یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود تحقیق عکاسی تبلیغاتی

اختصاصی از یارا فایل دانلود تحقیق عکاسی تبلیغاتی دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود تحقیق عکاسی تبلیغاتی


دانلود تحقیق عکاسی تبلیغاتی

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:80

فهرست مطالب:

عنوان صفحه

مقدمه

فصل اول: مبانی در عکاسی 1

رنگ 2

رنگ چنانچه هست و آنچنان که ما میبینیم 2

درجه حرارت رنگ 3

نور سفید و رنگها 4

هنر دیدن 5

عناصر گرافیکی تصویر 6

کادر هنری 6

نقطه دید 7

خط 8

خطوط و ریتم 8

سایه و روشن 9

سایه‌ها 10

ضدنور 10

بافت 11

تن 11

شکل و طرح 12

کمپوزیسیون تصویر 13

عدم تقارن 14

احساس عمق و بعد 14

هم‌آهنگی 15

نظم و ترتیب یا آشفتگی؟ 15

فصل‌دوم: ابزار و تکنیک 16

اساس عکاسی رنگ 17

عکاسی سه رنگ 20

وسایل نورپردازی 20

فلاش الکترونیک 21

انواع فلاشهایالکترونیک 21

محاسبه نور 22

کلکهای عکاسی 22

کاربرد عکس 24

«عکس موفق» و «عکس خوب» 25

فصل سوم: موضوع عکاسی 27

بینش و عکسبرداری 28

نکاتی درباره سوژه‌های فتوژنیک 28

سوژه فتوژنیک و ویژگیهای آن 28

فنون و شیوه‌های فتوژیک 29

نکاتی درباره سوژه‌های فتوژنیک 30

فنون و شیوه‌های غیرفتوژیک 31

سیاه و سفید گرافیک 32

مرکز توجه 33

تغییر شکل: بدنمایی و کج شکلی 33

عکسهای گروهی 34

تصاویر کار 34

تصاویر حیوانات 34

تصاویر ورزشی 35

حرکت 37

مردم 37

عکسهای شبانه 38

در داخل خانه 39

فصل چهارم: نقد 40

تعریف نقد 41

انواع نقد 42

روابط منتقد و هنرمند 43

تعریف توصیف 44

توصیف فرم 45

اهمیت توصیف برای خواننده 45

تفسیر عکس 46

تعریف تفسیر 47

نظریهزیبایی شناسی 48

نوشتن درباره عکس 49

مشاهده اثر و یادداشت‌برداری 50

سخن‌گفتن درباره عکس 51

فصل پنجم: عکاسی و تبلیغات 52

تعریف تبلیغ 53

نظام تبلیغ 54

تبلیغ در مقایسه با منابع اطلاعاتی و انتشاراتی 54

تبلیغ در مقایسه با بخش خدمات 54

اصول کار تبلیغ 55

مشکلیابی و مشکل‌گشایی 55

ترویج خوداتکایی 55

فراگیری زبان تبلیغات 56

توجه آرمانهای اسلامی و فرهنگ ملی 56

در نظر گرفتن امکانات ملی 56

همبستگی با نهادهای مردمی 56

پرهیز از روزمرگی و قالبهای کلیشه‌ای 57

آموزش مداوم عناصر تبلیغی 57

فلسفه وجودی نظام تبلیغ 57

مقصود از «روانشناسی تبلیغات» چیست؟ 59

دیر باوران 60

روشهای تبلیغاتی 60

روش نفی و اثبات 60

روش شرطی 61

روش طرح ناگهانی 62

روش استدلال 63

شبه استدلال 63

عرصه‌های کاربر و روشهای تبلیغاتی 64

تبلیغات سیاسی 64

تبلیغات فرهنگی 64

تبلیغات تجاری 65

هدف تبلیغ 65

رابطه مبلغ و تبلیغ 66

ارتباطات 67

روشهای ابلاغ 68

تبلیغ رخ به رخ (انفرادی) 69

تبلیغ گروهی 70

تبلیغ طریقه‌ای 70

تبلیغ نتیجه‌ای 70

تبلیغ انبوهی 71

الهام از قرآن 71

نتیجه گیری 74

فهرست منابع 76

 

مقدمه:

سالهای سال پیش، حتی قبل از اینکه عکاسی اختراع و تصویر ثبت شود، اساس آن یعنی جعبه تاریک وجود داشت و مورد استفاده قرار میگرفت: این وسیله ساده را ابن‌هیثم دانشمند مسلمان در قرن پنجم هجری/یازدهم میلادی برای مشاهده کسوف به کار برده بود و نقاشان ایتالیایی از قرن شانزدهم میلادی آن را برای طراحی دقیق منظره‌ها و ملاحظه دورنمایی صحیح به کار میبردند.

