یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود پاورپوینت رشد - 34 اسلاید

اختصاصی از یارا فایل دانلود پاورپوینت رشد - 34 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت رشد - 34 اسلاید


دانلود پاورپوینت رشد - 34 اسلاید

 

 

 

}به طور کلی امروزه واژه ی جنس اشاره دارد به دختر و پسر بودن یا مذکر یا مؤنث بودن و واژه ی جنسیت به نقش های جنسی و تعاریف فرهنگی از نرینگی و مادینگی اشاره دارد.
}اصطلاح جنسیت اولین بار توسط روان شناسjohn money به کار گرفته شد.
}لازم به ذکر است که برای استفاده از این اصطلاح ها هیچ گونه قراردادی وجود ندارد.

 

برای دانلود کل پاورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت رشد - 34 اسلاید

دانلود داستان یوسف و زلیخا

اختصاصی از یارا فایل دانلود داستان یوسف و زلیخا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 فرمت فایل:  Word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 


 قسمتی از محتوای متن 

 

تعداد صفحات : 14 صفحه

داستان یوسف و زلیخا: داستان یوسف و زلیخا: قرآن داستانهایى را که در آنها رد پایى از مسائل عشقى و جنسى دیده مى شود، در نهایت متانت و در ((هاله اى از تقدس و اشارات لطیف و بدیع )) طرح و بیان مى کند و از میان این داستانها مى توان به داستان عشقى یوسف و زلیخا اشاره کرد که فرازى از داستان یوسف (ع ) را در سوره اى که به همین نام آمده دربر گرفته است ؛ ((داستانى که از عشق سوزان و آتشین یک زن زیباى هوس آلود با جوانى ماهرو و یکدل سخن مى گوید.
گویندگان و نویسندگان هنگامى که با این گونه صحنه ها روبرو مى شوند، یا ناچارند براى ترسیم چهره قهرمانان و صحنه هاى اصلى داستان جلوى زبان و یا قلم را رها نموده و به اصطلاح حق سخن را ادا کنند - گو اینکه هزار گونه تعبیرات تحریک آمیز یا زننده و غیراخلاقى به میان آید - و یا مجبور مى شوند براى حفظ نزاکت و عفت زبان و قلم ، پاره اى از صحنه ها را در پرده اى از ابهام بپیچند و به خوانندگان و شنوندگان به طور سربسته تحویل دهند.
.
.
ولى قرآن در ترسیم صحنه هاى حساس این داستان به طرز شگفت انگیزى "دقت در بیان " را با "متانت و عفت " به هم آمیخته و بدون اینکه از ذکر وقایع چشم بپوشد و اظهار عجز کند، تمام اصول اخلاق و عفت را نیز به کار بسته است )).
به همین دلیل قرآن در مقدمه داستان آن را زیباترین داستان خوانده و در امتیازبندى داستانها بهترین امتیاز را به این داستان مى دهد و مى فرماید: ((نحن نقص علیک احسن القصص )) (ما بهترین داستان را به زیباترین اسلوب براى تو بازگو مى کنیم ).
((قصه یوسف به آن طریق که قرآن سروده بهترین سراییدن است ، زیرا با اینکه قصه عاشقانه است طورى بیان کرده که ممکن نیست کسى چنین داستانى را عفیف تر و پوشیده تر از آن بسراید)).
این فراز از داستان یوسف (ع ) در قرآن را مى آوریم تا بتوانیم نکات زیباى هنرى و ظرافتهاى ادبى و اخلاقى آن را که با بیانى شیوا و تعابیرى زیبا آمده است ، بررسى کنیم و زبان به تحسین اعجاز هنرى آن بگشاییم .
قرآن این فراز از داستان را این گونه آغاز مى کند: ((و راودته التى هو فى بیتها عن نفسه و غلقت الابواب و قالت هیت لک قال معاذ الله انه ربى احسن مثواى انه لایفلح الظالمون .
)) و آن زنى که یوسف در خانه وى بود، از او تمناى کامجویى کرد و درها را بست و گفت : بیا.
گفت : پناه مى برم به خدا که مربى من است و منزلت مرا نیکو داشته است ، که ستمگران رستگار نمى شوند.
از نکته هاى قابل تاءمل در این داستان که نظر اندیشمندان مسلمان و مفسران قرآن را به خود جلب نموده است و به اعجاز هنرى آن پرداخته اند، آیه فوق است .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود داستان یوسف و زلیخا

دانلود درباره سوره ملک

اختصاصی از یارا فایل دانلود درباره سوره ملک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 فرمت فایل:  Word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 


