یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحقیق درباره استفاده از coonection

اختصاصی از یارا فایل تحقیق درباره استفاده از coonection دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 32

 

فعال نمودن و غیر فعا ل نمودن یک  Connection بمنظور فعال نمودن و یا غیر فعال نمودن یک Connection  می توان بصورت تلویحی عملیات فوق را با فراخوانی متدهای یک شی که از Connection استفاده می نمایند انجام و یا با صراحت و بکمک متدهای Open و یا Close اقدام به فعال نمودن و یا غیر فعال نمودن Connection نمود . متدهای Open و Close  دو متد اولیه برای هر Connection می باشند .

متد Open  با استفاده از اطلاعات موجود در خصلت ConnectionString  ، با یک منبع داده ارتباط و یک ارتباط فعال شده را ایجاد خواهد کرد .

متد Close باعث غیر فعال شدن Connection  می گردد .

لازم است به این نکته اشاره گردد که بستن ( غیر فعال نمودن ) یک Connection  امری لازم و ضروری است ، چراکه اکثر منابع داده صرفا" تعداد محدودی از ارتباطات فعال  را حمایـت نموده و در ضمن ارتباطات فعال  ، منابع با ارزش سیستم را اشغال و حجم عملیاتی بر روی سیستم را افزایش خواهند داد .

فعال نمودن و غیر فعال نمودن صریح یک  Connection استفاده صریح از متدهای Open و Close  بمنظور فعال نمودن و یا غیر فعال نمودن Connection توصیه و دارای مزایای زیر است :

کد نوشته شده دارای خوانائی بمراتب بیشتری  خواهد بود .

اشکال زدائی برنامه ها با سرعت مطلوبی انجام خواهد شد .

موثرتر می باشد.

پس از استفاده Connection ، لازم است که ارتباط ایجاد شده غیر فعال گردد . بدین منظور، می توان از متدهای Close و یا Dispose مربوط به شی Connection استفاده نمود. متد Close ، تراکنش های بلاتکلیف را تعیین تکلیف نموده و در ادامه ارتباط را غیر فعال می نماید . در مواردیکه Pooling فعال شده باشد ، متد فوق  باعث آزادسازی ارتباط ایجاد شده از Connection pool می گردد . فراخوانی متد Close توسط  یک برنامه می تواند چندین مرتبه صورت پذیرد.

فعال نمودن و غیر فعال نمودن تلویحی یک Connection در صورت استفاده از DataAdapters ، ضرورتی به فعال نمودن و یا غیر فعال نمودن یک Connection  وجود نخواهد داشت . زمانیکه یکی از متدهای  مربوط به اشیاء  فوق ، فراخوانده  می گردد ( مثلا" متد Update و یا Fill مربوط به شی SqlDataAdapter ) ،  متد مورد نظر بررسی لازم در خصوص  فعال بودن ارتباط را انجام و در صورتیکه ارتباط فعال نشده باشد ، SqlDataAdapter ارتباط را فعال و پس از انجام عملیات مورد نظر ، ارتباط را غیر فعال خواهد نمود .

مثال : در صورتیکه یک DataSet  داده خود را از چندین جدول متفاوت که در بانک اطلاعاتی مشابه قرار دارند ، دریافت می نماید ،صرفا" یک Connection وجود داشته و دارای چندین DataAdapters  خواهیم بود (هر DataAdapters مرتبط با یک جدول ) . در صورتیکه Connection بصورت تلویحی ( عدم استفاده صریح از متدهای Open و Close ) فعال و یا غیر فعال گردد ، در زمان  پر نمودن اطلاعات در Dataset ، ارتباط با منبع داده  چندین مرتبه فعال و یا غیر فعال خواهد شد . در چنین مواردی مناسب است که در ابتدا Connection با صراحت فعال و پس از فراخوانی متدهای Filling مربوط به چندین DataAdapters  ، ارتباط ایجاد شده با منبع داده را با بکارگیری متد Close و باصراحت غیر فعال نمود .

استفاده از متد Dispose زمانیکه یک Connection  غیرفعال  می گردد ، جریان اطلاعات به و یا از منبع داده غیر فعال می گردد. در چنین حالتی ، منابع غیرمدیریت یافته استفاده شده توسط شی Connection ، آزاد نخواهند گردید.در صورتیکه Connection pooling فعال شده باشد ، عملیات آزاد سازی Connection از Pool نیز انجام خواهد شد. اشیاء SqlConnection و OleDbConnection دارای یک متد Dispose بوده که از آن بمنظور آزادسازی منابع غیرمدیریت یافته استفاده می گردد .  با فراخوانی متد Dispose ، عملیات حذف Connection  از Connection pool نیز انجام خواهد شد .

مثال : استفاده از متد Dispose در مثال زیر، یک شی SqlConnection  ایجاد و در ادامه با استفاده از متد Open  فعال و سپس بمنظور غیرفعال نمودن Connection و آزاد سازی منابع  استفاده شده توسط Connection  از متد Dispose  استفاده و در نهایت شی مورد نظر به Nothing مقداردهی شده است .

نحوه استفاده از متد Dispose

تعریف و نمونه سازی یک شی جدید SqlConnection  '

Dim cnNorthwind AS New


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره استفاده از coonection
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.