یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

پایان نامه بررسی عوامل استرس زا از دیدگاه دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان شهرستان ایذه در سال تحصیلی 83ـ1382

اختصاصی از یارا فایل پایان نامه بررسی عوامل استرس زا از دیدگاه دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان شهرستان ایذه در سال تحصیلی 83ـ1382 دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پایان نامه بررسی عوامل استرس زا از دیدگاه دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان شهرستان ایذه در سال تحصیلی 83ـ1382


پایان نامه بررسی عوامل استرس زا از دیدگاه دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان شهرستان  ایذه  در سال تحصیلی 83ـ1382

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:35

عنوان :بررسی عو امل  استرس زا از دیدگاه دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان شهرستان  ایذه  در سال تحصیلی 83ـ1382  به همراه منابع و پرسشنامه و جداول

 

فهرست مطالب:

عنوان                                                                                                           صفحه

 

فصل اول

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

فرضیات تحقیق

تعاریف عملیاتی

فصل دوم

افسردگی

علائم افسردگی

انواع افسردگی

علل افسردگی

درمان افسردگی

فصل سوم

روش تحقیق

جامعه آماری و نمونه گیری

روش و ابزار جمع آوری اطلاعات

روش آماری

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل یافته ها

فصل پنجم

خلاصه و نتیجه گیری

منابع

نمونه تست افسردگی بک

 

چکیده:

فصل اول

  • S مقدمه
  • S بیان مسئله
  • S اهداف تحقیق
  • S اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق
  • S فرضیه های تحقیق
  • S تعریف عملیاتی متغیرها و اصطلاحات
  • S متغیرهای تحقیق

 

 

مقدمه

صحبت از استرس نوجوان را با گفته ای از آیت ا… حسن زاده ایذه ی شروع می کنیم . حسن زاده ایذه ی (1375) در خصوص در رابطه سعادت و شقاوت فرد معتقد است :

«نطفه ، مربی ، اجتماع و دوستان از جمله اصولی هستند که در سعادت و شقاوت فرد نقش سبزایی دارند»

احمد احمدی (1383) در خصوص استرس می نویسد : «بلوغ استرس و فشار است . استرس هر نوع محرک یا تغییر در محیط داخلی و خارجی است که ممکن است باعث اختلال درتعادل حیاتی بدن گرد و در شرایط خاصی بیماری زا باشد . استرس دوران بلوغ باعث هیجانها ، مشکلات عاطفی و گاهی روانی می شود می توان گفت که اشکالات عاطفی نوعی واکنش نسبت به تغییرات و انقلابات طبیعی دوران بلوغ است».

وهمچنین محمدتقی براهنی و همکاران (1375 ـ 1363) (1383) (1630) در این خصوص می نویسد «که آدمیان برای آنکه به طرز بهنجاری به کار و کوشش بپردازد بایستی کمی فشار روانی احساس کنند برانگیختگی هیجان ملایم آدمی در جریان ملایم آدمی در جریان اجرای کاری ، ؟؟؟ عهده دارد شیار نگه می دارد برای اینکه دستگاه عصبی درست کار بایستی میزان یعنی تحریک به آن وارد شود . اما در عین حال فشار شدید طولانی دارای اثرهای آسیب زای فیزیولوژیابی و روانشناختی است»

اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق

به علت اینکه استرس در سطح وسیعی از دانش آموزان در مدرسه وجود دارد باعث مشکلات و اختلالاتی در یادگیری در رفتار آنان می شود . با شناخت عو ایذه ایجاد کننده فشار روانی و معرفی آن به مسئولین دست اندرکار آموزش و پرورش و مدیران مدرسه در گامش فشار روانی اقدام شود .

تعریف عملیاتی متغیر و اصطلاحات

  1. عو ایذه شناختی : به مجموعه ارزیابی یا نگرش دانش آموز تلقی می گردد که نسبت به فرد بخصوص یا (معلم) در موقعیت درسی در زمان قبل کلاس یا بعد از کلاس دارد .
  2. شیوه های تدریس به وسیله ی معلم : بیان کردن درس بدون احاطه علمی (مثالها و دلیلهای علمی) و همچنین ارزیابی و نگرشی که معلم نسبت به دانش آموز هنگام پاسخگویی و یا ورقه امتحانی دارد .
  3. روابط بین دانش آموزان و کارکنان مدرسه : برخورد و عملکرد سخت و خشن کارکنان مدرسه با دانش آموزان هنگام ورود خروج و یا برنامه انضباطی و اخلاقی
  4. ترس از مربی : به مجموعه نرگشی و ارزیابی دانش آموز نسبت به مربی خود دارند تلقی می گردد .

متغیرهای تحقیق

  1. متغیر مستقل : عو ایذه مؤثر در استرس نوجوانان و جوانان ش ایذه عو ایذه شناختی ، روابط بین دانش آموزان و کارکنان مدرسه ، روش تدریس معلم ، برخورد امور ترتیبی
  2. متغیر وابسته : استرس یا هرگونه فشاری که به دانش آموز وارد می شود و مانع رفتار طبیعی و شکوفایی استعداد او می شود .

بیان مسئله

آیا نحوه ی برخورد کارکنان مدرسه اعم از مدیر و ناظم و …. در استرس تأثیر دارد . آیا شیوه ی برگزاری امتحان استرس را در دانش آموزان بوجود می‎آورد و افزایش می دهد .

اهداف تحقیق

  1. شناخت شیوه های معمول ترتیبی وآموزشی در مدارس و تأثیر آن در رشد روانی دانش آموزان
  2. شناخت عو ایذه استرس زا در محیط مدرسه
  3. ارائه راه حلهایی برای رفع یا کاهش عو ایذه استرس زا درمحیط مدرسه

فرضیه های تحقیق

  1. نحوه ی برخورد مدیر و ناظم و شیوه ی اعمال در بوجود آمدن استرس تأثیر دارد .
  2. شیوه های تدریس معمولی در دبیرستان در بوجود آمدن استرس تأثیر دارد .
  3. تفاوت بین دانش آموزان از دید کارکنان مدرسه در بوجود آمدن استرس تأثیر دارد .
  4. شرایط فیزیکی مدرسه در بوجود آمدن استرس تأثیر دارد .
  5. ترسی از مربی در بوجود آمدن استرس تأثیر دارد .

 

 

فصل دوم

  • مقدمه
  • S تعریف فشار روانی
  • S تاریخچه فشار روانی
  • S عو ایذه مؤثر برفشار روانی
  • S اثرات فشار روانی
  • S راههای کاهش فشار روانی



دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.