یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود تحقیق شیوه های مرمت نقاشی رنگ روغن و نقد آن (با تأکید برموزون سازی رنگی)

اختصاصی از یارا فایل دانلود تحقیق شیوه های مرمت نقاشی رنگ روغن و نقد آن (با تأکید برموزون سازی رنگی) دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود تحقیق شیوه های مرمت نقاشی رنگ روغن و نقد آن (با تأکید برموزون سازی رنگی)


دانلود تحقیق شیوه های مرمت نقاشی رنگ روغن و نقد آن (با تأکید برموزون سازی رنگی)

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:40

فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول. پژوهشی در تاریخ مرمت نقاشی
1ـ1. پیشینه ی مرمت نقاشی در جهان
1ـ2. نگاهی گذرا به پیشینه ی مرمت در ایران
فصل دوم. بررسی مبانی نظری و علمی مرمت و رتوش در نقاشیها
2ـ1. بازسازی و موزون سازی کمبودها در آثار نقاشی
2ـ1ـ1. دیدگاههای موجود در زمینه ی موزون سازی و بازسازی بخشهای کمبود آثار نقاشی
2ـ1ـ1ـ1. دیدگاه سنتی
2ـ1ـ1ـ2. دیدگاه متضاد با دیدگاه سنتی
2ـ1ـ1ـ3. دیدگاه مبتنی بر اصل 6 اینچ و 6فوت
2ـ1ـ1ـ4. دیدگاه مبتنی بر تشخیص دستگاهی
2ـ2. انواع کمبود در آثار نقاشی
2ـ3. انواع بازسازی رنگی
2ـ3ـ1. موزون سازی قسمتهای کمبود در قشر کهنگی
2ـ3ـ2. موزون سازی ریختگی های لایه ی رنگ
2ـ3ـ3. پر کردن قسمتهای کمبود و بازسازی رنگی
فصل سوم. مطالعه و بررسی تعدادی از تابلوهای موزه ی امام علی (ع) و موزه ی هنرهای زیبا ـ مجموعه ی فرهنگی سعد آباد
3ـ1. تابلوهای بررسی شده در موزه ی امام علی (ع)
3ـ1ـ1. جوانمرد قصاب (حسین قوللر آقاسی)
3ـ1ـ2. جنگ خیبر
3ـ1ـ3. وقایع کربلا
3ـ1ـ4. بارگاه سلیمان
3ـ1ـ5. جوانمرد قصاب (حسن اسماعیل زاده)
3ـ2. تابلوهای بررسی شده در موزه ی هنرهای زیبا ـ مجموعه ی فرهنگی سعد آباد
3ـ2ـ1. مجلس شیرین و فرهاد
3ـ2ـ2. جشن مشروطیت
3ـ2ـ3. پرنده ی شکار شده
3ـ2ـ4. مصیبت کربلا
3ـ2ـ5. چوپان و گوسفندان
3ـ2ـ6. مهتاب در جنگل
3ـ2ـ7. منظره

 

مقدمه:

فرآیند درمان و مرمت تابلوهای نقاشی، بویژه آنهایی که در ابعاد بزرگ کار شده اند، جزو پیچیده ترین و دشوار ترین فرآیندهای مرمتی است. در این میان موزون سازی رنگی مرحله ای بسیار حساس است.

در مرمت یک اثر و خصوصاً یک تابلوی نقاشی هدف مرمتگر این است که مراحل عملیاتی مانند آسترگیری، نوارگیری یا وصالی است در نهایت از نظر بیننده قابل شناخت نباشد، ولی در مرحله ی موزون سازی رنگی که باید به صورت علمی و موافق با معیارهای مرمتی انجام گیرد هدف اصلی این است که قسمت تعمیری با بدنه ی اصلی هماهنگ شود، نه این که کاملاً مشابه آن باشد (جزدر آثار خاص).

امروزه در اکثر موزه های دنیا اصل 6 اینچ و 6 فوت مرسوم است. بدین معنی که ناظران، اشیاء قرار گرفته در فاصله ی 6 فوتی خود را کامل مشاهده می کنند، اما متخصصین از فاصله ی 6 اینچی اشیاء می توانند تشخیص بدهند که کدام قسمتها جدید و کدام قدیمی اند.

سوالی که در این جا مطرح می شود این است که آیا در موزه های کشور ما نیز چنین اصلی در مورد آثار نقاشی رعایت می شود و اساساً چه اصول و مبانی در این مورد خاص رعایت می شود؟ گزارشی که در پیش روست ما حصل تحقیقی است که در همین زمینه انجام گرفته است. این تحقیق در دو بخش کتابخانه ای و میدانی انجام گرفته و با توجه به تعدد تصاویر آورده شده در بخش گزارش تحقیقات میدانی، سعی گردیده است تا از زیاده گوئی پرهیز شود و تنها به توضیحاتی کوتاه در باب هر تابلو بسنده گردد، آنچنانکه تصاویر خود گویای همه چیز هستند.

این گزارش پربار تر می شد اگر قوانین دست و پا گیر و بعضاً بی ـ منطق در موزه هائی که به عنوان جامعه ی آماری در ابتدای راه انتخاب شده بودند وجود نمی داشت. کما این که قرار بر این بود تا از آثار نقاشی موجود در موزه ی وزارت امور خارجه و نیز مجموعه ی کاخ گلستان نیز تصاویری تهیه گردیده و مورد مطالعه قرار گیرند. اما به دلیل در معرض دید عموم نبودن موزه ی وزارت امور خارجه و نیز عدم امکان عکسبرداری از دیگر مجموعه و با در نظر گرفتن زمانی که برای تحقیق در نظر گرفته شده بود، نیزعدم وجود شناسنامه های مرمتی و بعضاً در اختیار نگهداشتن آنها و در مواردی عدم همکاری مسئولین با توجه به دیدگاهشان نسبت به موضوع اجباراً بررسی تنها به مواردی محدود شد که امکان بازدید و مستند نگاری و مطالعه در مورد آن ها وجود داشت. با تمام این تفاسیر و نتایجی که به دست آمده است و حساسیت موضوع، این تحقیق تنها گام اول است و بس. اما بدین جا هم نمی رسید اگر همراهی اساتید و عزیزانی نبود که نامشان در ذیل می آید:

جناب آقای دکتر وطن دوست استاد راهنمای گرامی این پروژه که در واقع پیشنهاد طرح از جانب ایشان بوده است. جناب آقای نعمت ا... کیکاووسی ریاست محترم کاخ موزه ی ملت مجموعه ی فرهنگی سعد آباد که اطلاعات مربوط به تابلوهای مرمت شده توسط جناب آقای نظریان را در اختیار اینجانب گذاشتند، جناب آقای حکمت موزه دار موزه ی امام علی (ع) که حاصل مساعدتهای بی دریغ ایشان مستند نگاری چند تابلو از این مجموعه را فراهم آورد وجناب آقای حسینعلی جعفریان که آثار موجود در موزه ی امام علی (ع) را معرفی نمودند. در این جا از همه ی ایشان سپاسگزاری می کنم.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.