یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

اقدام پژوهی پایه دوم دبستان کاهش اختلالات و مشکلات یادگیری املا دانشآموزان

اختصاصی از یارا فایل اقدام پژوهی پایه دوم دبستان کاهش اختلالات و مشکلات یادگیری املا دانشآموزان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی پایه دوم دبستان کاهش اختلالات و مشکلات یادگیری املا دانشآموزان


اقدام پژوهی پایه دوم دبستان کاهش اختلالات و مشکلات یادگیری املا دانشآموزان

اقدام پژوهی پایه دوم دبستان راهکارهای کاهش اختلالات و مشکلات یادگیری در درس املای یکی از دانشآموزان

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحه: 27

 

 

 

بخشی از متن:

هیچ روشی بهتر از تحقیق نیست.حضرت علی(علیه السلام)

هدف پژوهش حاضر، شناسایی و کاهش یا مرتفع نمودن اختلالات و مشکلات یادگیری در درس املاء در یکی از دانش آموزان پایه دوم دبستان پسرانه هجرت واقع در ناحیه چهار آموزش و پرورش قم صورت گرفته است.

در این اقدام پژوهی از روش توصیفی که جنبهی عینی، واقعی و وصف نگاری دارد استفاده شده است. مزایای این روش که در این پژوهش کاربرد یافته است بهرهگیری از شاخصهای آمار توصیفی از قبیل جدول فراوانی، درصد و نمودار میباشد.

در اقدام پژوهی حاضر، که چرخه ای از برنامه ریزی، مشاهده، عمل، باز اندیشی و تفکر است، سعی شده برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از روش های مشاهده، مصاحبه و آزمون های مختلف مانند کپارت، آزمون فراستیگ، نقطه شماری و آزمون هوش ریون استفاده گردد. این امر با همکاری اولیای دانشآموز، مشاوران آموزش و پرورش، اساتید فن و همکاران شاغل در مدرسه به خصوص معلمان و مدیر مدرسه تحقق یافته، تا بدین وسیله اطلاعات معتبر و کاملا قابل اعتمادی را در اختیار اقدام پژوه قرار گیرد.

در مرحله بعدی این پژوهش، اقدام پژوه برای دستیابی به اهداف مورد نظر و با تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده، روش های چند حسی فرنالد، افزایش پس خوراند پوستی و جنبشی، ترمیم ساخت حروف ، کُندی نرخ پردازش، روش آموزش سینا، استفاده از آزمون فراستیگ، استفاده از اقتصاد ژتونی، قرار داد بستن با دانش آموز، مصاحبه درباره فضای زندگی و بازی درمانی و ... را تدوین نموده و با اجرای راهکارهای فوق، در پایان سال تحصیلی 88-87، مشکلات یادگیری دانشآموز مورد مطالعه، به ویژه در درس املا به میزان چشمگیری کاهش یافت. همچنین نتایج ذیل به دست آمد.

 

1- هنگام نوشتن، به روش صحیح بر روی میز و نیمکت مینشیند؛

 2- مداد را درست در دست میگیرد؛

 3- دارای سطح کمی و کیفی بالایی از یادگیری، به ویژه در درس املا میباشد؛

 4- جذابیت کلاس و درسها برای او دو چندان شده است؛5- با ذوق و شوق به مدرسه میآید؛

 5- پیشرفت تحصیلی چشمگیر، به ویژه در درس املا، روحیه اعتماد به نفس و خود پنداره مثبت او را افزایش داده است؛

6- بسیار علاقهمند به نوشتن و انجام تکالیف میباشد؛

7- انتخاب او به عنوان «نماینده کلاس» باعث گردید که میزان تعامل و روابط او با دیگر دانشآموزان کلاس، بیش از پیش افزایش یابد؛

8- ارتقای سطح کمی و کیفی یادگیری سیدمحمدتقی، به ویژه در درس املا باعث گردید که تعجب همکاران به خصوص مدیر مدرسه، دانشآموزان و اولیای او را نیز برانگیزد.


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی پایه دوم دبستان کاهش اختلالات و مشکلات یادگیری املا دانشآموزان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.