 قسمتی از محتوای متن 

 

تعداد صفحات : 10 صفحه

بنام خدا تَبَارَکَ الَّذِی بِیَدِهِ الْمُلْکُ وَهُوَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ «1» به نام خدا که رحمتش بى اندازه است و مهربانى اش همیشگى.
همیشه سودمند و با برکت است آنکه فرمانروایى [ همه هستى ] به دست اوست و او بر هر کارى تواناست .
موضوع : قدرت و بزرگی خدا مخاطب : انسانها الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِیزُ الْغَفُورُ «2» آنکه مرگ و زندگى را آفرید تا شما را بیازماید که کدامتان نیکوکارترید ، و او تواناى شکست ناپذیر و بسیار آمرزنده است .
« موضوع : وجود گناه برای آزمایش و بزرگی و آمرزندگی خدا مخاطب : انسانها الَّذِی خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا مَّا تَرَى فِی خَلْقِ الرَّحْمَنِ مِن تَفَاوُتٍ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرَى مِن «3» آنکه هفت آسمان را بر فراز یکدیگر آفرید .
در آفرینش [ خداى ] رحمان ، خلل و نابسامانى و ناهمگونى نمی  بینى ، پس بار دیگر بنگر آیا هیچ خلل و نابسامانى و ناهمگونى می  بینى ؟
موضوع: عظمت در خلقت آفرینش مخاطب : انسانهای عاقل ثُمَّ ارْجِعِ الْبَصَرَ کَرَّتَیْنِ یَنقَلِبْ إِلَیْکَ الْبَصَرُ خَاسِأً وَهُوَ حَسِیرٌ «4» سپس بار دیگر بنگر تا دیده ات در حالى که خسته و کم سو شده [ و از یافتن خلل ، نابسامانى و ناهمگونى فرو مانده ] و درمانده گشته است ، به سویت باز گردد  موضوع: بازگشت کلیه اعضای بدن در روز قیامت برای گواه اعمال ما مخاطب : انسان وَلَقَدْ زَیَّنَّا السَّمَاء الدُّنْیَا بِمَصَابِیحَ وَجَعَلْنَاهَا رُجُومًا لِّلشَّیَاطِینِ وَأَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابَ السَّعِیرِ «5» همانا ما آسمان دنیا را با چراغ هایى آراستیم و آنها را تیرهایى براى راندن شیطان ها قرار دادیم ، و براى آنان [ در آخرت ] آتشى افروخته ، آماده کرده ایم « موضوع : وعده عذاب برای کافران و شیاطین رانده از درگاه خدا مخاطب : کافران وَلِلَّذِینَ کَفَرُوا بِرَبِّهِمْ عَذَابُ جَهَنَّمَ وَبِئْسَ الْمَصِیرُ «6» و براى کسانى که به پروردگارشان کافر شدند ، عذاب دوزخ است و بد بازگشت گاهى است .

« 6» موضوع: وعده عذاب جهنم بر منکران خدا مخاطب : کافران إِذَا أُلْقُوا فِیهَا سَمِعُوا لَهَا شَهِیقًا وَهِیَ تَفُورُ «7» هنگامی که در آن افکنده شوند از آن در حالى که در جوش و فوران است ، صدایى هولناک و دلخراش می  شنوند .
« 7» موضوع: وعده عذاب سخت در روز حساب مخاطب : کافران تَکَادُ تَمَیَّزُ مِنَ الْغَیْظِ کُلَّمَا أُلْقِیَ فِیهَا فَوْجٌ سَأَلَهُمْ خَزَنَتُهَا أَلَمْ یَأْتِکُمْ نَذِیرٌ «8» نزدیک است که از شدت خشم متلاشى و پاره پاره شود .
هرگاه گروهى در آن افکنده شوند ، نگهبانانش از آنان می  پرسند : آیا شما را بیم دهنده اى نیامد ؟
موضوع : بزرگی گناه و عذاب کافران که منکر خدا و پیغمبر هستند مخاطب: کافران قالُوا بَلَى قَدْ جَاءنَا نَذِیرٌ فَکَذَّبْنَا وَقُلْنَا مَا نَزَّلَ اللَّهُ مِن شَیْءٍ إِنْ أَنتُمْ إِلَّا فِی ضَلَالٍ کَبِیرٍ «9» می  گویند : چرا ، بیم دهنده آمد ، ولى او را انکار کردیم و گفتیم : خدا هیچ چیز نازل نکرده است ; شما بیم دهندگان جز در گمراهى بزرگى نیستید  موضوع: تکذیب پیامبران توسط کافران از روی جهل مخاطب: کافران و گناهکاران وَقَالُوا لَوْ کُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مَا کُنَّا فِی أَصْحَابِ السَّعِیرِ «10» و می  گویند : اگر ما [ دعوت سعادت بخش آنان را ]شنیده بودیم ، یا [ در حقایقى که براى ما آوردند ] تعقّل کرده بودیم ، در میان [ آتش ]اهل آتش سوزان نبودیم  موضوع: پشیمانی دوزخیان از اعمال و رفتار بی اندیشه خود مخاطب: اهل دوزخ فَاعْتَرَفُوا بِذَنبِهِمْ فَسُحْقًا لِّأَصْحَابِ السَّعِیرِ «11» پس به گناه خود اعتراف می  کنند .

