فرمت فایل : word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:30
فهرست مطالب :
پیشگفتار 1
1-مقدمه 3
2- مراحل و شرح اجرای عملیات 3
2-1- اجرای ستون بتنی 4
2-1-1- آرماتور بندی 4
2-1-2- قالب بندی ستون 5
2-1-3- بتن ریزی ستونها 7
2-1-4- تراز کردن قالب 9
2-1-5- قالب برداری 9
2-2- اجرای تیرهای بتنی 10
2-2-1- داربست 10
2-2-2- شمع بندی 11
2-2-3- کف بندی 12
2-2-4- آرماتور بندی 14
2-2-5- کارهای جانبی کفبندی 19
2-2-6- تراز کردن کف بندی 19
2-2-7- قالب بندی پیشانی تیر 20
2-2-8- کارهای تکمیل کننده 21
2-2-9- بتن ریزی 22
2-3- ساخت تیرچه 22
2-3-1- کارهای فولادی 22
2-3-2- بتن ریزی 23
2-4- اجرای سقف سبک بتنی ( تیرچه بلوک ) 24
2-4-1- اندازه کردن تیرچه و بلوک 24
2-4-2- شمع بندی 25
2-4-3- پوشش دادن سقف 26
2-4-4- کارهای فولادی 27
2-4-5- بتن ریزی 28
پیشگفتار
واحد کار آموزی ، که تقریبا در تمامی رشته های فنی به عنوان یک درس عملی و اجباری برای دانشجویان در نظر گرفته شده است ، هدف و مقصودی ندارد جز ، آشنایی دانشجو با کاربرد رشته تحصیلی وی در بخشهای مختلف تولید و صنعت یا خدمات و ... که به عنوان فعالیت های ضروری و حیاتی در پیشرفت هر چه بیشتر یک کشور و یا جامعه ، نقش اساسی بازی می کنند .
در طی گذراندن این واحد درسی ، دانشجو ، آموخته های خویش را که بصورت نظری و تئوری و در محیط کلاس درس بوده اند را ، در میدان عمل و در میدان اجرا ، مشاهده کرده ، لمس نماید و کاستی ها و تفاوت های تئوری و عمل را درک کرده با روشهای برخورد با مسائل ومشکلات اجرایی آشنا شده ، نحوه پیاده کردن قوانین و دستوارت توسط مجریان را مشاهده نموده با شیوه مدیریت و نظا رت مدیران و تاثیر آن در بهبود عملکرد کار را بررسی کرده و نهایتا تجاربی مفید جهت وارد شدن به بازار کار و اشتغال برای خود بیاندوزد .
در مواجهه کار آموز با مسائل موجود در کارگاهها ، خطوط تولید یا بهره برداری و خدمات ، با توجه به نیروی های بالقوه دانشجویان جوان و مستعد ، امکان ارائه ابتکار ها ، خلاقیت ها و برنامه های سازنده در جهت بهبود وضعیت کار و بهره وری بیشتر از امکانات و حفظ سرمایه های ملی و خدمت هرچه بیشتر و بهتر به مردم ، مشتریان و مصرف کنندگان ، وجود دارد که این خود باعث رشد و تعالی فرد در نظام کاری نیز خواهد شد و مسلما دست اندرکاران امر از این پیشنهادات و نظرات استقبال خواهندکرد که البته لزوم آگاهی بیشتر و تشویق از سوی مسئولین در این میان ، اهمیت بسزایی دارد.
با وجود موارد یاد شده ، متاسفانه هنوز، از یک طرف مواردی از بکارگیری کار آموزان در زمینه های غیر مرتبط با رشته و تخصص و از طرف دیگر ،جدی نگرفتن این دوره توسط بعضی دانشجویان به علل گوناگون ، از عوامل منفی در این زمینه هستند ،که نیاز به پیگیری دارند .
با آرمان قرار دادن اهداف مذکور ، بر آن شدم که با وجود مشکلات و مسائل عدیده موجود د رشرایط زمان و مکان ، دوره کارآموزی2 تحت عنوان ( کارورزی ) را ، با توجه به رشته و گرایش ، در زمینه مرتبط بگذرانم .
بدین منظور با جستجو های انجام گرفته ،کارگاه ساختمانی اسکلت بتنی بعنوان محل کار آموزی انتخاب گردید ،که با هماهنگی با سرپرست کارگاه و قطعی شدن موضوع ،رسما دوره را در این کارگاه آغاز نمودم و نتایج و رهیافتهای بدست آمده را در مجموعه پیش رو گرد آوری نموده و تقدیم میدارم .
1- مقدمه
یکی از ویژگیهای ساختمانهای بتنی ، پیچیدگی، حساسیت و تخصصی بودن اجرای آن میباشد که نقش بسزای در عملکرد آتی سازه بازی میکند ، بنابراین لزوم پرداختن به تحقیق و مطالعه و آزمایش در مورد روشها و سبکهای اجرایی در اینگونه سازه ها و یافتن تکنیکهای عملی و همچنین اقتصادی مناسب در این مورد ، بیش از هر چیز بایسته به نظر میرسد .
با مد نظر قرار دادن این هدف ، وظیفه خود دانستم که موضوع گزارش کار آموزی را به بیان این امر اختصاص دهم و با نگارش آن گام کوچکی در اعتلای این صنعت مهم بردارم.
در این مجموعه سعی شده با در نظر گرفتن ریزه کاریهای فنی و تکمیل آنها با تصاویر گرفته شده از مراحل مختلف کار ، حتی المقدور شمه ای از کار بتنی در نظر خواننده پدید آید.
لازم به توضیح است که سبکها و روشهای اجرایی در کار بتنی بسیار گسترده و گوناگون میباشدو مطالب گردآوری شده فقط گوشه ای از این وسعت بی پهنا را بیان خواهند کرد .
به امید شکوفایی روز افزون صنعت ساخت و ساز و رفع موانع موجود در این امر خطیر در میهن عزیزمان ایران .