یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود مقاله روان‎ شناسی صنعتی

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله روان‎ شناسی صنعتی دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود مقاله روان‎ شناسی صنعتی


دانلود مقاله روان‎ شناسی صنعتی

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:37

فهرست مطالب:

1- روان‎شناسی در صنعت

2- تاریخچه‎ی روان‎شناسی صنعتی

3- روان‎شناسی اجتماعی صنعتی

4- عامل انسانی و رابطه‎ی آن با تولید

5- فلسفه و روان‎شناسی کار

6- کار و استراحت

7- روابط انسانی در صنعت

8- سنجش شایستگی

9- رضایت حرفه‎ای و روحیه‎ی صنعتی

10- زنان در کارخانجات

11- ارزیابی مشاغل

12- آموزش در صنعت

13- آزمونهای روانی

14- سوانح و ایمنی در کارخانجات

فصل اول: طرح مسأله
فصل دوم: تجزیه و تحلیل برخی از انواع تجربه‎ی دینی
فصل سوم: روان‎کاوی به مثابه «پزشکی روح»
فصل چهارم: آیا روان‎کاوی تهدیدی برای دین به شمار می‎آید؟

فصل 1- بهای گزاف اضطراب
فصل 2- مشکل من چیست؟
فصل 3- نظریه‎ی بشکه‎ی آب باران
فصل 4- اصل اساسی اول: رئیس شما
فصل 5- چگونه برای رئیس خود پیام می‎فرستیم
فصل 6- اصل اساسی دوم: استفاده از تلقین و تصویر ذهنی
فصل 7- اصل اساسی سوم: به تلقین آقای منفی جواب ندهید
فصل 8- اصل اساسی چهارم: نقش قربانی

 فصل 9- اصل اساسی پنجم: نقشه‎ی گنج
فصل 10- هدف تندرستی
فصل 11- هدفهای جسمانی: غذای مناسب و کنترل وزن
فصل 12- هدفهای جسمانی:‌ک استن اضطراب در شرایط بیماریهای جدی
فصل 13- هدفهای ذهنی: ترک سیگار، الکل و مواد مخدر
پنج راهنمایی مقدماتی برای شکستن عادتها
فصل 14- هدف معنوی: نیرویی که از آن بی‎خبرید
فصل 15- هدف ذهنی و معنوی: مناسبات بهتر
فصل 16- زندگی به علاوه
علم مطالعه‎ی کودک
پرورش تشریحی و جسمانی
پرورش نیروهای جنبش و حرکت
پرورش فن ارتباط و انتقال متقابل
پرورش نیروی ذهنی و هوش
پرورش رفتار عاطفه‎ای
پرورش نیروی ادراک و تفاهم
فعالیت خلاقه و بازی کودکان
پرورش خوی و رفتار اجتماعی
پرورش خوی انضباطی
پرورش شخصیت
بهداشت روانی و پرورش کودک

فصل اول: ‌تاریخچه‎ی هیپنوتیزم
فصل دوم: ماهیت هیپنوتیزم
فصل سوم: چه کسانی می‎توانند هیپنوتیزم کنند؟
فصل چهارم: روشهایی برای خواب کردن
فصل پنجم: هیپنوتیزم چه فایده‎های دارد؟
فصل ششم: نکاتی دیگر
فصل اول: مفاهیم بنیادی در روان‎شناسی رشد
فصل دوم: رشد و تکامل جسمانی
فصل سوم: رشد و پرورش در دوره‎ی بعد از تولد
فصل چهارم: رشد شخصیت و مراحل آن
فصل پنجم: بنیادهای فلسفی نظریه‌‎ی رشد

فصل ششم: اشاره به پاره‎ای اختلالات در دوران کودکی و نوجوانی
علل دروغگویی و راه جلوگیری از آن:

1- بیم و امید
2- نیاز
3- توان
4- پیش‎گیری
5- درمان
6- طبیب
7- حکیم
8- آموزگار
9- مدیر
10- نهالی در برف


1- روان‎شناسی در صنعت

روان‎شناسان بیش از آنچه ما تصور می‎کنیم می‎توانند در کارخانجات مثمرثمر واقع شوند. فعالیت و راهنماییهای آن فقط به تست و آزمون‎های روانی منتهی نمی‎شود بلکه در موارد روابط، روحیه و طرز فکر، عادات، شخصیت و بهبود زدگی افراد نیز اظهارنظر می‎نمایند. شغل روان‎شناسان صنعتی بیشتر جنبه‎ی مشورتی دارد و علاوه بر حل مشکلات فری از فکر و تجربه‎ی او در موارد مختلف صنعتی، برنامه‎های آموزشی و پیش‎گیری سوانح استفاده می‎نمایند.

2- تاریخچه‎ی روان‎شناسی صنعتی

اولین روان‎شناس صنعتی توماس ک بالمر است. تاریخچه‎ی روان‎شناسی صنعتی به قرار زیر است: روان‎شناسی در جنگ جهانی اول،‌ دوره‎ی روان‎شناسی صنعتی اجتماعی،‌ روان شناسی در عصر جدید، روان‎شناسی در جنگ دوم جهانی، روان‎شناسی در زمان حال.

