یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود مقاله تعمیر و نگهداری سیستم ها

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله تعمیر و نگهداری سیستم ها دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود مقاله تعمیر و نگهداری سیستم ها


دانلود مقاله تعمیر و نگهداری سیستم ها

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:34

چکیده:

تعمیر و نگهداری سیستم ها

سیستم روغنکاری پمپ های روغن روغنکاری

پمپ های روغن روعنکاری را از نظر ارزش بیش از حد، چک کنید. یاتاقانهای تراست و سیل یاتاقان را از نظر سایش چک کنید. کلیرنس رینگ سایشی (Wear-Ring) چک کنید. اگر سایش، این کلیرنس را افزایش داده و به رسانده باشد، رینگ سایشی می بایست تعویض شود.

 

تانک روغن روغنکاری

لوله کشی (PIPING) و تیوبینگ (TUBING) داخلی تانک روغن را از نظر پوسته شدن (PEELING) رنگ و شلی فیتینگ ها، چک کنید. هنگرهای لوله ها را از نظر فقدان سخت افزار یا شلی سخت افزار، چک کنید. توری مکش هر پمپ (خصوصاً در مورد پمپ اصلی را بدقت از نظر مواد خارجی و شلی سخت افزار بازرسی کنید. لجن در آورده شده از ته تانک را از جهت وجود مواد غیر معمولی چک کنید. قبل از پر کردن مجدد تانک، اطمینان حاصل کنید که داخل آن بخوبی تمیز باشد.

 

خواص روغن روغنکاری

جهت دستورالعمل های لازم برای تعیین خواص فیزیکی روغن روغنکاری و نمونه گیری دوره ای و تست کردن، به متن سیستم روغن روغنکاری در این دستورالعمل تعمیراتی مراجعه کنید.

  مبدل های حرارتی

مبدلهای حرارتی را از نظر نشتی، کارکرد مؤثر و آلودگی با مواد خارجی، چک کنید.

مبدلها در معرض رسوب گیری (پوسته، رسوبات لجنی، و غیره) بوده و می بایست با توجه به شرایط خاص خود، بطور دوره ای تمیز شوند. پوششی سبک از لجن یا پوسته در هر یک از دو سمت تیوپ، میزان مؤثر بودن (EFFECTIVENESS) آنرا تا حدود زیادی کاهش می دهد. افزایش قابل توجه در افت فشار و (با) کاهش عملکرد معمولاً دلالت بر لزوم تمیز کردن می کند. چون در موقعی که رسوب ضخیم تر شده یا افزایش می یابد، شکل تمیز کردن بسرعت زیاد می شود، فواصل زمانی بین تمیز کردنها نباید خیلی زیاد باشد. جهت بازرسی یا تمیز کردن داخل تیوبها، فقط در پوششهای بدنه (CHANNEL-COVERS) یا کلاهکهای (BONNETS) سمت تیوب را که لازم باشد (بسته به نوع ساختمان مبدل) در آورید. جهت تمیز کردن یا بازرسی سمت خارجی تیوبها، ممکن است لازم شود که دسته تیوبها (TUBE-BUNDLE) در آورده شود(دسته بندیهائی که در آنها صفحه تیوبها فیکسن باشد، قابل در آوردن نیستند).

اگر یک تیوب مبدل داشته باشد، می توان تیوب راکور (PLUG) کرده و به استفاده از دسته تیوب ها (پاندل) ادامه داد. جنس در پوشش مخروطی (TAPERED-PLUG) که انتخاب می شود باید با جنس دسته تیوب ها سازگار باشد. درپوشهای ضد زنگ با تیوبهای مبدل از جنس ضد زنگ سازگار هستند. درپوشهای برنجی جهت تیوبهای مس-نیکلی (90-10) یا جهت تیوبهای برنجی یا تیوبهای از جنس آدمیرالتی توصیه می‌شود.