و مرگ و دورى از رحمت بر اهل آتش سوزان باد .
موضوع: اعتراف به بی عقلی خود و دور شدن از خدا مخاطب : دوزخیان إِنَّ الَّذِینَ یَخْشَوْنَ رَبَّهُم بِالْغَیْبِ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَأَجْرٌ کَبِیرٌ «12» بى تردید کسانى که در نهان از پروردگارشان می  ترسند ، براى آنان آمرزش و پاداشى بزرگ است .
« 12 موضوع: وعده پاداش به متقیان واقعی مخاطب : خدا پرستان باطنی وَأَسِرُّوا قَوْلَکُمْ أَوِ اجْهَرُوا بِهِ إِنَّهُ عَلِیمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ «13» و گفتارتان را پنهان کنید یا آن را آشکار سازید ، مسلماً او به نیّات و اسرار سینه ها داناست .
« موضوع: آگاهی خدا از آشکار و پنهان بنده خود مخاطب: انسانها أَ لَا یَعْلَمُ مَنْ خَلَقَ وَهُوَ اللَّطِیفُ الْخَبِیرُ «14» آیا کسى که [ همه موجودات را ] آفریده است ، نمی  داند ؟
و حال آنکه او لطیف و آگاه است .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود درباره سوره ملک

دانلود مقاله کامل درباره حجاری های کهن قبرستان شهر جوشقان

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله کامل درباره حجاری های کهن قبرستان شهر جوشقان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 3

 

نگاهی به حجاری های کهن قبرستان شهر جوشقان

(بررسی حجاری ها و طرح های موجود بر سنگ قبرها ، از دیدگاه دسته آثار تمدنی بجای مانده از تاریخ )

محققین :

حسین زمانی

محمد امین عدل خواه

عکس :

حسین زمانی

یکی از دسته آثاری به جای مانده از دوران گذشته که میتواند ما را به فرهنگ و میراث گذشته آشنا کند سنگ قبرهایی است که در گورستانها به جای مانده ولی متاسفانه ما از آنها به طور سطحی عبور میکنیم . در این تحقیق به یکی از گورستانهای حومه شهر جوشقان در چهارمحال بختیاری نگاهی گذرا داریم .

البته سعی شده که به نشانه های موجود در سنگ قبرها پرداخته شود و بعضی از نظرات نقل شده مستند و بعضی دیگر نظر اینجانب با مطالعه طرح ها و مطالعه فرهنگ آن منطقه می باشد .

در این قبرستان قدیمی که قدمت بعضی از سنگ قبرها به حدود 400 سال پیش میرسد میتوان سنگ قبرها را به چند دسته طبقه بندی کرد .

دسته اول سنگ قبرهایی که نشانه ها و موتیف هایی خاص بر روی آن حک شده است . ( عکسهای شماره 1000775)

بر روی یکی از سنگ قبرها که از روی نوشته آن به نظر میرسد که دختر یکی از خانهای آن منطقه باشد . ( عکس شماره 1000783 )نقشهای مجاور آن به نظر طرح و نقش های گوشواره می آید و از روبه روی آن که می نگریم نقشی شبیه به یک تاج را می بینیم . البته نقشهای دیگری نیز وجود دارد که به آنها نیز می پردازیم.

دسته دوم نقشهای دیگری که میتوان آنها را در یک دسته جای داد مربوط به نقشهای جانوری و گیاهی (1000792 الی به بعد ) و همچنین نقوش اسلحه و سلاح های آن دوره می باشد .

به نظر میرسد که اسب و سلاح هایی چون تبر و شمشیر و تفنگ جزء وسایل مهم یک مرد جنگی به حساب می آمده و کسانی که این نقوش بر روی آن حک شده نشان از جنگاوری آن مردمان دارد .

