یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود مقاله اصول حسابداری در شرکت ها و ادارات مختلف

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله اصول حسابداری در شرکت ها و ادارات مختلف دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله اصول حسابداری در شرکت ها و ادارات مختلف


دانلود مقاله اصول حسابداری در  شرکت ها و ادارات مختلف

 

مشخصات این فایل
عنوان: اصول حسابداری در  شرکت ها و ادارات مختلف
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 43

این مقاله درمورد اصول حسابداری در  شرکت ها و ادارات مختلف می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله اصول حسابداری در  شرکت ها و ادارات مختلف می خوانید :

جمع آوری هزینه ها:
مرحله بعد از تحلیل فعالیتها اقدام به جمع آوری هزینه بوده است. اطلاعات هزینه ای مربوط به سالهای 1379 و 1380 و 1381 می باشد که شامل حدود 2500 سند بوده که در دو بخش اعتبارات داخلی و ملی تقسیم و نگهداری می شده است. جمع آوری
هزینه ها با مراجعه به تراز کل و معین جهت تعیین سقف هزینه آغاز و سپس با اقدام به سندرسی و با کمک از کارشناسان شاغل در کارگاه اعم از مالی و تخصصی به تفکیک هزینه در غالب هزینه های پرسنلی و غیرپرسنلی شد. برمبنای فعالیت تکثیر و فعالیت پرورش طبقه بندی گردید.

هزینه های پرسنلی:
با عنایت به زمان تکثیر و نفرات شاغل در امر تکثیر اقدام به استخراج هزینه های پرسنلی گردید که با استخراج هزینه های تکثیر و تسهیم هزینه های سایر قسمتها که در امر تکثیر مشارکت نمودند مابقی هزینه ها را به بخش پرورش اختصاص داده شد.

هزینه های غیرپرسنلی:
بخش عمده هزینه ها که درصد کمی از کل هزینه ها را نیز به خود اختصاص داده است مربوط به هزینه های غیرپرسنلی است. استخراج اطلاعات غیرپرسنلی نیز برمبنای
هزینه های مستقیم تکثیر و پرورش و هزینه های مشترک که متناسب با فعالیت تسهیم گردیده استخراج و طبقه بندی گردید. از مشکلات عمده جمع آوری هزینه ها، مشکل دسترسی به اسناد هزینه های ملی بوده است که بدلیل اجازه در انجام هزینه تا پایان تیرماه سال بعد دستیابی به آن مقدور نبوده است و این امر جمع آوری اطلاعات را که از مراحل اصلی کار بود برای اطلاعات سال 1381 مشکل نمود و موجبات تأخیر در تهیه تحقیق گردید. ضمناً در طبقه بندی هزینه های غیرپرسنلی هزینه های غیرمرتبط از مجموع هزینه ها کسر و مابقی بعنوان هزینه در فعالیتها گنجانیده شده است. وجود مغایرت در عملکرد و فعالیت ناشی از مورد اخیر است.

ردیابی هزینه ها تا فعالیت ها:
مرحله سوم چگونگی انجام کار ردیابی هزینه ها تا فعالیت ها می باشد که شاید از عوامل اصلی محرکهای هزینه می باشند که با مراجعه به هزینه ها رابطه مستقیم فعالیت با هزینه معلوم می گردد و بنحوی که مثلاً در صورت عدم خرید هیپوفیز جهت فعالیت تکثیر این بخش از کار با مشکل روبرو می گردد. پس می توان چنین بیان نمود که هزینه ها موجبات فعالیت و در مقابل فعالیت ایجاد هزینه نموده است.

ارزیابی اقدامات انجام شده:
اطلاعات طبقه بندی شده هدف اصلی تحقیق را که موجبات تهیه و استخراج بهای تمام شده فعالیت تکثیر را نشان دهد تأمین نموده است. لیکن زمینه مقایسه آن را با برآورد شیلات که بصورت مکتوب و مدون فرآهم آورد وجود ندارد. با این وجود شاید این تحقیق اولین مکتوب باشد که اقدام به تعیین بهای تمام شده هر قطعه لارو تولیدی
ماهی سفید در کارگاه شهید انصاری رشت نموده است، اگرچه افزایش دقت در تعیین بهای تعیین شده نیازمند یک کار کارشناسی بلندمدت به همراه تیمی متشکل از تخصصهای گوناگون به همراه حسابدار فعالیت می باشد لیکن اطلاعات استخراج شده چون مبنای واقعی دارند لذا از ضریب اطمینان بالایی برخوردارند.
تحلیل هزینه ها:
آخرین مرحله انجام هزینه یابی تحلیل هزینه ها می باشد که در فصل پایانی بصورتی از آن صحبت خواهد گردید. روند هزینه های کارگاه طی 3 سال مورد تحقیق از نظر رشد روندی معقول دارد لیکن توزیع آن در منابع داخلی و ملی با توجه به راهکارهای قانونی دارای نوسان بوده است.
جداول صفحات بعد بیان کننده اطلاعات گفته شده است که بصورتی قابل فهم ترسیم گردیده است.
در یک مدل فعالیتی شناسایی محرکهای اصلی هزینه موجبات تسهیل در طراحی مدل دارد بنابراین محرکهای اصلی هزینه به شرح زیر می باشد.

محرکهای اصلی هزینه
    فعالیت تکثیر                     فعالیت پرورش  
هزینه استقرار در حاشیه رودخانه        خرید کود حیوانی و شیمیایی
خرید غده هیپوفیز(هورمون)            خرید غذا جهت بچه ماهی
خرید مولد                     خرید بچه ماهی از بخش خصوصی
هزینه تسطیح رودخانه             اجاره استخر جهت پرورش لارو
محرکهای هزینه فوق صرفاً مربوط به فعالیت خود بوده و هیچگونه دخالتی در فعالیت دیگری ندارد.

محرکهای فرعی هزینه
سوخت، تعمیر و نگهداری خودروها، تعمیر و نگهداری تأسیسات، لوازم مصرفی اداری، برق، آب و سایر موارد که جهت پیشبرد کار مورد نیاز است.
محرکهای هزینه فوق که غیرپرسنلی می باشند به طور مستقیم و غیرمستقیم به فعالیتهای مربوط وارد گردیده است و محرکهای پرسنلی هریک از فعالیتها به همراه نسبتی از  هزینه های پرسنلی سایر بخشها که بعنوان واحدهای پشتیبانی در جداول زیر نمایش داده شده است.
...

بخشی از فهرست مطالب مقاله اصول حسابداری در  شرکت ها و ادارات مختلف

عملکرد   ۲
چگونگی انجام هزینه یابی برمبنای فعالیت ABC:   ۸
تحلیل فعالیتها:   ۸
جمع آوری هزینه ها:   ۹
هزینه های پرسنلی:   ۱۰
هزینه های غیرپرسنلی:   ۱۰
ردیابی هزینه ها تا فعالیت ها:   ۱۱
ارزیابی اقدامات انجام شده:   ۱۱
تحلیل هزینه ها:   ۱۱
محرکهای اصلی هزینه   ۱۲
محرکهای فرعی هزینه   ۱۲
نتیجه گیری و پیشنهادات   ۲۸
مقدمه   ۲۸
نتایج تحقیق   ۳۰
مدل پیشنهادی فعالیتی هزینه   ۳۰
منابع:  

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله اصول حسابداری در شرکت ها و ادارات مختلف
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.