سیاه‌شدن املاح نقره در اثر تابش نور نیز از طرف برخی از دانشمندان، از جمله شولتسر آلمانی از سال 1727 مورد مطالعه قرار گرفته بود. در سال 1802 وج وود انگلیسی بر روی سطح‌های حساس شده با نیترات نقره نقشهای شفافی به دست آورد. این سال در تاریخ عکاسی اهمیت زیادی دارد. اما در حقیقت شناسایی این اعمال جدا از هم، به معنای کامل کلمه، اختراع عکاسی را تشکیل نمیداد.

بالاخره بین سالهای 1822، 1826 یک مخترع فرانسوی به نام نیسفورنییپس برای اولین بار، توانست تصویر پدید آمده در جعبه تاریک را ضبط و ثبت کند و تا حدی به آن ثبات ببخشد. وی دانشمند بزرگی بود، اما برای عملی ساختن و توسعه بخشیدن به اختراع خود به همکار ثروتمندی نیاز داشت. تا اینکه در سال 1829 با یک فرانسوی دیگر، که نقاشی مرفه بود و ضمناً تجربه‌های با ارزشی در زمینه عدسیها و جعبه تاریک داشت شریک شد و هر دو در راه کشف ثبت تصویر روی صفحههای مسی نقره اندود («لوحه سیمین») قدم برداشتند.

آن روزها اختراع جدید هنور اسمی نداشت. بعد از مرگ نییپس (1833)، شریکش این شیوه را دگرئوتیپی و تصاویر آن را داگرئوتیپ نامید، زیرا اسم خودش لوییداگر بود. سالها بود، واژه فتوگرافی مرکب از دو کلمه یونانی فتوس (photos) به معنی نوروگرافس (graphos) به معنای نوشتن جای نام قبلی را گرفت.

در سال 1835 شیمیدان انگلیس تالبوت توانست روی کاغذهای شفاف نگاتیوهای بهتری به دست آورد. بالاخره در سال 1874، یک شرکت انگلیسی اولین شیشه‌های خشک عکاسی را به بازار عرضه کرد و عکاسی جنبه عملی به خود گرفت. اما حمل و نقل مقدار زیادی شیشه، از لحاظ سنگینی و شکنندگی، هنوز دایره عمل را محدود میکرد، تا اینکه چندی بعد فیلم جای شیشه را گرفت و عکاسی آماتوری رواج قابل ملاحظه‌ای یافت.

•فصل اول:

مبانی در عکاسی

رنگ

در سالهای اخیر عکس رنگی در مقایسه با عکس سیاه و سفید رواج فوق‌العاده زیادی یافته است. آنچه تجارب زیاد عکاس رنگی را نشان میدهد این است که رنگ نیز یکی از عناصر تصویر است، مانند عناصر دیگر آن.

باید دانست که رنگ، به تنهایی ندرتاً قادر است توجه ببیننده را جلب کند. بیش از هر چیز باید گفت که رنگ به تنهایی قادر است اختلاف دو ناحیه را که در عکس سیاه و سفید ممکن است محسوس نباشد، به خوبی نشان دهد. هم‌آهنگی و تضاد رنگ‌ها جای بحث زیادی دارد و با استفاده از هر یک از این دو ویژگی میتوان تصاویر بسیار زیبایی پدید آورد.

رنگ چنانچه هست و آنچنان که ما میبینیم

در اولین قدم عکاسی رنگی، نخستین سؤالی که پیش میآید این است که: « رنگ چیست؟ آسمان چرا آبی است؟ گل چرا قرمز است؟»

در جواب گفته میشود: «آسمان آبی است، چون فقط اشعه آبی را منعکس میکند. گل سرخ است، به دلیل اینکه جز اشعه سرخ پرتوهای دیگری را منعکس نمیکند. »

اما چنین پاسخی وقتی میتواند کاملاً صحیح باشد که در دنیا فقط یک رنگ سرخ وجود داشته باشد. در صورتی که میدانیم چنین نیست. گلی که از آن بحث میکنیم حتماً بهتر است از گلهای دیگر اشعه سرخ را منعکس میکند ولی اشعه سبز، زرد، آبی را کاملاً جذب نمیکند و به نسبت کمی و زیادی آنها گفته میشود که این سرخ مایل به نارنجی یا مایل به بنفش و غیره است. بدین ترتیب نتیجه میگیریم که در طبیعت رنگ خالص وجود ندارد و آنچه میبینیم ترکیباتی از انواع مختلف رنگهاست.

