یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحقیق و بررسی در مورد گزارش کارآموزی کامپیوتر سایت کامپیوتر آموزش عالی سجاد 6 ص

اختصاصی از یارا فایل تحقیق و بررسی در مورد گزارش کارآموزی کامپیوتر سایت کامپیوتر آموزش عالی سجاد 6 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 6

 

مقدمه

محل کارورزی اینجانب، رضا نوریانی، سایت کامپیوتر آموزش عالی سجاد و زیر نظر سرکار خانم مهندس اسلامی بود. مهمترین وظیفه اینجانب در طول دوران کارورزی انجام سه پروژه نرم افزاری به همراه دو نفر دیگر از کارآموزان این محل بود. این پروژه ها به ترتیب انجام، مکانیزه کردن سیستم کارآموزی دانشگاه، تهیه نرم افزاری برای رسم نمودار از فایل های log سرور اکانتینگ اینترنت دانشگاه و مکانیزه کردن سیستم حق التدریس اساتید بود. همچنین در طول دوره کارورزی با نکات و موارد مختلف در ایجاد و نگهداری شبکه و سیستم عامل آن آشنا شدم. که از این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آشنایی با انواع کابل های شبکه و موارد استفاده آنها

آشنایی با هاب ها و سوئیچ ها

آشنایی با نحوه سوکت بندی کابل های شبکه به طور عملی

آشنایی با شبکه ستاره ای و نحوه کابل کشی آب

آشنایی با ویندوز سرور 2003 و Active Directory

آشنایی با نحوه تقسیم بندی IP ها در شبکه و نحوه ست کردن آنها

نرم افزارهایی که در طول دوران کارورزی نوشته شدند همگی با استفاده از Delpjhi7 و بانک اطلاعاتی SQL Sever 2000 بودند و نرم افزار کارآموزی هم اکنون در دفتر ارتباط با صنعت، نرم افزار logfile بر روی سرور Accounting و نرم افزار حق التدریس در امور مالی دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرند.

نرم افزار کار آموزی

از این نرم افزار برای نگهداری سوابق دانشجویانی که درس کارآموزی یا کاروزی را انتخاب کرده بودند همچنین برای کوتاه کردن مراحل انتخاب درس و کمتر کردن تعداد مراجعات دانشجویان به دفتر ارتباط با صنعت و دبیرخانه دانشگاه استفاده می شود. تا قبل از استفاده از این نرم افزار کارکنان دفتر ارتباط با صنعت و همچنین دبیرخانه دانشگاه مجبور بودند تا برای هر دانشجو به طور جداگانه نامه ای را تایپ کنند. اما با این نرم افزار با ورود اطلاعات از روی فرم انتخاب درس کارورزی یا کارآموزی و فقط با یک کلیک، دو نامه ی مربوط به دفتر ارتباط با صنعت و دبیرخانه دانشگاه پرینت می شود و بدین ترتیب تعداد مراجعات دانشجو به دفتر ارتباط با صنعت و دبیرخانه دانشگاه کمتر می شود. همچنین با توجه به نگهداری سوابق کلیه دانشجویان در آن، در صورتی که دانشجو نیاز به اطلاعاتی از قبیل شماره نامه و یا ... داشته باشد، می توان با یک جستجوی ساده سوابق آن دانشجو را استخراج کرد و دیگر نیاز به جستجو در میان پرونده سوابق نمی باشد.

همچنین قابلیت تصحیح برای دانشجویانی که محل کارآموزی خود را تغییر می دهند نیز به سادگی وجود دارد.

علاوه بر این موارد، لیستی که قبلاً برای هر استاد باید به طور جداگانه برای اطلاع اساتید از دانشجویانی که درس کارورزی یا کارآموزی را تحت نظر ایشان برداشته اند، تهیه و به طور دستی تایپ می شد، هم اکنون فقط با انتخاب نام استاد، سال تحصیلی، نیمسال و کلیک دکمه ی پرینت، قابل چاپ می باشد.

