مدیریت دانش در سازمان
81اسلاید
•ضرورت و اهمیت مدیریت دانش در سازمان
•مفاهیم مدیریت دانش
•داده، اطلاعات و دانش
•مدل های مدیریت دانش
•تکنیک های مدیریت دانش در سازمان های دولتی
•مدل های کاربردی( تجربه نگاری )
•دانش دنیا در هر هفتاد روز دو برابر می شود ”.
•تحقیقات و یافته های تجربی نیز نشان داده که هر کارشناس زبده به طور میانگین هر دو هفته یکبار یک آموخته ارزشمند خلق می کند.
•فراموشی سازمانی
•تغییرات در سازمان ها نیازمند تغییر در
•اغلب سازمانهای ایرانی غرق در اطلاعات هستند ولی همچنان تشنه دانش.
•فناوری های مبتنی بر دانش سهم اندکی در دسترسی و انتقال دانش در سازمانهای ایرانی داشته و بیشتر تعاملات دانشی کارکنان به صورت چهره به چهره با یکدیگر و با مدیران می باشد.
•سیستم های نرم افزاری متعددی توسط شرکتهای بین المللی فعال در زمینه مدیریت دانش ارائه شده است که از جمله ی این نرم افزارها می توان به InQuira ،Stuffix، Interspire، PCpack، و... اشاره کرد.
•شرایط و مقتضیات هر شرکت ایرانی و بومی سازی استفاده از سیستم مدیریت دانش است که اغلب مورد غفلت سازمانها قرار می گیرد و یک نرم افزار مدیریت دانش آماده را خریداری می کنند.
سلسله مراتب دانش
üداده
دادهها از ترکیب یک سری علائم ساخته میشوند، رشته واقعیتهای عینی و مجرد در مورد رویداد ها که به تنهایی مربوط و هدفدار نیستند.
ü اطلاعات
داده های مربوط و هدفدار و دارای مفهومی مشخص(پیتر دراکر)
üدانش (دانایی)
متشکل از استراتژی، عمل و رویه یا روش که از ذهن های پویا سرچشمه می گیرد.
üخرد
وقتی که دانش برای تصمیمگیری و بهبود تصمیمات، فرآیندها و بهرهوری یا سودآوری به کار گرفته میشود تبدیل به خرد میشود.
پاورپوینت مقاله درمورد مدیریت دانش در سازمان