یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود مقاله سیستم های شهری

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله سیستم های شهری دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود مقاله سیستم های شهری


دانلود مقاله سیستم های شهری

 

 

 

 

 



فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:32

فهرست مطالب:

حلقوی:
حلقه‌ای داخلی:
محاسن سیستم حلقه‌ای داخلی:
معایب سیستم حلقه‌ای داخلی:
حلقه‌ای خارجی:
محاسن سیستم حلقه‌ای خارجی:
حلقه‌ای انشعابی ـ شاخه‌ای
محاسن سیستم حلقه‌ای انشعابی ـ شاخه‌ای
معایب سیستم حلقه‌ای انشعابی ـ شاخه‌ای
تار عنکبوتی:‌
شهرهای اقماری و موازی
فرم محوری
راه یا مسیر
دسترسی
تعاریف
آزاد راه یا اتوبان:
عناصر تشکیل دهنده شبکه
فرعی حلقه‌ای شکل
تئوری شهر مشتمل بر محلات متحدالمرکز
(نظریه ارنست برگسE.W.Burgess ):
نظریه محوری یا قطاع شهر
(نظریه همرهیت Homer hoyt ):
نظریه هسته‌های متعدد یا چند‌هسته‌ای
نظریه پترمن(Peter Mann):
باغشهر (ابنزرهاواردEbenezer Howard )
شهر صنعتی (تونی گارنیه: آرشیتکت تونی گارنیه 1869-1948):
نظریه واحد همسایگی یا واحد خودیار
(کلرانس ارتورپری Clarence.A.Perry)
نظریه هنری رایت (H.Wright) و کلرانس اشتاین(C.J.Stein)

 

 

حلقوی:

با روند توسعه این فرم مجتمعهای شهری فواصل شبکه‌های اصلی و منشعب شده از مرکز زیاد می‌شود و لازم است جهت ارتباط این شبکه‌ها، در نقاط مختلف، آنها را توسط رینگهای متوالی حلقوی به یکدیگر متصل کرد. به منظور جلوگیری از ترددهای بی‌مورد وسایط نقلیه به مرکز شهر و همچنین حرکت وسایط نقلیه در دور مرکز شهر در صورتی که شبکه ارتباط‌دهنده بصورت یک یا چند رینگ تمامی این شبکه‌ها را یکدیگر متصل سازد سیستم ارتباط شهری به صورت حلقوی در

حلقه‌ای داخلی:

 

محاسن سیستم حلقه‌ای داخلی:

  • اگر موقعیت در دره قرار گرفته باشد، جمع‌آوری آبهای سطحی و هدایت فاضلاب بسهولت امکان‌پذیر است.
  • در مرکز محدوده دسترسی سواره وجود نداشته و اختصاص به عابر پیاده دارد.
  • ارتباط مناسب مناطق مسکونی خارج از حلقه با مناطق اطراف خود.
  • تردد وسائط نقلیه غیر محلی در خیابانهای فرعی وجود ندارد.
  • شرایط مناسب برای وسائط حمل و نقل عمومی (اتوبوسرانی)، مناطق دو سمت حلقه تحت پوشش قرار خواهند داشت.

معایب سیستم حلقه‌ای داخلی:

  • شبکه دسترسی پیاده مناطق مسکونی خارج از حلقه داخلی (خیابان جمع و پخش‌کننده)، برای رسیدن به بخش مرکزی باید حلقه داخلی را قطع نماید. حلقه داخلی با تردد سنگین خود عاملی برای ایجاد خطر جهت عابرین می‌گردد.
  • مزاحمت و آلودگی‌های ناشی از تردد وسائط نقلیه (دود، گاز، صوت) برای زمینهای مجاور خیابان جمع و پخش کننده وجود خواهد داشت.
  • وجود بار ترافیک سنگین در چهارراهها و تقاطع‌های بخش مرکزی.
  • فاصله کم تقاطعها در خیابان جمع و پخش کننده (حلقه داخلی) باعث راهبندان خواهد شد.
  • احتمال تردد وسائط نقلیه افراد غیر محلی در خیابان جمع و پخش کننده (حلقه داخلی)، چنانچه حلقه داخلی از دو طرف به خیابان اصلی (غیرمحلی) اتصال داشته باشد.

دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.