فرمت فایل : word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:28
فهرست مطالب:
سوئیچر دوربین جدید
تعاریف پیام های تجاری
نگاهی بر تاریخچه آگهیهای تجاری
حال، راز طراحی موفق یک آرم چیست؟
ایجاد یک ژیمناستیک عاطفی
تبلیغاتکاریظریفو تخصصی
ارتباطتبلیغاتتجاریبا جامعهشناسی
مردمشناسیو رابطهبا تبلیغات
نگاهی به مقوله تابلوهای تجاری تبلیغاتی در محیط شهری
آگهی دهندگان
ارایه دهندگان تبلیغات بنر
یک بحث جدی درباره تقابل امور مالی و بازرگانی
تابلو تبلیغاتی پیام نما ( کامپیوتری)
تبلیغات پیکسلی چیست؟تضمین 100 در صد با ضمانتنامه 26
شرح وظایف شما جهت کسب درآمد از طریق این سامانه ذیلا شرح داده شده است:
توضیحات سودمند:
سوئیچر دوربین جدید
پیشرواجرای سیستمهای پیشرفته حفاظتی تلویزیونی (مداربسته)وارسال تصاویرودیتا ازطریق فیبرنوری – کابلهای فلزی – بصورت بی سیم وشبکهکامپیوترواینترنتی درایران باسابقه فعالیت اجرای پروژه های سیستمهای مراقبتیبادانش فنی روزجهان درمراکزمهم صنعتی وتجاری واجتماعی وامنیتی وحساس کشور, خدماتپیشرفته تخصصی خودراطبق آخرین استانداردهای جهانی وبااستفاده ازپیشرفته ترینتکنولوژی روز این صنعتبه متقاضیانباشرایط ذیل ارائه مینماید
در شهر تهران علاوه بر آلودگی هوا آلودگیهای بصری هم مردم را اذیت می کند ولی مردم خودشان متوجه نیستد و نمی دانند که آلودگیهای بصری هم میتواند پیش زمینه اختلالات حسی وعاطفی و تصویری آنها باشد.
منظور از آلودگی بصری همان ناهماهنگی تصویری و محیطی اطراف ماست.
الان که تبلیغات هم گسترش پیدا کرده تنوع تابلوها و آگهی های تجاری در سطح شهر مردم را با موجی از ابهامات روبرو کرده که اینها میتواند با یک سیستم منضبط و علمی راهگشای بسیاری از مشکلات شهری باشد و چهره زیبایی مخصوصا به فضای فرهنگی و اصیل شهرها بدهد که در این بین نقش طراحان محیطی و گرافیستها بسیار حائز اهمیت است.
من میخواهم به مسئله تابلوهای تبلیعاتی که به آنها بیل بورد هم میگویند، بپردازم.
تابلوهای تبلیغانی چند نوعند یکی آنهایی که در مکانهای بزرگ مثل بزرگ راهها نصب میشوند که عمدتا مستطیلی هستند دوم آنهایی که در پیاده روها نصب میشوند که چون فضای کمتری وجود دارد قطعشان عمودی است و سوم تابلوهایی که در راهروها یا آسانسورها و ... نصب شده است.
توجه داشته باشید که قطع کار در نوع طراحی میتواند اثر داشته باشد مثلا در تابلوهای بزرگ که به آنها بیل بورد هم میگویند احتیاج نیست که حتما رنگهایی با کنتراست (تضاد) زیاد داشته باشیم. نکته دیگر این است که ما در میادین یا پارکها تابلوهایی میبینیم که خیلی حساب شده هم هستند ولی متاسفانه استفاده نادرست از قطع های متفاوت و هم استفاده از داربستهایی نامناسب تر باعث سردرگمی بیننده و از بین رفتن سلامت بصری آنها میشوند.
نکته بعدی این است که رساندن پیام در زمان کم ارزش زیادی دارد بخاطر همین موضوع نباید در پوسترها و تابلوهای تبلیغاتی از عناصر تصویری زیادی استفاده کرد، مخصوصا در بزرگراهها و مکانهای شلوغ ، چون کسی که سوار ماشین است تا بیاید مفهوم تابلو را در آن شلوغی درک کند ، عبور کرده و رفته است
مدیرعامل سازمان زیباسازیشهرداریتهران گفت: نیمی ازتابلوهای تبلیغاتی نصب شده در بزرگراههای تهران بهمنظور رعایت استانداردهای تبلیغاتی و نیز کاهش ضریب خطای دید رانندگان جمعآوری میشوند.