برای تهیه این نرم افزار ابتدا به جمع آوری فرم های انتخاب درس کارآموزی یا کارورزی و نمونه نامه های چاپ شده در دفتر ارتباط با صنعت و دبیرخانه دانشگاه اقدام گردید. سپس با توجه به اطلاعاتی که از این فرم ها جمع آوری شد، شروع به طراحی جداول و بانک اطلاعاتی نرم افزار کردیم. که این مراحل با توجه به تغییراتی که مورد نظر دفتر ارتباط با صنعت بود حدود 2 روز به طول انجامید. سپس شروع به طراحی فرم های نرم افزار با استفاده از Delphi7 شد. که در این مرحله راحتی کار با آن برای کاربر مورد نظر بود. همچنین سعی شد فرم های ورود اطلاعات با گونه اس یاد که ورود اطلاعات در آن به راحتی و با سرعت بیشتری انجام پذیرد. به همین منظور برای فیلدهایی همچون نوع نامه، رشته دانشجو مدت دوران کارورزی، نیمسال و سال تحصیلی اخذ و نام استاد ، Combobon در نظر گرفته شد تا دیگر کاربر نیاز به تایپ دستی این موارد نداشته باشد و فقط به انتخاب این موارد از طریق Combobox بپردازد. پس از این مراحل شروع به کدنویسی و ارتباط با بانک اطلاعاتی کردیم که این مراحل در مجموع 3 روز به طول انجامید.

روز بعد به طراحی فرم های چاپ اطلاعات اختصاص داده شد که با توجه به اینکه نامه های چاپ شده از طرف دانشگاه برای محل کارآموزی دانشجویان ارسال می شد، در طراحی آن دقت زیادی شد. همچنین فرم نامه ی گزارش اساتید نیز طراحی شد. پس از این مرحله، روز بعد به تست نهایی نرم افزار اختصاص داشت که در آن تمامی موارد از قبیل فرم های مثبت اطلاعات، تصحیح، جستجو، فرم اضافه کردن اساتید و دروس مورد آزمایش قرار گرفت همچنین کیفیت نامه های چاپ شده از طریق نرم افزار مورد تست قرار گرفت و تغییرات مورد نیاز در برنامه اعمال گردید.

روز سوم مردادماه بود که نحوه کار با آن نرم افزار آماده تحویل به دفتر ارتباط با صنعت شده بود. در این روز نرم افزار بر روی سیستم این دفتر نصب گردید ونحوه کار با آن به مسئول دفتر آموزش داده شد.

نرم افزار رسم نمودار از فایل های log

از این نرم افزار برای رسم نمودار ساعات استفاده هر کاربر از اینترنت دانشگاه در یک روز و یا یک بازه زمانی و تهیه گزارش به صورت نمودار از تعداد کاربران در یک روز خاص و یا در یک ماه استفاده می شود. البته منبع اطلاعاتی که این نرم افزار از آن برای رسم نمودار استفاده می کند، فایل های log ای است که سرور اکانتینک دانشگاه در هر روز از کاربران متصل شده به آن تهیه می کرد. این نرم افزار با خواندن اطلاعات فایل log اطلاعات مورد نیاز را در بانک اطلاعاتی خود ذخیره کرده و سپس نمودارهای مورد نیاز کاربر را رسم می نماید.

تهیه این نرم افزار در تاریخ 9 مرداد ماه در دستور کار قرار گرفت. برای این منظور ابتدا فایل های log سرور جمع آوری شد و اطلاعات درج شده در آن مورد بررسی قرار گرفت تا مشخص شود که چه اطلاعاتی در آن قرار دارد و چگونه می توان از اطلاعات آن برای رسم نمودارها استفاده کرد. پس از بررسی فایل های log به این نتیجه رسیدیم که اطلاعات موجود در فایل log برای رسم نمودار ساعات استفاده هر کاربر در طول یک روز کافی می باشد و اگر بخواهیم ساعات استفاده کاربر در یک بازه زمانی را داشته باشیم باید اطلاعات مربوط به


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی در مورد گزارش کارآموزی کامپیوتر سایت کامپیوتر آموزش عالی سجاد 6 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.