رنگ و نور. به این نکته باید خوب توجه داشت که «رنگ بدون نور معنی ندارد» و در حقیقت یکی بدون دیگری نمیتواند وجود داشته باشد. از آنجه که نور پیوسته در حال تغییر است. مسئله عکاسی رنگی پیچیده و مشکل میشود، زیرا مواد حساس فیلمها توانایی و خاصیت تعبیر و تفسیر چشم انسان را ندارد و آنچه را که در حقیقت وجود دارد عیناً ثبت میکند.

هر گاه نور از لحاظ «شدت» تغییر یابد (گلی که در نور ضعیف تیره به نظر میآید در نور آفتاب روشن دیده خواهد شد.) از لحاظ «کیفیت» نیز تغییر میکند و اینجا مسئله مهمی پیش میآید که همانا درجه حرارت رنگ است. وقتی از موضوعی عکس رنگی گرفته شود‌ رنگهای آن تحت تأثیر «حرارت رنگ» به صورت متفاوت روی ماده حساس فیلمها اثر خواهد کرد. عواملی که در این تغییرات مؤثرند عبارتند از: جنس و طبیعت و منبع نور (نور خورشید یا نور مصنوعی)، موضوع در سایه است یا زیر آفتاب، فصل، ساعت روز، وضع آسمان، موقعیت جغرافیایی محل و غیره… مشکل کار در اینجاست که چشم انسان اگر هم قادر به تخمین «شدت» نور باشد. از تجزیه و درک «کیفیت»‌ آن عاجز است.

درجه حرارت رنگ

در فیزیک گفته میشود که اگر به فلزی حرارت داده شود. بر حسب مقدار گرمایی که به آن میرسد و به تدریج بالا میرود نورهای رنگی متفاوتی چون سرخ تیره، سرخ روشن، نارنجی، زرد، سفید و سفید مایل به آبی از آن ساطع خواهد شد. با توجه به این نکته، میتوان تصور صحیحی از کیفیت نور و چگونگی رنگی که منابع مختلف نور دارند پیدا کرد. همین است که حرارت رنگ نام دارد این است که درجه حرارت رنگ یکسان نمیماند و برحسب فصل سال، ساعت روز، منطقه جغرافیایی، شرایط جوی و غیره تغییر میکند. برای مثال اگر نور خورشید را در هوای روشن در نظر بگیریم ملاحظه خواهیم کرد که عکسی که در وسط روز گرفته شود اغلب رنگ حاکم در آن رنگ «آبی»‌ خواهد بود، در حالی که اگر در همان محل، صبح اندکی بعد از طلوع خورشید یا عصر کمی پیش از غروب عکس بگیریم رنگ حاکم «سرخ» خواهد بود.

این موضوع به این شکل توجیه میشود که درجه حرارت رنگ در حوالی ظهر 5000 تا 6000 درجه کلوین است، در حالی که صبح و عصر به 3000 تا 4000 درجه کاهش مییابد.

نور روز

خورشید در موقع طلوع و غروب 2000 تا 3000 درجه کلوین

نور صبح و عصر در هوای آفتابی 3000 تا 4000 درجه کلوین

نور وسط روز در هوای آفتابی 5000 تا 6000 درجه کلوین

آسمان آبی 13000 درجه کلوین

نور مصنوعی یا نور چراغ

لامپهای برق معمولی 2000 تا 3000 درجه کلوین

لامپهای هالوژن 34000 درجه کلوین

لامپهای فلاش منیزیم آبی 5000 تا 6000 درجه کلوین

فلاش الکترونیک 6000 درجه کلوین

توجه: این درجه‌ها وقتی صحیح است که لامپهای نور ولتاژ برق کامل و ثابت باشد. در لامپهای کار کرده یا هنگامی که جریان برق ضعیف است رنگ نور زیادتر و درجه کلوین پایین‌تر خواهد بود.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.