یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود فایل راهنمای طرز نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد

اختصاصی از یارا فایل دانلود فایل راهنمای طرز نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود فایل راهنمای طرز نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد


دانلود فایل راهنمای طرز نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:20

مقدمه :
پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکترای تخصصی ، مدارکی هستندکه در فرایند تحصیل دراین مقاطع و درنتیجة همکاری میان دانشجویان واستادان و با پشتیبانی مؤسسه های آموزش عالی پدید می آیند . داده های مجموعة این مدارک درکنار هم به خودی خود و همچنین درمقایسه با داده های منابع دیگر، می توانند اطلاعات جدیدی را فراهم آورند . چنین اطلاعاتی از مرتب سازی ، دسته بندی ، اولویت بندی و مرتبط سازی داده ها وشکل دادن به آنها درالگوهای جدید و یکپارچه حاصل می شود . هرپایان نامه یا رساله به خودی خود حاوی داده هایی است که برخی از مهمترین آنها درشکل 1- نشان داده شده اند .





شکل 1 . داده های یک پایان نامه / رساله
داده های مجموعة پایان نامه ها و رساله ها را می توان براساس هریک ازاین داده ها و همچنین درمقایسه با یکدیگرتحلیل کرد این تحلیل کرد این تحلیل برای هردسته از دادهها
در طول زمان ، روندهای تغییرآنها را نیزظاهرمی سازد . درصورتی که داده های منابع دیگر را نیزوارد این فرایندکنیم ، دامنة تحلیل افزایش می یابد . ( شکل 2 )






شکل 2 . منابع تحلیل اطلاعات پایان نامه و رساله ها
بنابراین ، تحلیل اطلاعات پایان نامه و رساله ها می تواند براساس داده هایی انجام شود که از منابع گوناگون فراهم می شوند . برای تحلیل این مدارک با هدف های گوناگون، تاکنون پژوهش ها و مطالعات زیادی انجام شده است اما بررسی آنها نشان می دهدکه مدلی که ابعادگوناگون این مدارک راپوشش دهد ، ارائه نشده است . ازاین رو، نمی توان براساس هریک ازپژوهش های پیشین ، الگویی را استخراج کرد وتعمیم دادکه مبنای توصیف وتحلیل پایان نامه ها ورساله ها درمقیاسی بزرگ ، به ویژه درسطح ملی قرار گیرد به این منظورلازم است الگویی طراحی شودکه تمامی ابعاد پایان نامه ها ورساله ها را دربر گیرد .برای طراحی چنین الگویی ، اولین گام بررسی پژوهش ها ومطالعات پیشین و
شناخت ابعاد واقلامی است که برای توصیف و تحلیل پایان نامه ها و رساله ها به کار رفته است . به همین دلیل ، دراین مقاله با مرور نوشتجات ، ابعاد تحلیل پایان نامه ها ورساله ها درپژوهش ها و مطالعات پیشین استخراج ودسته بندی می شوند .
تحلیل اطلاعات و فنون آن
پایان نامه ورساله که گزارش پژوهش در دوره های کارشناسی ارشد ودکترای تخصصی هستند ( 16 ؛ 17 ) برای انتفال اطلاعات به مخاطبان خود تدوین می شوند وازاین رو نوعی مدرک 1به شمارمی روند ( 39 : 804- 809 ؛ 74 ) .
از نظردایشارت 2مدرک ظرفی 3از اطلاعات است که برای انتقال پیام بین یک نویسنده و یک خواننده به کارمی رود .بنابراین ، صرفنظرازگونه های متعدد مدارکی که وجود دارند همة مدارک دارای یک ویژگی مشترک هستند و آن انتقال اطلاعات است ( 48 : 8 ). شکل 3 این تعریف را نشان می دهد .




شکل 3 . ارتباط بین نویسنده و خواننده از طریق مدرک ( 48 : 8 )
هرمدرک افزون براینکه برای خوانندة آن مدرک خاص دارای اطلاعاتی است ، هنگامی که درکنارمدارک مشابه دیگرقرارگیرد ، اطلاعات جدیدی را فراهم می سازدکه امکان تحلیل سطح بالاتری را فراهم می آورد این اطلاعات جدید ، مخاطبان جدیدی نیزدارد (شکل 4 ) .
تولید اطلاعات جدید از اطلاعات موجود درمدارک ، دربحث های مربوط به مراکز تحلیل اطلاعات 1 مطرح می شود ویلهلمی وبراون 2 به خدمات تحلیلی 3به عنوان مهم ترین ویژگی این گونه مراکز اشاره می کنند واین خروجی ها را برای آن برمی شمارند :
1- چکیدة گزارش های آخرین پیشرفت ها 4
2- شناخت شکاف ها 5 دردانش موجود
3- توصیه هایی برای برنامه های پژوهشی وفرمول بندی سیاست ها
4- مدیریت اطلاعات برای کمک به تصمیم گیری و
5- ساخت ( سنتز) ایده های جدید ازدانش موجود ( 82 : 106- 109 ) .
منابع دیگرنیزکارکردهای مشابهی را برای این مراکز از مطالعة نوشتجات یافته اند. از جمله کارکردهایی که به موضوع این مقاله مربوط می شوند می توان به این موارد اشاره کرد:

