یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود تحقیق پرخاشگری

اختصاصی از یارا فایل دانلود تحقیق پرخاشگری دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود تحقیق پرخاشگری


دانلود تحقیق پرخاشگری

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:14

مقدمه:

خشم یکی از پیچیده ترین هیجانات انسانی است و واکنش طبیعی به ناکامی و بد رفتاری محسوب می شود. همه ما در طول زندگی خود مواقعی با برخی موقعیتها مواجه شده ایم که خشم ما را بر انگیخته است. مشکلی در خشم وجود دارد این است که گر چه خشم قسمتی از زندگی ما را تشکیل می دهد، اما می تواند ما را از رسیدن به اهدافمان باز دارد. به همین دلیل هیجان خشم افراد را دچار تصاد می کند. از یک طرف خشم پاسخ طبیعی انسان می باشد و از طرف دیگر می تواند منجر به اختلال در روابط بین فردی ما و بهمریختگی ساختار درونی و روان شناختی می شود و همچنین مانع دستیابی به ا هدافمان می شود. با این حال می توان گفت (به خشم آمدن سهل و آسان است ولی به موقع خشمگین شدن و در جای مناسب به خشم آمدن سخت است).

راسل و فهر (1998) معتقدند بطور کلی پرخاشگری، رفتارهای تهاجمی و خصمانه و واکنشی نسبت به ناکامی و سرکوب امیال است که زاییده تعامل پیجیده بین وضعیت محیطی و تغییرات بیوشیمیایی و عوامل فرهنگی و پاسخهای آموخته شده است و به صورت ضرب و جرح و آزار و اذیت و تخریب و صدمه رسانی به دیگران بروز می کند. می توان پرخاشگری را واکنشی دفاعی دانست که هدف آن رفع مانع و حذف عامل تهدید است و پرخاشگری رفتاری است به منظور آسیب رساندن یا معدوم ساختن کسی یا چیزی، پرخاشگری اغلب به صورت خشونت و عمل تخریبی، علیه افراد یا اموال، جلوه گر می شود. تکاخشهایی پرخاشگرانه به صورت عملی (تخریب و آسیب رساندن به خود و دیگران) و گاه به صورت کلامی صورت می گیرد.

 

خلاصه پژوهش

پرخاشگری به عنوان یک حوزه مطالعاتی، حتی برای زادگاه مطالعاتی و تحقیقاتی آن که اروپا باشد تازگی دارد. نخستین جست و جوهایی که در این زمینه صورت گرفته، دارای سابقه کوتاهی است که هنوز حتی به نیم قرن نمی رسد. تازه بودن آن ایجاب می کند که تلاشی برای آشنایی با مفاهیم به تعاریف و دیدگاههای آن و سرانجام راههای کنترل و پیشگیری از آن انجام گیرد. تحقیق خاضر با هدف مقایسه میزان پرخاشگری در دانش آموزان ورزشکار رشته های انفرادی و گروهی آغاز شد. فرضیه اصلی تحقیق حاضر این است که بین میزان پرخاشگری دانش آموزان ورزشکار رشته های گروهی و انفرادی تفاوت معناداری وجود دارد و سایر فرضیه ها به مقایسه میزان پرخاشگری فیزیکی پرخاشگری کلامی، خشم و خصومت در دانش آموزان ورزشکار رشته

های گروهی و انفرادی می پردازد برای این منظور کلیه دانش آموزان پسر ورزشکار شرکت کننده در مسابقات قهرمانی کشور سال 1384 به عنوان جامعه آماری انتخاب شدند که از این جامعه، با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای نسبی نمونه ای به شرح زیر انتخاب شدند. رشته ورزشی کشتی 50 نفر، وزنه برداری45 نفر، دو و میدانی 70 نفر، فوتبال 72 نفر، والیبال 60 نفر و هندبال 60 نفر و این افراد از تیمهای شهرستانهای مختلف انتخاب شدند. در این تحقیق نوع ورزش که به صورت انفرادی یا گروهی است به عنوان متغیر مستقل و میزان پرخاشگری به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شدند. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه پرخاشگری است این پرسشنامه در سال 1992 توسط آرنولد اچ باس و مارک پری ساخته شد و دارای 29 سوال می باشد که 4 چیز پرخاشگری را می سنجد که شامل پرخاشگری فیزیکی، پرخاشگری کلامی، خشم و خصومت است. تحقیق حاضر از نوع زمینه یابی است. جهت تجزیه و تحلیل داده های تحقیق از نرم افزار آماری sp15 در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. در سطح آمار توصیفی: استفاده از میانگین انحراف معیار، جداول فراوانی و در صد و در سطح آمار استنباطی استفاده از آزمون را در گروههای مستقل و همچنین تحلیل واریانس یک طرفه (ANOVa) استفاده شد.

