یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحقیق و بررسی در مورد کارآموزی در نمایندگی مجاز تعمیرات تلویزیون رنگی 67 ص

اختصاصی از یارا فایل تحقیق و بررسی در مورد کارآموزی در نمایندگی مجاز تعمیرات تلویزیون رنگی 67 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 68

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

بخش 1

تیونر 1

بخش 2

طبقه IF آشکار ساز و AGC 7

بخش 3

مدارات رنگی 15

بخش 4

مدارات تصویر (طبقه ویدئو) 58

بخش 5

منبع تغذیه 62

بخش 1 : تیونر

همانطوریکه در نمای کلی گیرنده های رنگی بررسی گردید امواج دریافت شده توسط آنتن به تیونر منتقل می گردد.، تیونر تلویزیونهای رنگی علاوه بر کارهای معمولی یک تیونر که از تلویزیون سیاه و سفید به خاطر داریم (انتخاب کانال ، حذف امواج مراخم ، تقویت موج فرستنده و …..) در خروجی خود امواج فرستنده را تبدیل به سه موج IF به ترتیب زیر می کنند :

1) IF صدا (فرکانس 4/33 مگاهرتز)

2) IF تصویر (فرکانس 9/38 مگاهرتز)

3) IF رنگ (فرکانس 43/34 مگاهرتز)

تیونر ها در دو نوع مکانیکی و الکترونیکی درست می شوند ، در تلویزیونهای رنگی جدید اکثراً تیونر به صورت الکترونیک طراحی می شود . این تیونرها مدارات دریافت هر سه محدوده VHF I , VHF III, UHF را دارا هستند ، در جدول زیر محدوده امواج تلویزیونی و تعداد کانالهای آنها مشخص شده است :

محدوده فرکانسی

تعداد کانال

باند

MHZ 68 تا 47

4 تا 2

VHF I

MHZ 230 تا 174

12 تا 5

VHF III

MHZ 676 تا 300

68 تا 21

UHF

در تیونرهای مکانیکی جهت آنکه کانال و محدوده کار تیونر را تعویض نمائیم دسته سلکتوری وجود دارد که این کار را انجام می دهد ، ولی در تیونرهای الکترونیک جهت این کار ، مداری در نظر گرفته شده است به نام مدار فرمان تیونر .

بنابراین مدار فرمان تیونر باید بر روی تیونر های الکترونیک دو کنترل اعمال نماید اولاً محدوده کار تیونر را مشخص کند که آیا بر روی VHF III ,VHF I, UHF باشد ثانیاً معین کند در آن محدوده بر روی چه کانالی تصویر دریافت دارد .

عمل اول با قطع و وصل ولتاژ تغذیه هر قسمت انجام می گیرد یعنی زمانیکه می خواهیم تیونر بر روی محدوده VHF I کار کند ، مدار فرمان ولتاژ تغذیه دو باند VHF III و UHF را قطع کرده و فقط ولتاژ تغذیه به باند VHF I می دهد. این باعث می شود که فقط باند VHF I کار کرده و دو باند دیگر غیر فعال باشند.

عمل دوم (تعویض کانال ) با کم و زیاد کردن یک ولتاژ متغییر (معمولاً صفر تا 33 ولت ) توسط مدار فرمان تیونر و اعمال آن به دیود های واریکاپ تیونر انجام می گیرد.

دیودهای واریکاپ چه عملی انجام می دهند ؟

دیودهای واریکاپ یکی از انواع دیودها هستند که وقتی در بایاس معکوس قرار گیرند میتوان با کم وزیاد کردن ولتاژ دو سرشان از آنها همانند یک خازن متغییر استفاه نمود . حال در تیونر های الکترونیک در هر باند تیونر ، تعدادی دیوید واریکاپ قرار گرفته که مدار فرمان تیونر بسته به کانال انتخابی توسط مصرف کننده ولتاژ دو سر دیویدهای واریکاپ تیونر در آن قسمت را تغییر داده و ظرفیت دیود واریکاپ را برای آن کانال تعیین می کند ، در حقیقت از دیودهای واریکاپ به عنوان قسمتی از مدارات هماهنگ داخل تیونر استفاده شده است .

بررسی تیونر تلویزیون رنگی شهاب 21 اینچ :

تیونر این تلویزیون از نوع الکترونیک بوده و قدرت دریافت هر سه محدوده UHF , VHF I , VHF III را دارا می باشد ، کنترل این تیونر بر عهده آی سی کنترل تلویزیون (ICS01) می باشد .

طریقه تنظیم کانال توسط آی سی کنترل : برای آنکه مشخص شود بر روی چه محدوده ائی کار کند ، سه پایه BH , BU , BL در بین پایه های تیونر وجود دارد . BU تغذیه محدوده UHF داخل تیونر ، BL تغذیه محدوده مدار VHF I و BH تغذیه مدار محدوده VHF III تیونر است .

طرز کار به این صورت است که وقتی تلویزیون فرمان کار روی محدوده UHF دریافت کرد ، آی سی کنترل (ICS01) ولتاژ مثبت بیس Q101 را کم


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی در مورد کارآموزی در نمایندگی مجاز تعمیرات تلویزیون رنگی 67 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.