فرمت فایل : word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:200
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمهای بر SimUlink
بلوک Scope تقلیدی از اسیلوسکوپ میباشد.
دکمههای بلوک Scope عبارتند از:
کادر مکالمه ویژگیهای Scope دارای دو صفحه است:
تنظیم محور y :
xy Graph
دو روش برای ایجاد زیرسیستم وجود دارد:
بلوکهای نقابدار :
مراحل ایجاد بلوک نقابدار:
سیگنالهای مرجع (References signal) :
سیگنالهای جاری (Current Response) :
سیگنالهای اولیه (initial response) :
Intermediate steps
Lables :
Limits :
تعریف پارامترهای تنظیمپذیر در مدل:
تغییر مشخصات پارامترهای تنظیمپذیر:
اضافهکردن پارامترهای نامعلوم :
تغییر مشخصات پارامترهای نامعلوم :
Run کردن بهینهسازی:
تنظیم نتایج شبیهسازی:
انتخاب روشهای بهینهسازی:
انتخاب گزینههای Optimization Termination :
انتخاب گزینههای اضافی بهینهسازی :
– تنظیم شبیهسازی:
انتخاب زمان شبیهسازی:
انتخاب Slover :
Accelerating the Optimization :
فصل اول
مقدمه :
۲-۱ : مشخصه اصلی موتورهای dc:
۳-۱ : حالتهای کاری:
۴-۱ درایوهای تکفاز :
درایوهای با مبدل نیم موج تک فاز
۲-۴-۱ درایوهای با مبدل نیمه تک فاز
۳-۴-۱ درایوهای با مبدل کامل تک فاز
۴-۴-۱ درایوهای مبدل دو گانه تک فاز
۵-۱ درایوهای سه فاز
۱-۵-۱ درایوهای سه فاز با مبدل نیم مو ج
۲-۵-۱ درایوهای مبدل نیمه سه فاز
۳-۵-۱ درایوهای با مبدل کامل سه فاز
۴-۵-۱ درایوهای با مبدل دوگانه سه فاز
۶-۱ کنترل حلقه بسته درایوهای dc
۱-۶-۱ تابع انتقال حلقه باز
۲-۶-۱ تابع انتقال حلقه بسته
فصل دوم
مقدمه :
۲-۲ ساخت مدل :
۳-۲ پاسخ حلقه باز
۳-۳ قرار دادن یک مدل خطی در MATLAB :
۴-۲ روش طراحی PID برای کنترل سرعت موتور dc :
۲-۴-۲ PID Control :
۳-۴-۲ تنظیم مقادیر gain ها:
۱-۵-۲ کشیدن مکان هندسی حلقه باز :
۲-۵-۲ پیدا کردن gain با استفاده از دستور rlocfind :
۱-۶-۲ نمودار پاسخ حلقه – بسته :
۷-۲ : متر طراحی فرکانسی برای کنترل سرعت موتور DC :
۲-۷-۱ : کشیدن نمودار Bode
۲-۷-۲ : اضافه کردن گین تناسبی
۳-۷-۲ نمودار پاسخ حلقه – بسته
۴-۷-۲ اضافه کردن یک کنترل کننده lag
۸-۲ یک کنترلکننده فضای حالت برای موتور dc :
۱-۸-۲ طراحی یک کنترلکننده فیدبک حالت کامل :
۲-۸-۲ اضافه کردن یک ورودی مرجع:
۹-۲ کنترل دیجیتال موتور dc با استفاده از کنترل کننده PID
۱-۹-۲ تبدیل پیوسته به دیجیتال
۲-۹-۲ کنترلکننده PID :
فصل سوم
مقدمه :
۲-۳ شبیهسازی موتور الکتریکی :
۱-۲-۳ مدل موتور dc و بار مکانیکی
۳-۳ کنترل سرعت موتور dc
۱-۳-۳ مدلسازی کنترلکننده سرعت:
۲-۳-۳ مدلسازی کنترلکننده جریان
۴-۳ اضافه کردن منبع سه فاز:
۵-۳ اضافه کردن پالس ژنراتور و یکسوساز:
۶-۳ مدلسازی کل سیستم
۷-۳ تنظیم پارامترهای کنترلکننده سرعت و کنترلکننده جریان با استفاده از NCD :
فصل چهارم
مقدمه:
۲-۴ شبیهسازی مدل درایو الکتریکی
۱-۲-۴ مدل موتور dc و بار مکانیکی
۲-۲-۴ مدل کردن یکسوساز
۳-۴ کنترل سیستم درایو موتور dc :
۱-۳-۴ تنظیم پارامترهای کنترل کنندههای PI کلاسیک :
۲-۳-۴ تنظیم پارامترهای کنترل کننده جریان :
۳-۳-۴ تنظیم پارامترهای کنترل کننده سرعت :
۴-۴- plant اصلی :
چکیده:
در این پایاننامه که مشتمل چهار فصل است، کنترل دور موتور dc به طور جامع توضیح داده شده است.
از آنجایی که برای شبیهسازی مدلها از SimUlink و برای بخشهای کنترلی از SimUlink Response Optimization استفاده شده است، در بخش مقدمه، توضیحی اجمالی بر این موضوعات داشتهایم.
در فصل اول، در باره درایوهای dc با استفاده از بلوکهای SimUlink ,simpower و بلوک NCD (با تغییر گشتاوربار و سرعت ) توضیح داده شده است.
در فصل چهارم، کلیه بخشهای استفاده شده در فصل سوم مدلسازی شدهاند و کنترل دور موتور dc با استفاده از بلوک NCD توضیح داده شده است.
در پایان لازم است که از زحمات استاد گرامی ،جناب آقای دکتر سروی که در ارائه این پروژه مرا راهنمایی کردند،تشکر کنم.