حجتالله ملاصالحی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مرکز تهران افزود: تعداد تابلوهای تبلیغاتی در برخی بزرگراهها همچون "همت، مدرس و رسالت" از حدمجاز فراتر رفته است و مشکلاتی را در تردد خودروها دراین مسیرها ایجاد کرده ضمن اینکه از لحاظ استانداردهای تبلیغاتی نیز مشکل دارد.
وی خاطرنشان کرد: تابلوهای تبلیغاتی موجود در بزرگراهها بیش از سه هزار مترمربع است که با برچیده شدن بخشی از این تابلوها، در بزرگراهای "یادگار امام، امام علی و نواب صفوی" که فاقد تابلوی تبلیغاتی است، تابلو نصب خواهد شد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران افزود: تا پایان سال جاری این تابلوها ساماندهی شده و پس از آن تابلوی تبلیغاتی جدید در بزرگراههای پایتخت نصب نخواهد شد.
به گفته وی، پس از ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی بزرگراههای تهران، این تابلوها در خیابانهای اصلی پایتخت همچون "ولیعصر، شریعتی و جمهوری اسلامی" ساماندهی شده و در تمام معابر تهران به طور یکسان تابلو توزیع میشود.
ملاصالحی درخصوص تبلیغات گسترده در خیابان جمهوری اسلامی، با اظهار بیاطلاعی از اقدام انجام شده، گفت: نباید چنین اقدامی صورت میگرفت و بر اساس طرح شهرداری نصب تابلوهای جدید در این معبر ممنوع است.
وی بابیان اینکهطرح ساماندهی تبلیغات خیابان جمهوری تدوین شده و باید اجرا شود، افزود: تبلیغات بیرویه انجام شده در سالهای اخیر در این خیابان موجب شده چهرهای نامناسب داشته و مغایر با اصول شهرسازی و حقوق شهروندی باشد.
تعاریف پیام های تجاری
تعاریف تبلیغات تجاری بسیار مختلف و متنوع است. تعاریفی را که در منابع مختلف آمده است میتوان دستمایهای برای آغاز بررسی و تحلیل هر یک از عناصر تبلیغات تجاری در نهایت رسیدن به تعریفی متناسب با مسئله سیاستگذاری قرار داد.
تعاریف موجود در کتابهای عربی ، تحت عنوان “ الاعلان”و در کتابهای انگلیسی، تحت عنوان “Advertising ” آمده است. اما مشکل اساسی ، جستجوی این مبحث در کتابهای فارسی است . از دیر باز ، واژههای مختلفی برای این مفهوم در زبان فارسی مورد استفاده قرار گرفته است . واژههای آگهی، آگهی کردن، تبلیغات تجاری یا بازرگانی، آگهیهای تبلیغاتی، آگهیهای تجاری یا بازرگانی یا حتی واژه تبلیغات به شکل عام، از آن جملهاند.
در اینجا دو مسئله اهمیت دارد: نخست اینکه برای یافتن تعاریف این پدیده ، به دنبال چه واژههایی باید باشیم و دیگر اینکه ، واژه گزیده ما برای این مفهوم چه میتواند باشد. در پاسخ به پرسش نخست باید گفت ، از آنجا که تمامی واژههای یاد شده برای این مفهوم به کار رفته است ، طبیعی است که در جستجوی خود نیز باید به دنبال همه آنها باشیم . البته درباره واژه عام تبلیغات ، باید به دنبال قرینههایی باشیم که آن را به موضوع مورد بحث ، منحصر کند. اما در مورد پرسش دوم به نظر میرسد که ترکیب آگهی با صفات تجاری و بازرگانی ، این مفهوم را هرچه بیشتر اقتصادی و وابسته به فروش کالا میکند. علاوه بر اینکه اصولاً آگهی ترجمه واژه انگلیسی “Advertisement ” است و تنها یکی از جنبههای این فرآیند ارتباطی است و واژه تبلیغات ، مفهومی گستردهتر از آن را دربر میگیرد . به همین دلیل ، میتوان گفت که انتخاب واژه تبلیغات تجاری یا بازرگانی برای این مفهوم ، که امروزه نیز بیشتر مصطلح شده، شایستهتر است.
به هر حال ما در این جستجو به تعاریفی برخوردیم که مهمترین آنها را در اینجا میآوریم:
- تلاش برای ارایه آموزهها، ایدهها، دلایل، شواهد یا ادعاها از طریق رسانههای ارتباطی ، برای تقویت هدفی یا مبارزه با هدف ضد آن .