یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

پایان نامه آتاماتون سلولی، آتاماتون یادگیر، و کاربرد آنها

اختصاصی از یارا فایل پایان نامه آتاماتون سلولی، آتاماتون یادگیر، و کاربرد آنها دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پایان نامه آتاماتون سلولی، آتاماتون یادگیر، و کاربرد آنها


پایان نامه آتاماتون سلولی، آتاماتون یادگیر، و کاربرد آنها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


فرمت:word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:140

پروژه کارشناسی کامپیوتر

 

فهرست مطالب:

1- مقدمه 
1-1-مقدمه 
2- آتاماتون سلولی 
2-1- مقدمه 
2-2- تاریخچه آتاماتون سلولی 
2-3- ساده ترین آتاماتون سلولی 
2-4- آتاماتون سلولی معکوس پذیر 
2-5- آتاماتون سلولی Totalistic 
2-6- استفاده از آتاماتون سلولی در علوم پنهان شناسی 
2-7- آتاماتونهای وابسته 
2-8- آتاماتون سلولی در طبیعت 
2-9- خلاصه  
3-آتاماتون یادگیر 
3-1- مقدمه 
3-2-محیط 
3-2-1-تعریف محیط از دیدگاه منطقی 
3-2-1-1- موجودیتهای محیط منطقی 
3-2-2- رده بندی محیط از دیدگاه خروجی آن 
3-3- آتاماتون 
3-3-1- چگونگی عملکرد آتاماتون 
3-3-2- رده بندی آتاماتون بر اساس تابع گذار و تابع خروجی 
3-3-2-1- آتاماتون قطعی 
3-3-2-2- آتاماتون تصادفی 
3-3-2-3- مثالی از آتاماتون قطعی 
3-4- اتصال بازخوردی بین محیط و آتاماتون 
3-5- آتاماتون با ساختار ثابت و آتاماتون باساختار متغیر 
3-5-1- آتاماتون یادگیر با ساختار ثابت 
3-5-1-1- آتاماتون یادگیر دو حالته (L2,2) 
3-5-1-2- آتاماتون حافظه دار – با دو عمل Testline)) 
3-5-1-3- آتاماتون حافظه دار-با بیش از دو عمل Testline)) 
3-6- خلاصه 
4-تعریف مدل مخفی مارکوف 
4-1- مقدمه 
4-2- تعریف مدل مخفی مارکوف 
4-3- فرضیات در تئوری HMM 
4-4- سه مسأله مبنایی در HMM:  
4-4-1 مساله تخمین و الگوریتم مورد استفاده  
4-4-2- مسأله رمزگشایی و الگوریتم Viterbi: 
4-4-3- مسأله یادگیری 
4-5- معیار Maximum Likelihood (ML): 
4-5-1- روش Baum-Welch  
4-5-2- روش Gradient base 
4-5-2-1- گذارهای احتمالاتی در Gradient 
4-6- احتمال مشاهدات در Gradient 
4-6-1- معیار Maximum Mutual Information (MMI) 
4-7- خلاصه 
5- حل مسائل تناظر گرافها و آتاماتون های یادگیر 
5-1- مقدمه 
5-2- استفاده‌ از آتاماتون یادگیر برای تناظر بین دو گراف 
5-2-1- ساختن گراف‌های تصادفی 
5-2-2- آتاماتون یادگیر و تناظر دو گراف 
5-2-2-1- استفاده‌ از اتصال‌های مشابه Tsetline
به عنوان آتاماتون مهاجرت اشیاء 
5-3- نتایج شبیه‌سازی‌های مختلف برای آتاماتون Tsetline 
5-4- خلاصه 
6- نمونه برنامه های کاربردی شبیه ساز آتاماتون های سلولی 
6-1- مقدمه 
6-2- برنامه pattern matching 
6-2-1- ارائه source code برای  برنامه pattern matching 
6-3- برنامه پیاده سازی game of life توسط conway  
6-3-1- ارائه source code برای برنامه conway  
6-4- برنامه شبیه سازی آتاماتون سلولی 
6-4-1- ارائه source code برای برنامه midi sampler  
6-5- پیاده سازی conway بصورت trap door  
6-5-1- ارائه source code برای trap door  
6-6- پیاده سازی conway بصورت population  
6-6-1- ارائه source code برنامه population 
6-7- پیاده سازی یک نمونه آتاماتون سلولی خاص یک بعدی و دو حالته  
6-7-1- ارائه source code برای آتاماتونی یک بعدی و دو حالته 
6-8- برنامه تجسم و creatur sampler 
6-8-1- ارائه source code برای برنامه creatur sampler  
6-9- پیاده سازی دو بعدی Conway 
6-9-1- ارائه  source code 
6-10- پیاده سازی یک آتاماتون سلولی دو حالته و دو بعدی عمومی 
6-10-1 ارائه  source code  
6-11- برنامه شکار رنگهای Dave 
6-11-1 ارائه source code برنامه dave 
6-12 خلاصه 
ضمیمه 
قسمت اول  
قسمت دوم 
قسمت سوم 
قسمت چهارم 
منابع 

 

چکیده:

در این پایان نامه سعی بر این است که آتاماتون سلولی، آتاماتون یادگیر و نیز چند نمونه از کاربرد آنها مورد بررسی قرار گیرد. هر آتاماتون سلولی عبارت است از یک سیستم گسسته که بصورت شبکه ای منظم از سلولها بوده و هر سلول آن در بازه های زمانی گسسته برطبق رفتار همسایگانش، تغییر حالت می دهد. آتاماتون یادگیر نیز آتاماتونی است که طبق یک الگورتیم یادگیری و نیز تعامل با محیط، می تواند برداشتهای خود را از محیط بروز کند. در این پروژه سعی شده با معرفی مدل مخفی مارکوف، نوعی از الگوریتمهای تناظر بین دو گراف و نیز ارائه کد منبع تعدادی از برنامه های شبیه سازی، نمونه هایی از کاربردهای گوناگون این دو مفهوم (آتاماتون سلولی و آتاماتون یادگیر) معرفی شود.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.