یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

سیر تحول کاربرد بتن در معماری

اختصاصی از یارا فایل سیر تحول کاربرد بتن در معماری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 46

 

بسمه تعالی

مقدمه

پروژه کار آموزی :

( توضیحات در مورد مشخصات و تاریخچه شرکت ساختمانی مثلث )

محل کار آموزی این جانب در شهرکی در حال ساخت در نزدیکی محل سکونت در شهر هشتگرد بود اما ساختمان اصلی شرکت در کرج بود که در ابتدا فقط یک دفتر در یکی از ساختمانهای در حال ساخت در ابتدای این شهرک داشت که در اردیبهشت ماه کل تشکیلات شهرک به شهر هشتگرد انتقال یافت .

این شهرک در سال 1379 احداث شد و تاکنون همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد ، شرکت مذکور با بهره گیری از چند مهندس و نیروهای توانمند و ابزار و امکاناتی که در اختیار داشت و با رویه ای که برای ساخت و ساز پیش گرفته بود ( به روشی که زمین را با مالک به صورت مشترک می ساخت ) خیلی زود در این شهر پا گرفت و توانست کارهای زیادی را جذب خود کند به این شکل که در عین حال نزدیک به 9 ساختمان را با هم بصورت همزمان اجرا می کرد . همچنین باز سازی پادگان دژبان مرکز تهران واقع در خیابان جمالزاده نیز بر عهدة این شرکت بود .

زمان شروع و پایان دوره

در اسفند ماه بودکه برای کار آموزی به این شرکت رفتم و پس از طی مراتب در تاریخ 5/1/82 شروع به فعالیت کردم و با ورود به این شرکت مسئولیتهایی به من واگذار شد و چون در ایام تعطیلات بود حجم کارهای سپرده شده من زیاد بود که پس از تعطیلات مقداری از آن کاسته شد و مسئولیتهای واگذار شده به من تا پایان دوره مشخص شد و اکنون که دوره در حال پایان است چند روز پایانی را تا تاریخ 10/4/82 برای تحویل صورت وضعیتها ، برگه های مالی ، و متره به شرکت میروم .

تحقیق حاضر در چهار بخش تهیه شده که بخش پایانی آن شامل فعالیتهایی می باشد که در طی دورة‌کار آموزی انجام شده است .

سیر تحول کاربرد بتن در معماری

چکیده

بتن نسبت به دیگر مصالح ساختمانی نه تنها از نظر فنی مطلوب می باشد ، بلکه از نظر زیبایی معماری می تواند به ساختمان کیفیت طبیعی تری بدهد و به تنوع محیط بیفزاید . به طوری که اکنون پس از گذشت یک قرن به نظر می رسد که چشمها از دید طرحهای مهندسی از زوایای 90 درجه خسته شده و آمادگی بیشتری برای طرحهای متنوع تر احساس می شود . در این مقاله سعی بر این است که پیشینه و سیر تحول کاربرد بتن در معماری مورد بررسی قرار گرفته و در این رابطه نمونه های موردی از نخستین ساختمانهای بتن طراحی شده توسط معماران برجستة دنیا معرفی خواهد شد .

کلید واژه ها : معماری ، بتن ، فورتونا ، ادی استون ، فرانسوا انه بیک ، رابرت مایر ، فرانک لویدرایت ، لوکوربوزیه .

بتن ماده ای شبیه به سنگ است که از گرفتن مخلوط متناسبی از سیمان ، شن ، ماسه و آب در درون قالب با شکل و ابعاد مورد نظر بدست می آید . پیشینة کاربرد بتن در معماری به سدهةای 7 و 8 پیش از میلاد و در طی مهاجرت و اقامت یونانیان در ایتالیای جنوبی و پیدایش معماری « اتروسکها » باز می گردد . آنها از خاکستر سخت فشردة آتشفشانی ، بنام « توفا » در ساخت مقبره های خود استفاده می کردند . این ماده به سادگی تکه تکه شده و پس از تماس با هم مانند بتن سخت می شود . توفا را می توان بصورت قالبسنگهای با دوام ساختمانی که نیازی به پختن ندارند نیز برید و در ساختمان به کار گرفت . اتروسکها و رومیها بصورت گسترده ای از توفا استفاده می‌کردند . امروزه نیز در ایتالیا ، صنعت آجر سازی توفای نسبتا کوچک و پر رونقی وجود دارد .

از سدة پنجم پیش از میلاد و در نخستین دوره جمهوری روم ، هویت رومی ، بخصوص در عرصه معماری و شهرسازی به نمایش گذاشته شد . در این دوران ، رومیها در ساخت ستونهای معابد خود همانند یونانیان ، از سنگ یکپارچه و غالبا عظیم استفاده می کردند و برای دیوار مقصوره ، بر خلاف روش یونانیان که از سنگ تراشیده استفاده می کردند ، از بتن بهره می گرفتند .

این تفاوتهای بنیادی با الگوی یونانی ، در پرستشگاه « فورتونا » در « پزائنسته » واضح تر دیده میشود . این پرستشگاه در حدود سال 80 پیش از میلاد در نقطه ای ساخته شده بود که از مدتها پیش ، غیبگویان در آن به پیشگویی سرنوشت مردم مشغول بودند . هفت ردیف مهتابی که بر کمرکش کوه ظاهر شده ، از تقارن محوری دقیقی برخوردارند . مهتابی بالایی ، یک ستون بندی نیم دایره دوتایی داشت که کل


دانلود با لینک مستقیم


سیر تحول کاربرد بتن در معماری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.