مجموعه های رادیاتور و هدر (HEADER)

جهت دستیابی به حداکثر میزان تأثیر کل سیستم خنک کاری، فین های (FINS) مجموعه های رادیاتوری یا تیوبهای فین دار باید از حشرات، ضایعات الیافی، قشر روغن و دیگر آشغالها تمیز نگه داشته شود. فین ها باید در جهت مخالف جریان نرمال تمیز شوند (در بیشتر پکیجها، توربین گاز، جریان نرمال از خارج به داخل می باشد). شستن با آب یا یک تمیز کننده فین رادیاتور که در بازار موجود باشد، کافی خواهد بود.

هیترهای غوطه ور در روغن روغنکاری

این هیترهای دارای غلاف فولادی، جهت روغن غیر گردشی (NON-CIRCULATING) یا دانسیتة وات (WATT-DENSITY) برابر 20 وات در اینچ مربع، طراحی شده اند.

هیترها وقتی برق دار هستند، باید کاملاً (حداقل دو اینچ) در یک سیال غرق شده باشند. اگر هیترها در معرض شرایط غیر نرمال قرار گرفته که سبب مقاومت عایقی کم (LOW INSULATION RESISTANCE) شود، یک ولتاژ نامی (حداکثر 250 ولت) بمدت 15 دقیقه به هیتر داده و تست را تکرار کنید. سیکل گرم کردن، تا موقعی که عایقی (INSULATON) به 50000 اهم برسد یا از آن تجوز کند، می بایست تکرار شود. (مقاومت عایقی می بایست توسط یک ولتمتر با مقاومت زیاد، با استفاده از یک مدار جریان مستقیم 250 ولت، اندازه گیری شود.

 

کوپلینگهای (DRESSER)

کوپلینگ ها را از نظر نشتی روغن ناشی از فرسودگی (AGING) و حرارت، چک کنید بولتها را از نظر سفت بودن چک کنید. در صورت نیاز سیل ها را تعویض کنید (جنس VITON “A” بکار برید) هر موقع که کوپلینگ ها مونتاژ مجدد می‌شوند، سیل های واشرها را روغنکاری کنید.

 

سیستمهای آب خنک کننده

چکهای سیستم خنک کننده:

رسوب گیری سیستم خنک کننده که متعاقباً همراه با تنزل کارکرد می باشد، حتی در صورتی که سیستم بطور صحیح بر علیه زنگ زدگی تجهیز شده باشد، باید بطور دوره‌ای چک شود. باید بطور دوره ای چک شود. برداشتن درپوش طرف آب در مبدل حرارتی روغن روغنکاری و بازرسی تیوبها، مقدار کلی رسوب گرفتن در کل سیستم را نشان خواهد داد. رسوب گرفتن رادیاتورها یا تیوبها فین دار شاید بدترین مورد باشد، زیرا تیوبها کوچکترین اجزاء سیستم می باشند. حداکثر ده درصد تیوبهای هر مبدل حرارتی را جهت رفع نشتی های آب می توان کور کرد. کور کردن مبدلهای حرارتی، کارآئی سیستم را کاهش داده و منجر به افزایش تمیز کردن می شود. نشت های موجود در رادیاتور گرمائی آب به هوا (WATER-TO-AIR) در (ON-BASE) را می‌توان تعمیر کرد. این روش به کور کردن تیوبها ترجیح دارد، زیرا کارآئی سیستم بطور جدی تحت تأثیر واقع نمی شود.

تمیز کردن سیستم آب خنک کننده را می توان بشرح ذیل انجام داد:

  • از اسید فورمیک (Formic acid) دو یا سه درصد حجمی، یا اسید سولفوریک 3 تا 4 درصد حجمی برای پر کردن سیستم آب خنک کننده استفاده کنید. اسید کلریدریک (muriatic-acid) مجاز نمی باشد.
  • به مدت دو ساعت، محلول را از داخل سیستم آب خنک کننده، سیرکوله کنید، سپس سیستم را درین (DRAIN) دهید.

دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.