3- روان‎شناسی اجتماعی صنعتی

عبارت از پژوهش و مطالعه روابط انسانی در کارخانجات و محیط‎های صنعتی بوده و وضع کارگران را از نظر سازش به محیط، سازش به کار و سازش به همکاران مورد بررسی قرار می‎دهد.

4- عامل انسانی و رابطه‎ی آن با تولید

استفاده از عامل انسانی در محیط‎های صنعتی و اداری بستگی به علاقه‎ی فردی و رضایت حرفه‎ای کارگران دارد، اگرچه دو شرط تأمین شود شاید م دیران به موفقیت بزرگی نایل یند و اجتماعی را از دگرگونی رهایی بخشند. روان‎شناسان ارضای انگیزه‎های فردی و برقراری روابط انسانی را عامل مؤثر رشد دستگاهها و رمز موفقیت کارخانجات می‎دانند.

5- فلسفه و روان‎شناسی کار

رشد انسانی بزرگترین عاملی است که انسان را به کار واداشته و انگیزه‎ی تحرک را در نهاد بشر به وجود می‎آورد. اگر باور کنیم که عوامل شکست در مراحل مختلف زندگی ما بیشتر متوجه نابسامانی‎ها بوده است اغراق نگفته‎ایم چون شرایط رشد طبیعی را که عقلی، جسمی، عاطفی، اجتماعی و معنوی می‎باشد و فعالیتهای بشری بر آن استوار است را رعایت ننموده و خود را با اکتشافات و اختراعات مفید همزمان نکرده‎ایم و در پذیرش راهنمایی‎ها قصور ورزیده‎ایم.

6- کار و استراحت

کار نکردن، از کار فرار کردن و غیبت زیاد، نتیجه‎ی نارضایتی مداوم است. از جمله مسائلی که نارضایتی را در افراد بوجود می‎آورد و کارگران را کار دلسرد می‎کند،‌ مشکل خستگی و نداشتن استراحت کافی می‎باشد. انجام هر کار تقاضای استراحت را می‎طلبد. خستگی نتیجه‎ی فعالیت مداومی است که تنوع در پی داشته است.

7- روابط انسانی در صنعت

هر یک از افراد بشر که نقطه نظر مدیریت وسیله‎ای برای نیل به هدف اداری تلقی می‎شوند برای خود شخصیتی متمایز بوده و دارای صفاتی موروثی و اکتسابی هستند و به خصوص در ا میال و آرزوها، بیم و امیدها و خشم و شفقتها با هم متفاوتند. هر فردی در هر شغلی که هست قسمتی از وقت و نیرو و توجه خود را صرف آن می‎کند. علایق خارجی متعدد و گوناگونی در طرز فکر و اعمال افراد مؤثرند.

8- سنجش شایستگی

معمولاً هر کارفرما روی کارمندان یا کارگر خود به طرزی قضاوت می‎کند و علاقمند است که قضاوت او بر مبنای صحیح علمی استوار باشد. اغلب سنجش شایستگی را براساس ارزشی که کارمزد ما برای کارمند یا کارگر خود جهت تکمیل پرونده و یا گزارش خود قائل است انجام می‎دهند. ارزش یک فرد بستگی به استعداد، مهارت، میزان غیبت و یا طرز رفتار و علاقمندی او نسبت به کار و همکارانش دارد.

9- رضایت حرفه‎ای و روحیه‎ی صنعتی

احتیاج کارگر سیری‎ناپذیرو عواطفش تسکین‎ناپذیر است. کارگر احتیاج مبرم به ایمنی،‌تضمین شغلی و حس تعلق دارد. می‎خواهد که مورد پذیرش کارخانه بوده و قادر به بیان و آزادی کلام خود باشد و به طوری که محسوس است هیچ‎یک از عوامل گفته شده به خودی خود جلب رضایت او را نمی‎کند.

10- زنان در کارخانجات

ازدیاد زنان کارگر اعم از مجردو متأهل تحصیل کرده و بیسواد در کارخانجات و دستگاه‎های اداری هم تسهیلاتی را فراهم کرده است. به تحقیق ثابت شده است که زنان مسن بعد از آنکه مسئولیت خانوادگی آنها کمتر شد و اطفال آنها به سن رشد رسیدند بیشتر به کارخانجات روی می‎آورند.

11- ارزیابی مشاغل

ارزیابی مشاغل بستگی مستقیم با مسئولیتها، شرایط مؤسسه‎ها و مهارتهای شغلی دارد. ارزیابی مشاغل سنجش یک شغل نسبت به شغل دیگر است و معمولاً شامل تمام مشاغل کارمندان و کارگران کارخانه می‎شود. اصولاً ارزیابی مشاغل عبارت است از تجزیه و تحلیل وظایف که آن هم از تنظیم مشاغل گروه‎بندی آنها و شرایط احراز آن بدست می‎آید.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.