مقدمه:
سیستم های مدرن الکترونیکی، چشم انداز جدیدی را در طراحی خودروها و سیستم های آن به وجود آورده اند.
موتورهای احتراق داخلی، بیش ازسایر سیستم ها،مورد رقابت وطراحی های مختلف قرار گرفته اند.
اینک نوبت آن فرا رسیده است تا در پاسخ به این نیازها، موتورهایی را با قدرت خروجی بالا، مصرف سوخت پایین و آلودگی خروجی کمتر، طراحی و به بازار عرضه کرد.
تشکیل مخلوط سوخت و هوا و نیز کنترل سیستم های اشتعال به طور جداگانه دارای مشکلاتی می باشد که به طور مثال در سیستمهای Jeteronic کنترل مصرف سوخت فقط در هنگامی که کنترل بهینه ای در سیستم انتقال وجود داشته باشد، اعمال می گردد.
سیستم Motronic، دو سیستم را به صورت یک جا فراهم آورده است. یک واحد کامپیوتری مقدار پاشش و اشتعال را بر اساس ضوابط و معیارهای بهینه شده سیستم، کنترل می کند واحد دیجیتالی پردازش و میکروپروسسورها، امکان ترجمه و پردازش اطلاعات گستردۀ کارکرد را به داخل واحد برنامه ریزی شده جهت کنترل پاشش سوخت و اطلاعات سیستم اشتعال، فراهم می آورد.
استفاده از سنسورهای اکسیژن و نیز یکپارچه سازی واحد کنترل لامبدا با واحد CPU، امکان کاهش آلودگیهای خروجی و تنظیم آن را بیش از پیش فراهم آورده است