فرمت فایل : word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:143
فهرست مطالب:
معرفی شرکت
وضعیت شرکت در حال حاضر
خط مشی (منشور ) کیفیت سازمان
اهداف
اهداف کوتاه مدت
تفکیک و تعمیر
رشد و ارتقای مهارتهای نیروی انسانی و ارتقای توانایی و شرایط کار
اهداف بلند مدت
اهداف وابسته به سازمان
اهداف وابسته به محصول
اهداف وابسته به مشتری
اهداف عالیه
اهداف مرتبط با ایمنی
نظامنامه کیفی
کلیات
کاربرد (application)
مراجع الزامی (normative refrences)
اصطلاحات و تعاریف (term sand derinitions)
محصول (product)
روش اجرایی (Procedure)
مدرک (document)
سوابق (records)
نظامنامه کیفی (quality manual)
کیفیت (quality)
رضایت مشتری (customer satisfaction)
مدیر عامل (managing director)
شورای کیفیت
سیستم مدیریت کیفیت (quality management system)
الزامات مربوط به مستندات :(documentation requirements)
نظامنامه کیفیت (documented procedure)
کنترل سوابق (control of records)
مشتری محوری (customer focus)
خط مشی کیفیت (quality policy)
طرح ریزی (planning)
طرح ریزی سیستم های مدیریت کیفیت(quality management system planning)
انتقال اطلاعات در درون سازمان (internal communication)
بازنگری مدیریت (management review)
دروندادهای بازنگری (review inputs)
بروندادهای بازنگری (review outputs)
مدیریت منابع (resource management)
منابع انسانی (human resources)
شایستگی، آگاهی و آموزش
زیر ساخت (infrastructure)
محیط کار (work environment)
پدید آوری محصول (product realization)
تعیین الزامات و یا خواسته های مربوط به محصول
بازنگری الزامات و یا خواسته های مربوط به محصول
تبادل اطلاعات با مشتری (customer communication)
طراحی و تکوین (design and development)
خرید (purchasing)
اطلاعات خرید (purchasing information)
تصدیق محصول خریداری شده (verification of purchased product)
تولید و ارائه خدمات (production and service provision)
شناسایی و قابلیت ردیابی:(identification and trace ability)
دارایی مشتری (customer property)
محافظت از محصول (preservation of product)
کنترل وسایل پایش و اندازه گیری
اندازه گیری،تحلیل و بهبود (Measurement , analysis and improvement)
پایش و اندازه گیری (Monitoring and Measurement)
مشتری خارجی
ممیزی داخلی (Internal audit)
پایش و اندازه گیری فرآیندها(Monitoring and Measurement of processes)
پایش و اندازه گیری محصول (Monitoring and measurement of product)
کنترل محصول نامنطبق(Control of nonconforming product)
بهبود (Improvement)
بهبود مداوم (Continual improvement)
روشهای تولید ایده
اقدام اصلاحی : (Corrective action)
اقدام پیشگیرانه
روش اجرای کنترل مدارک
ـ ثبت در واحد تضمین کیفیت
ـ تأیید مدارک
شناسایی مدارک
ثبت مدارک
توزیع و کنترل مدارک
بازنگری مدارک
مهرهای اعتبار مدارک
ساقط شدن از اعتبار
مدارک دریافتی به صورت فاکس
ثبتها، مراجع و مستندات
شناسایی ثبتها
بایگانی سوابق
دسترسی به سوابق
ممیزی داخلی
برنامه ریزی و زمان بندی
چک لیستهای ممیزی
انتخاب ممیزان
انجام ممیزی
پیگیری ناهمخوانی های مشاهده شده
صلاحیت ممیز و سر ممیز
ثبتها، مراجع و مستندات
کنترل محصول نامنطبق
روش اعمال
ـ شناسایی، ارزیابی و جدا سازی فرآورده ناهمخوان
قطعات نیمه ساخته و نهایی
ساماندهی فرآورده ناهمخوان
ثبتها و مراجع
چکیده:
معرفی شرکت:
شرکت مارلیک سان در سال 1365 به منظور تولید انواع میل بادامک خودرو تأسیس و با تجهیز کارگاههای ریخته گری و ماشینکاری در سال 1368 به تولید اولین نوع میل بادامک خود یعنی میل بادامک پیکان 1600 سی سی و ریخته گری انواع قطعات مهندسی اقدام نموده است.