یافته های تحقیق

درتحقیق حاضر 165 پرسشنامه از ورزشکاران رشته های انفرادی جمع آوری شد و 15 پرسشنامه به علت مخدوش بودن به کنار گذاشته شد بدین صورت که کشتی 45 پرسشنامه، وزنه برداری 39 پرسشنامه و 65 پرسشنامه از رشته دو و میدانی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، تا در مجموع 150 پرسشنامه مربوط به رشته های انفرادی می باشد. در بخش ورزشهای گروهی از 192 پرسشنامه جمع آوری شده 15 پرسشنامه به علت مخدوش بودن بکنار گذاشته شد بدین صورت که فوتبال 68 پرسشنامه، والیبال 54 پرسشنامه و 55 پرسشنامه از رشته هندبال مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تا در مجموع 177 پرسشنامه مربوط به رشته های گروهی باشد. و در مجموع دو رشته 327 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. که از این تعداد 9/45 درصد مربوط به رشته های ا نفرادی و 1/54 درصد مربوط به رشته های گروهی هستند. در تحقیق حاضر 5/27 درصد آزمودنیها فرزند اول، 9/33 درصد فرزند دوم،3/18درصد فرزند سوم،2/20 درصد فرزند چهارم و بعد از آن هستند. در تجزیه و تحلیل داده ها و بررسی فرضیه ها نتایج زیر به دست آمد:

  • بین میزان پرخاشگری دانش آموزان ورزشکار رشته های گروهی و انفرادی تفاوت معنی داری وجود دارد.
  • بین میزان پرخاشگری فیزیکی دانش آموزان ورزشکار رشته های گروهی و انفرادی تفاوت معنی داری وجود دارد
  • بین میزان پرخاشگری کلامی دانش آموزان ورزشکار رشته های گروهی و انفرادی تفاوت معنی داری وجود دارد
  • بین میزان خشم دانش آموزان ورزشکار رشته های گروهی و انفرادی تفاوت معنی داری وجود دارد
  • - بین میزان خصومت دانش آموزان ورزشکار رشته های گروهی و انفرادی تفاوت معنی داری وجود دارد.
  • بین میزان پرخاشگری دانش آموزان ورزشکار با ترتیب تولدهای مختلف تفاوت معنی داری وجود ندارد.
  • بین میزان پرخاشگری فیزیکی دانش آموزان ورزشکار با ترتیب تولدهای مختلف تفاوت معنی داری وجود ندارد.
  • بین میزان پرخاشگری کلامی دانش آموزان ورزشکار با ترتیب تولدهای مختلف تفاوت معنی داری وجود ندارد.
  • بین میزان خشم دانش آموزان ورزشکار با ترتیب تولدهای مختلف تفاوت معنی داری وجود ندارد.

10- بین میزان خصومت دانش آموزان ورزشکار با ترتیب تولدهای مختلف تفاوت معنی داری وجود ندارد.

11- بین میزان پرخاشگری دانش آموزان ورزشکار رشته های انفرادی تفاوت معنی داری وجود ندارد.

12- بین میزان پرخاشگری فیزیکی دانش آموزان ورزشکار رشته های انفرادی تفاوت معنی داری وجود ندارد.

13- بین میزان پرخاشگری کلامی دانش آموزان ورزشکار رشته های انفرادی تفاوت معنی داری وجود ندارد.

14- بین میزان خشم دانش آموزان ورزشکار رشته های انفرادی تفاوت معنی داری وجود ندارد.

15- بین میزان خصومت دانش آموزان ورزشکار رشته های انفرادی تفاوت معنی داری وجود ندارد.

16- بین میزان پرخاشگری دانش آموزان ورزشکار رشته های انفرادی با ترتیب تولدهای مختلف، تفاوت معنی داری وجود ندارد.

17- بین میزان پرخاشگری فیزیکی دانش آموزان ورزشکار رشته های انفرادی با ترتیب تولدهای مختلف، تفاوت معنی داری وجود ندارد.

18- بین میزان پرخاشگری کلامی دانش آموزان ورزشکار رشته های انفرادی با ترتیب تولدهای مختلف، تفاوت معنی داری وجود ندارد

19- بین میزان خشم دانش آموزان ورزشکار رشته های انفرادی با ترتیب تولدهای مختلف، تفاوت معنی داری وجود ندارد

20- بین میزان خصومت دانش آموزان ورزشکار رشته های انفرادی با ترتیب تولدهای مختلف، تفاوت معنی داری وجود ندارد

21- بین میزان پرخاشگری دانش آموزان ورزشکار رشته های گروهی تفاوت معنی داری وجود ندارد.

22- بین میزان پرخاشگری فیزیکی دانش آموزان ورزشکار رشته های گروهی تفاوت معنی داری وجود ندارد.

23- بین میزان پرخاشگری کلامی دانش آموزان ورزشکار رشته های گروهی تفاوت معنی داری وجود ندارد.

24- بین میزان خشم دانش آموزان ورزشکار رشته های گروهی تفاوت معنی داری وجود ندارد.

25- بین میزان خصومت دانش آموزان ورزشکار رشته های گروهی تفاوت معنی داری وجود ندارد.

26- بین میزان پرخاشگری دانش آموزان ورزشکار رشته های گروهی با ترتیب تولدهای مختلف، تفاوت معنی داری وجود ندارد.

27- بین میزان پرخاشگری فیزیکی دانش آموزان ورزشکار رشته های گروهی با ترتیب تولدهای مختلف، تفاوت معنی داری وجود ندارد.

     28- بین میزان پرخاشگری کلامی دانش آموزان ورزشکار رشته های گروهی با ترتیب تولدهای مختلف، تفاوت معنی داری وجود ندارد.

     29- بین میزان خشم دانش آموزان ورزشکار رشته های گروهی با ترتیب تولدهای مختلف، تفاوت معنی داری وجود ندارد.

30- بین میزان خصومت دانش آموزان ورزشکار رشته های گروهی با ترتیب تولدهای مختلف، تفاوت معنی داری وجود ندارد.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.