دانلود پایان نامه بررسی تأثیر طرح رشد و ارتقاء در کارائی کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه
چکیده پایان نامه
به دلیل اهمیت و ضرورت آموزش کارکنان در سازمان و با توجه به اینکه آموزش برای گروه شغلی خاصی در آب و فاضلاب لازم الاجراء میباشد ، پژوهشی صورت گرفت که هدف آن یافتن پاسخ سؤالاتی بود که سؤال اصلی آن این بود دوره های آموزشی مربوط به طرح رشد و ارتقاء از دیدگاه کسانیکه دوره های مذکور را طی نموده اند و مسؤلینی که با این افراد کار میکنند آیا اجرای طرح بر طرز تلقی شرکت کنندگان در این قبیل دوره ها تأثیر داشته است یا خیر، سپس فرضیه ای مبنی بر مؤثر بودن طرح رشد و ارتقاء در بخشهای شغلی 10 هزار و 20 هزار مطرح شد، همچنین فرضیاتی بر مبنای سؤالات فرعی به شرح ذیل مطرح گردید:
این فرضیه بوسیله مطالعات نظری تأیید گشت و با استفاده از مطالعات میدانی از کارآموزان شرکت کننده در این دوره ها و همچنین مسؤلینی که با افراد آموزش دیده مذکور ارتباط کارى داشتند طی پرسشنامه اى در باره تأثیر طرح رشد و ارتقاء در چگونگی طرز تلقی ، نظر خواهی بعمل آمد.
نتیجه نظر خواهی مذکور بطور خلاصه آنستکه رویهمرفته از نظر آموزش دیدهگان نسبت به مسؤلین آنها طرح رشد و ارتقاء درطرز تلقی شرکت کنندگان در طرح مذکور تأثیر بیشتری داشته است.
1-1- تعریف و بیان موضوع 1
2-1- هدف تحقیق 2
3-1- اهمیت تحقیق 3
4-1- بیان مسائل تحقیق 4
5-1- بیان فرضیات 5
6-1- محدودیتهای تحقیق 6
7-1- تعریف واژه ها 7
1-2- مدیریت منابع انسانی 8
2-2- آموزش کارکنان 11
3-2- اهداف آموزش 14
4-2- اهمیت و مزایای آموزش 16
5-2- مراحل آموزش 24
6-2- نیازسنجی یا برآورد احتیاجات اساسی در سازمان 25
1-6-2- اهداف نیازسنجی در برنامه ریزی آموزش کارکنان 25
2-6 -2- روشهای تعیین نیازههای آموزشی 27
3-6-2- ملاحظات اساسی در نیاز سنجی 31
7-2- هدفهای آموزشی و توسعه منابع انسانی 32
8-2- محتوا و مواد آموزشی مورد نیاز دوره 32
9-2- اصول یادگیری 34
1-9-2- نظریه های یادگیری 36
2-9-2- مروری بر چند روش آموزش 37
3-9-2- آموزش ضمن خدمت 49
10-2- اجرا و ارزشیابی 52
1-10-2- روش اجرای دوره 52
2-10-2- ارزشیابی از برنامههای آموزشی 53
3-10-2- اهداف ارزشیابی از برنامه های آموزش 54
4-10-2- مراحل ارزشیابی از برنامه 54
- مروری اجمالی بر تاریخچه آموزش کارکنان 56
- آشنایی با طرح رشد و ارتقاء 59
- مروری بر تحقیقات انجام شده 66
1-3- روش تحقیق 72
2-3- جامعه آماری و حجم نمونه ها 72
3-3- روش و ابزار جمع آوری اطلاعات 74
4-3- روش تحلیل آماری 77
5-3- روایی و پایایی پرسشنامه 79
1-4- ارزیابی پاسخهای افراد آموزش دیده به سؤالات عمومی 83
2-4- ارزیابی پاسخ آموزش دیدگان و مسؤلین 90
3-4- ارزیابی فرضیات فرعی تحقیق 168
4-4- ارزیابی پاسخ به سؤالات باز آموزش دیدگان و مسؤلین 177
فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات
1-5- نتیجه گیری 178
2-5- پیشنهادات 181
پیوستها
منابع و مآخذ