در بیشتر سنگ قبرهای دو دسته بالا به موتیف هایی مانند یک مربع و یک شانه دوطرفه باهم و روی قبرهای دیگر یک شانه یک طرفه و یک دایره می بینیم .

با احتساب جامعه آماری قبرها که بیشتر از 200 سنگ قبر را شامل میشود بنظر میرسد هر جا متوفی زن بوده از نشان یک مربع و یک شانه دوطرفه استفاده می شده و هر جا متوفی مرد بوده از یک دایره و شانه یک طرفه استفاده شده است . البته در این زمینه نظر قطعی نمیتوان داد .

روی دسته دیگری از سنگ قبرها به موتیف هایی مثل سرو می رسیم که نماد همان درخت زندگی می باشد که منظور از ترسیم آن حفظ متوفی و به سلامت به مقصد رسیدن و رشد و کمال می باشد . در ضمن نیم دایره های توخالی نیز می بینیم که برای جمع شدن آب باران بر روی سنگ قبرها کنده شده است . (1000822 ) .

دسته دیگری از سنگ قبرها نوعی می باشد که سنگ عمودی آنرا بشکل شاخ قوچ یا بز تراش داده اند . (عکس 1000834) منظور از شاخ قوچ نماد قدرت و حفظ از شر می باشد .

در یک سنگ قبر دیگر به یک گور دسته جمعی خانوادگی میرسیم که عکس حیوانات اهلی بر روی آن ترسیم شده است . ( 1000836 ) . در جایی دیگر به سنگ قبری میرسیم که لوازماتی مانند دفتین و قیچی روی آن حک شده و حکایت از آن دارد که صاحب قبر به احتمال بسیار زیاد بافنده فرش بوده است (1000848 ) .

در دسته آخر به سنگ قبرهایی می رسیم که شبیه به پیکره شیر می باشد و از این سنگ قبرها برای آن دسته از مردمی استفاده می شده که نماد جوانمردی و منش پهلوانی داشته اند و در بین مردم شهر بوده اند . بر روی پیکره شیرها هم نمادهایی چون شمشیر و سپر و دیگر ابزار جنگی حک شده است . ( 1000855)

در کل میتوان به سنگ قبرها همچون دیگر آثار تمدنی به جای مانده نگریست و جایی برای آنها در موزه ها باز کرد .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره حجاری های کهن قبرستان شهر جوشقان

دانلود دروغ گویی

اختصاصی از یارا فایل دانلود دروغ گویی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 فرمت فایل:  Word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 


 قسمتی از محتوای متن 

 

تعداد صفحات : 8 صفحه

اولین دروغی که گفتم کی بود؟
تا به حال فکر کرده اید که چرا و چقدر دروغ گفته اید ؟
حتی در پاسخ به این سوال هم قدری دروغ بگویید .

بسیاری از ما دروغ گفته و می گوییم ولی اکثرا نمی دانیم از چه زمانی و به چه علتی دروغ گفته ایم انچه که در مورد دروغ گویی مهم و ناپسند است ، تاثر اختلاطی است که این عمل بر روابط انسانها بر جای می گذارد .
چرا که زندگی اجتماعی انسانها بر اساس اعتماد نسبی متقابل استوار است و دروغ این اعتماد را سست می کند .
روانشناسان تعاریف مختلفی از دروغ ارایه داده اند که یک عامل در همه انها مشترک است و ان نوعی تعریف حقیقت است .
به طور قطع جنبه اجتماعی دروغ بسیار مهم است .
در واقع دروغ برای فریفتن دیگری و قبولاندن گفتار و رفتاری است که با حقیقت مطابقت ندارد .
انچه مسلم است دروغگویی هم مثل بسیاری از رفتارهای فردی و اجتماعی ریشه در دوران کودکی دارد .
بنابراین شناخت و جلوگیری از دروغگویی در کودکان ، در واقع پیشگیری از دروغگویی و یا حداقل عدم تقویت این رفتار در بزرگسالی است .
چرا و چگونه کودک دروغگویی را یاد می گیرد ؟
بعضی ها معتقدند کودک به هنگام تولد ، دروغگویی را نیز با خود می اورد .

این اعتقاد خیلی هم دور از واقعیت نیست ، چرا که کودک در نتیجه ارتباط و زندگی اجتماعی ( محیط خانواده ، اولین اجتماعی که کودک در ان قرار می گیرد ) دروغگئویی را می گیرد و در می یابد که برای زندگی در اجتماع لازم است به برخی مخفی کاریها و یا فریب متقابل که به صورت ادب ، ابزار محبت ، بدخواهی و .
.
.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود دروغ گویی