فرمت فایل : WORD, PDF
تعداد صفحات: 43
همراه باDatabase و ProfDataBank
فهرست مطالب:
عنوان شماره صفحه
مقدمه 4
نرم افزار مدیریت آموزش دانشگاهی 4
سیستم مدیریت وب سایت اساتید و درس افزار سما 17
سیستم آموزش مجازی CyberLMS 21
چرا دلفی؟ 26
طراحی نرم افزار (جداول) 35
پیاده سازی 37
پیوست1 : پیشنهاداتی برای کارایی بهتر برنامه 42
پیوست3 : منابع 43
مقدمه
توسعه فناوری اطلاعات به گونه ای زیربنایی در حال دگرگون ساختن تمامی جنبه های اجتماعی از جمله مقوله آموزش می باشد. کامپیوتر در بدو امر بخاطر انجام عملیات محاسباتی اختراع شد و مخترعان آن فکر نمیکردند که روزی کاربردهای اداری آن بسیار بیشتر از کاربردهای محاسباتی و علمی بشود. اما امروزه با توجه به گسترش شبکههای محلی و شبکه جهانی اینترنت، در تمام کشورهای پیشرفته دنیا، کامپیوتر جزو غیر قابل حذف میز هر کارمندی شده است. بارزترین نشانه توسعه فناوری اطلاعات،اینترنت است که آنچنان که باید ، از آن استفاده نمی کنیم این موضوع حتی در محیطهای دانشگاهی نیز که همواره باید پیشرو در استفاده از امکانات و تکنولوژی های جدید باشند، به چشم می خورد.
بنابراین سیستمی که بتواند بطور کاملا خودکار اطلاعات اساتید را ثبت نماید و قابلیت جستجو و ویرایش فیلدها را داشته باشد کاملا ضروری به نظر می رسد از اینرو قصد داریم در این مقاله به معرفی سیستم های موجود و ویژگی های هر یک می پردازیم و سپس سعی داریم که با الهام از سیستم های موجود ، نرم افزاری را طراحی کنیم که این قابلیتها را داشته باشد.
در ادامه برخی از نمونه های معروف این نوع نرم افزارها آمده است:
در حال حاضر توسط این نرم افزار تحت وب می توان انتخاب واحد دانشگاهها را مکانیزه نموده و توسط قسمت Application کلیه امور مربوط به معاونت آموزشی را مدیریت نمود . این نرم افزار در نوع دانشگاه محدودیتی نداشته و هم اکنون در دانشگاه دولتی ، غیرانتفاعی ، علمی کاربردی ، فنی حرفه ای و ... نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است
معرفی جزئیات کارکردی و غیر کارکردی نرم افزار
۱- مشخصات کارکردی در نماد
۱-۱- کاربران نماد
۲-۱- مقاطع تحصیلی در نماد
سامانه نماد طوری طراحی شده است که مدیر ارشد می تواند مقطع تحصیلی جدید ایجاد کند.
۳-۱- دوره های تحصیلی:
پوشش همزمان دوره های ترمیک ، پودمانی ، دوره های آزاد و غیر انتفاعی
۴-۱- انتخاب واحد: