فرمت:word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:160
فهرست مطالب:
پیشگفتار
مقدمه
فصل 1
بخش 1: عروسک و تاریخچة آن
بخش 2: ویژگیهای عروسکهای نمایشی
بخش 3: ویژگیهای عروسکهای سینمایی و تصویری
بخش 4: ویژگیهای عروسکهای تکفریم
فصل 2
بخش 1: روشهای متحرکسازی سوژههای مختلف
بخش 2: جان بخشی اشیا و اجسام دوبعدی
بخش 3: جان بخشی اشیا و اجسام سه بعدی
بخش 4: تلفیق فیلمهای تک فریم و زنده
فصل 3:
بخش 1: جذب لیزو
بخش 2: نیروی انسانی و تقسیم کار
ماخره
ضمیمه
فهرست عکس
فهرست منابع
گزارش کار عملی
پیشگفتار
اولین نمودهای آفرینش هنری در سپیده دم تمدن انسانی و با اولین گامهای بشر ابتدایی بنیان گرفت، برخی هم اعتقاد داشتند که ماهیت زیستی و روانی انسان هنر را بوجود آورده است و هنرها فعالیتی است که زیبایی را نمودار میسازد، هنر کوششی است برای آفرینش صُوَرِ لذتبخش. این صًوَرْ حس زیبایی ما را ارضا میکند و حس زیبایی زمانی ازضا میشود که ما نوعی وحدت و هماهنگی از روابط حسی و درکی در درون خود بوجود آوریم.
آنچه زیباس موزون و متناسب است و برعکس آنچه موزون و متناسب است زیباست، قانون و مقصد هر هنر چیزی بجز زیبایی نیست.
هنر صرفاً لذت نیست بلکه وسیله ارتباط انسانهاست. و هنر فعالیتی است انسانی؛ شامل اینکه یک فرد آگاهانه است به خلق اثری احساسی میزند که دیگران نیز از آن احساسات متاثر گردند و آنرا تجربه کنند.
و خیلی مختصر میتوان گفت... هنر عبارتست از تجملی احساسات، معنویات، تمنیات و روحیات درونی بصورت یک اثر برونی با شرط وجود هماهنگی بین عناصر تشکیل دهنده آن اثر...
خوب باید بگم که دربارة هنر خیلی چیزهای بهتری میتوان گفت: تعاریفی بس زیباتر و بهتر
ولی خوب در کل نمیخواهم صفحات را با گزافهگوییهای بس مورد هدر و وقت خواننده را تلف کنم.
به نظر خودم باید در این قسمت بنابر عُرف دربارة خودم چیزی بنویسم!
سالها قبل در دوران دبیرستان به علت جوانی و از سِرْلج و لجبازی با خانواده و بخصوص مادرم رشتة هنر را در هنرستان انتخاب کردم با اینکه هم از نظر هدیت تحصیلی و هم از نظر نمرات هنر در آخرین انتخاب از نظر آموزش و پرورش، مشاور مدرسه و خودم بود ولی باز من آن را انتخاب کردم.
در خانوادة ما همگی افراد تحصیلکرده و دارای تحصیلات، آکادمی بسیار بالایی بودند، از پزشک و مهندس گرفته تا وکیل و ارتشی و غیره.
مقدمه:
آنچه محققان کنونی برآنند که برای شناخت دقیق هنرها و هر پدیده کهنسال و ریشهدار دیگری باید دربارة منشاء پیدایش آن سیر و سفر کرد و سپس به تجزیه و تحلیل آنها پرداخت و از پس این تجزیه و تحلیل به اجزاء و عناصر و تعاریف مربوط به آنها دست پیدا کرد از آنجا که تمامی هنرها در آغاز حدوث ، بخش جدایی ناپذیر از زندگی انسانی بودهاند. هیچ گاه نمیتوان جریان ابتدایی آن را مستقل از شئون مختلف زندگی وی بررسی کرد.
براساس اکتشافات علوم اجتماعی میتوان گفت که شعر، نقاشی، موسیقی، رقص، پیکرنگاری و پیکرتراشی و دیگر فعالیتهایی که امروزه مدلولِ لفظ هنر هستند، از نخستین جلوههای حیات انسانی به شمار میروند. «فیلسوفان و هنر شناسان از دیدگاههای گوناگون در این خصوص اظهار نظر کردهاند و براساس استنتاج و رای و باور شخصی خود آراء گوناگونی صادر نمودهاند.
اما عمدتاً در این باورند که هنر از «فطرت بشر» تراوش یافته است و مانند خوراک و تولید مثل، ضرورت طبیعی زندگی انسان به حساب میآیند.
دربارة منشا هنرها هشت نظریه اساسی وجود دارد که به اختصار چنین است:
1ـ شیلر / اسپنسر
هنر ناشی از غریزة بازی است.
2ـ مارشال
هنر برای جلب نظر دیگران و تزئین پدید آمده است
3ـ بالاوین
هنرها از شور خودنمایی زاده شده است.
4ـ لمانک خلد
هنرها از امتزاج شور بازی و شور خودنمایی زاده شده است.
5ـ الکساندر
فهرست عکسها
1. عکسها ص6و87 از کتاب چگونه عروسکهای تئاتری بسازیم اردشیر کشاورزی
2. عکسهای ص85و89 از کتاب نمایش عروسکی، گام به گام بهروز غریبپور
3. عکس از ص248 چگونه عروسکهای تئاتری بسازیم اردشیر کشاورزی
4. عکس از ص174 چگونه عروسکهای تئاتری بسازیم اردشیر کشاورزی
5. کلیه عکسهای صفحه 147 از کتاب نمایش عروسکی، گام به گام بهروز غریبپور
6. کلیه عکسهای صفحه 202و203 از کتاب چگونه عروسکهای تئاتری بسازیم اردشیر کشاورزی
7. عکس از صفحة 84و85و257 از کتاب نمایش عروسکی گام به گام بهروز غریبپور
8. کلیه عکسهای 266و269و270 از کتاب چگونه عروسکهای تئاتری بسازیم اردشیر کشاورزی
9. کلیه عکسهای 222و223و224و233و235و244و246 از کتاب چگونه عروسکهای تئاتری بسازیم اردشیر کشاورزی
10. ص28 از کتاب Cracking Animation
11. ص69 از کتاب Cracking Animation
12. ص29 از کتاب Cracking Animation
13. ص61 از کتاب آقای صدیق
14. ص70 از کتاب آقای صدیق
15. ص71 از کتاب آقای صدیق
16. کلیه عکسها از صفحههای 94و 95و 97و 98و 99و 100و 101و 105و 106و 185و 170و 169و 165و 164 از کتاب Cracking Animation
17. کلیه عکسها از صفحههای 78و و79و 80و 81و 90 از کتاب Cracking Animation