ارزیابی ، تحلیل و سنتز مجموعه ای از اطلاعات ؛ پیش بینی و ارائه توصیه براساس تحلیل و سنتز اطلاعات و شناخت شکاف ها ( 55 : 17- 23 ؛ 31 : 455- 461 ؛ 68 ).
تولید اطلاعات جدید ازطریق کنارهم قراردادن وتحلیل اطلاعات موجود درمدارک، با روش ها و ابزارهای گوناگونی صورت می گیردکه ازجملة آنها می توان به ‹‹ تحلیل محتوا ›› ، ‹‹ فرا- تحلیل ›› و ‹‹ کتاب سنجی ›› اشاره کرد . نیواندورف 1 تحلیل محتوا را تحلیل نظام یافته 2، عینی وکمی ویژگی های پیام ها تعریف می کند . ازنظر او تحلیل محتوا ، بررسی دقیق برهم کنش های انسانی ؛ تحلیل شخصیت نقش ها درپیام های بازرگانی تلویزیونی ، فیلم ها و رمان ها ؛کنکاش رایانه ای دربارة کاربرد واژه ها در اخبار وسخنرانی های سیاسی؛ و مانند آنها را دربردارد . این تحلیل ، تحلیلی کمی وایجازی از پیام ها ومبتنی بر روش علمی است ، وبه نوع متغیرهایی که اندازه گیری می شوند و همچنین زمینه ای که پیام ها درآن خلق یا ارائه می شوند، محدود نیست ( 71 : 10 ) . با استفاده ازاین روش ، می توان داده های کیفی گردآوری شده درپژوهش را به صورت نظام یافته ،کمی ومعتبرتحلیل کرد؛ به شکلی که تعمیم نتایج آن امکان پذیرباشد (30: 251- 262 ؛ 60 : 99- 102 ) . درعلوم اجتماعی و رفتاری ، مطالعات وتجربه های منفرد به ندرت به پرسش های پژوهش پاسخ های قطعی می دهند . ازاین رو، برای پیشرفت این

علوم ، باید اصول وروندهای زیربنایی آنها ازطریق گردآوری ، انباشت و پالایش حجم وسیعی از مطالعات کشف شود . بنابراین مرور نوشتجات ، نقشس مهم درخلاصه سازی و تشریح وضعیت علم دریک مقطع زمانی ایفامی کند ( 66 : 55 ) .
   به اعتقاد ولف ، درعلوم اجتماعی ورفتاری نسبت به علوم طبیعی وفیزیکی، توضیح رفتار انسانی بسیار دشوارتر و پیچیده تراست ؛ کنترل محیط پژوهش بسیاردشوارتراست ؛ تعاریف مشترک همیشه نه وجود دارند و نه مورد پذیرش اند ؛ و روش ها ، فنون و ویژگی های نمونه ازیک مطالعه به مطالعة دیگرتفاوت می کنند . بنابراین ، مطالعات وتجربه های منفرد به ندرت پاسخ هایی به اندازة کافی قطعی ارائه می کنندکه بتوان برپایة آنها سیاست ها را استوارساخت . با پذیرش علم به عنوان انباشت و پالایش اطلاعات و دانش؛ وجود راهبردهایی برای بررسی ، ترکیب ، وسنتزپایا و معتبرمطالعات مشابه ضروری است . این مقوله ها با کاربرد رویه هایی درفرا- تحلیل پاسخ داده می شوندکه امکان بررسی ها و سنتزهای کمی نوشتجات پژوهشی را فراهم می کنند اما با وجود حجم وسیع داده هایی که باید به این منظورگردآوری ، پردازش ،جذب و سنتزشوند ، ناتوانی مغزانسان درانجام پایا و معتبراین مهم به عنوان یک مشکل اساسی پدیدارمی گردد . به این منظور، به روش هایی نیازاست که نتایج مطالعات موجود را ترکیب ویکپارچه کنند ، به نحوی که الگوی نسبتا یکنواختی را ازعلیت هاو روابط پایة آنها پدیدار سازند . این الگو، اصول عام ودانش انباشته را به وجودمی آورد ( 84 : 9- 11 ) .


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.