برای راهاندازی هر کسبوکاری نخست لازم است تا برای خودمان برنامهای داشته باشیم. بدانیم چه منابعی در اختیار داریم؟ چقدر فرصت داریم تا به اندازه مشخصی از پیشرفت برسیم؟ و بتوانیم تصور درستی از مسیر حرکتمان را ترسیم کنیم.
مجموعه این جزئیات، میتواند چارچوب فعالیت ما را در قالب کسب و کاری که قرار است به راه بیندازیم، مشخص نماید. البته از آنجا که ما ایرانیها چندان عادت به نگارش نداریم و از دیدی کلیتر، اصلاً عادت به برنامهریزی نداریم، احتمالاً نگارش یک طرح کسب و کار، برای ما مشکل ترین بخش در راه ایجاد یک شرکت خواهد بود!
ولی متأسفانه اهمیت چنین کاری ممکن است تا قبل از این که سرمان به سنگ نخورد، برایمان آشکار نشود. این نوشته میکوشد با طی کمترین مسیر، خواننده علاقهمند را به چنین هدفی برساند.
فهرست مطالب :
پیشگفتار
طرح کسب و کار چیست؟
طرح کسب و کار یک صفحهای
نگارش یک طرح کسب و کار
کلمات کلیدی : بازاریابی، کسب و کار، کسب و کار موفق، برنامه ریزی مالی، کسب پول، طرح کسب و کار، کارآفرینی، کسب و کار اینترنتی، کسب و کار خانگی، تحلیل بازار، مدیریت، اقتصاد، برنامه ریزی، سود و زیان