یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

شغل مهندسی مکانیک خودرو

اختصاصی از یارا فایل شغل مهندسی مکانیک خودرو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

شغل مهندسی مکانیک خودرو


شغل مهندسی مکانیک خودرو

تعریف و شناسایی شغل

مکانیکی شغلی است که در آن شخص مکانیک با وسایل موتوری سر و کار دارد. در این شغل فرد با طرز کار انواع موتورهای زمینی که شامل موتورهای درون سوز مثل ماشینهای بنزینی و گازوئیلی و با ماشینهای بیرون سوز مثل ماشینهای بخار آشنایی دارد.

 

 

نمونه وظایف و مسئولیتهای شغلی

وظیفه یک مکانیک تعمیر و راه اندازی وسایل موتوری است. بنابراین باید با وسایل موتوری و وسایلی که به نحوی با کارش ارتباط دارند آشنایی داشته باشد.

 

خصوصیات جسمانی و توانایی ذهنی

 لازم برای احراز شغل

فرد باید از نظر بدنی و ذهنی برای این شغل آمادگی لازم را داشته باشد. داشتن ذوق و استعداد نیز لازم است. سلامتی تن و روان از عوامل موفقیت در این شغل است.

 

 


مدارک تحصیلی و دوره های آموزشی

 لازم برای احراز شغل

راه اول اینکه فرد از طریق تجربه و شاگردی ، در کارگاههای خصوصی مکانیک شود. راه دوم از طریق ادامه تحصیل ممکن است که بعد از سوم راهنمایی وارد هنرستان شود و پس از 4 سال دیپلم مکانیک بگیرد و سپس از طریق شرکت در کنکور سراسری، پایه مهندس مکانیک ادامه تحصیل بدهد.

 

مدت دوره اموزش، محل آن

 و هزینه های احتمالی

از طریق شاگردی کردن کارآموز هزینه ای نمی پردازد. بلکه در قبال کارش مزدی هم دریافت
 می کند. مدت آموزش بستگی به استعداد کارآموز دارد. محل کار تمام کارگاه های مکانیکی می باشد. مدت تحصیل بعد از اخذ دیپلم 4 سال است که فرد مهندس مکانیک می شود. محل آن مدارس فنی کشور، انیستیتوهای تکنولوژی و دانشگاهها می باشد که دوره آن برحسب نوع تحصیل فرق می کند.


دانلود با لینک مستقیم


شغل مهندسی مکانیک خودرو
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.