این شرکت با پشتوانه نیروی انسانی متخصص و با تجربه و دانش فنی کافی و نیز با بهره گیری از ماشین آلات و تجهیزات مدرن تولید و آزمایشگاههای کنترل کیفی مناسب، این توانایی را دارد که نیاز خودرو سازی کشور را با ظرفیت بیش از 1000000 قطعه میل بادامک در سال تأمین نماید. و در حال حاضر اقدام به راه اندازی خطوط جدیدی نموده تا علاوه بر افزایش ظرفیت تولید خود طی برنامه زمانبندی تا پایان 1385 حدود 10% محصولات تولیدی را صادر نماید.
وضعیت شرکت در حال حاضر:
در حال حاضر میل بادامک ماسینکاری شده پیکان cc1500 که از سال 1369 تولید آن شروع شده بود در مرحله جایگزینی با میل یادامک پیکان انژکتوری می باشد.
توجه: تولید میل بادامک رنو به علت اجراء سیاست کاهش آلودگی متوقف شده است.
تولید میل بادامک خام نیسان و پراید به مرحله تولید انبوه ریخته گری رسیده همچنین تولید میل بادامک ماشینکاری بصورت آزمایشی انجام و به مشتری تحویل گردیده است.
خط مشی (منشور ) کیفیت سازمان:
شرکت ما پس از یک دوره موفقیت نسبی در ارتقاء سازمانی و فرهنگی ضرورت رشد و گسترش به سمت دیدگاههای نوین و بهنگام مدیریت کیفیت را احساس می نماید و در این راستا دستیابی به استاندارد مدیریت کیفیت Iso/TS16949-2002 (خاص صنعت خودرو سازی) را یه عنوان راهی در پاسخگویی به این نیاز مورد توجه قرار داده است.
لذا شرکت ما جهت دستیابی به این مهم خط مشی های زیر را سر لوحه کار خود قرار داده:
1-کسب رضایت مشتری در راستای تولید محصول با کیفیت، مطابق با استانداردهای جهانی الزامات و نیازهای آن.
2-مشارکت کارکنان در اجرای سیستم مدیریت کیفیت.
3-ارتقاء فرهنگ سازمانی و تلاش در جهت ارتقاء دانش فنی و سازمانی کارکنان.
4-بررسی تدریجی و تعریف مجدد فرایندها در جهت کاهش هزینه های فاقد ارزش افزوده.
5-کاهش ضایعات بطوری که به سمت نقص صفر (zero defect) میل نماید.
6-ایجاد بهبود مستمر در تمامی زمینه ها و فعالیتهای مربوط به سازمان و سیستم کیفی.
7-ارتقاء کیفی محصول و ایجاد شرایط محیطی مناسب.
قرار است که برای کلیه موارد فوق و اهداف مربوطه دفترچه کسب و کار هر ساله مورد بازنگری قرار گیرد و اثر بخشی آن مورد بررسی قرار گیرد.
کسب رضایت مشتری شالوده اصلی برآیند فعالیتهای شرکت قلمداد می شود که بدون آن حضور شرکت در بازارهای ملی و جهانی نمی تواند معنا داشته باشد. شرکت به دنبال کسب تعالی و رشد در همه زمینه های فعالیت خود به ویژه در کیفیت محصول می باشد.
اهداف:
بطور کلی اهداف در شرکت ها شامل 1-اهداف کوتاه مدت 2-اهداف بلند مدت 3-اهداف وابسته به سازمان 6-اهداف وابسته به محصول5-اهداف وابسته به مشتری 6-اهداف عالیه 7-اهداف مرتبط با ایمنی8-اهداف وابسته به محیط زیست می باشد که
در زیر به تک تک آنها به طور مختصر اشاره می شود:
1-اهداف کوتاه مدت:
توضیح: نظام 5s شامل s های پتج گانه است که هرکدام عبارتند از:
S1 : تفکیک و تعمیر
S2:ترتیب و تنظیم
S3: تمیزی
S4تداوم و ایمنی
S5: تعلیم و انظباط
- رشد و ارتقای مهارتهای نیروی انسانی و ارتقای توانایی و شرایط کار
2-اهداف بلند مدت:
6000000 محصول در سال تا پایان سال 1383.
3-اهداف وابسته به سازمان :
اهداف وابسته به محصول:
5- اهداف وابسته به مشتری:
6-اهداف عالیه :
7-اهداف مرتبط با ایمنی
8- اهداف زیست محیطی
نظامنامه کیفی:
1- هدف و دامنه کاربرد (scope):
1-1-کلیات:
الف: شرکت مارلیک سان به عنوان مهمترین و پر سابقه ترین تولید کننده داخلی میل بادامک ایران خودرو و سایپا تلاش دارد تا با بکارگیری الزامات این استاندارد توانایی خود را در ارائه محصولی مطابق با خواسته های مشتری و فراتر از محصولات تولیدی داخلی و خارجی دیگر به اثبات رساند.