یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود گزارش کارآموزی مرکزمخابرات مهدیه

اختصاصی از یارا فایل دانلود گزارش کارآموزی مرکزمخابرات مهدیه دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود گزارش کارآموزی مرکزمخابرات مهدیه


دانلود گزارش کارآموزی مرکزمخابرات مهدیه

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:60

فهرست مطالب:
فصل اول :آشنایی کلی با مکان کار آموزی
 -  تاریخچه مخابرات در ایران
 -  تاریخچه تاسیس شرکت مخابرات
 - ارکان وتشکیلات کلی شرکت مخابرات استان تهران

 فصل دوم :ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کار آموز
    - قسمت امور مشترکین
    - سالن دیجیتال یا سوییچ
    - سالن MDF یا توزیع
    - سالن PCL یا دیتا
    - واحد ACCES
    - واحد XDSL
    - اتاق POWER یا تجهیزات
    - ترافیک سنجی
    - مدیریت
    - قابلیت های سرویس شبکه هوشمند وتعرفه های آن

فصل سوم :آزمون آموخته ها و نتایج
-    مراکز مخابراتی چه خدماتی را به مشترکان ارائه می دهند
-    چگونه می توان برای اشتراک یک خط تلفن ثابت اقدام کرد
-    دایری تلفن ثابت
-    ویژیگی های تلفن معمولی وبی سیم
-    توصیه های برای شماره گیری ومکالمه
-    اصلاح ورفع خرابی تلفن17
-    تغییر نام و مکان (خرید وفروش تلفن )
-    قطع و وصل تلفن
-    هزینه و تعرفه تلفن های ثابت
-    چگونگی برخورد با مزاحمان تلفنی
-    تلفن همگانی
-    مرکز اطلاعات تلفنی 118
-    رزو مکالمات تلفن های بین شهری وبین الملل
-    سرویس های مخابراتی
-     شبکه هوشمند IN
-    خدمات الکترونیکی مخابرات
-    سرویس پست الکترونیکی  
-    سرویس اینترنت
-    سرویس پیام رسان ریز مکالمات
-    سرویس پرداخت از طریق خود پرداز
-    سرویس پرداخت تلفنی ،SMS واینترنتی
ضمائم:
شرح وظایف کدهای مخابراتی
اطلاعات ادارات کل مخابرات استان تهران و مراکز مربوطه




فصل اول :آشنایی با مکان کلی کار آموزی

Telecommunication Company of IRAN
               
             


            تاریخچه و سیر تحول مخابرات در کشور ایران

                  تاریخچه و سیرتحول مخابرات در ایران
                  ( 1236 لغایت  1385  )
                   
                  مقدمه :
                  امروزه با توجه به نقش انکار ناپذیر و حساس ارتباطات در توسعه
                  ملی جوامع و الزاماً  برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های کلان و
                  قابل ملاحظه در این بخش وظیفه ی متولیان مخابرات کشور ، جنبه
                  حیاتی و ملی به خود گرفته است . اهمیت اطلاعات و ایجاد حرکت
                  جهانی برای رسیدن به اطلاعات و گذر از شکاف دیجیتالی ، کشورهای
                  جهان سومی را برآن داشته تا تلاش خود را در سطح ملی برای مگانی
                  شدن اطلاعات توسعه دهند .
حوزه ی IT ،حوزه ی بسیارگسترده ای ست که مقوله های فنی و مهندسی مخابرات، رایانه، شبکه های اطلاع رسانی ، اینترنت،شهرها و پارک های اینترنتی و تمامی شؤون ارتباطی مخابراتی و اطلاعاتی را
                  دربرمی گیرد.ازاین روی ، مخابرات ایران،درسال های اخیر،همپای
                  دنیا ، گام های موثری دراین عرصه برداشته که سیاستگذاران این
                  عرصه،کارنامه خوبی را ارائه نموده اند ، به گونه ای که تلاش بخش
                  ارتباطات کشور نشان از یک توسعه ی قابل ملاحظه در برنامه های اول
                  تا سوم و ادامه آن نیز در برنامه ی چهارم توسعه دارد .
                           
                  مخابرات در ایران همچون دیگر نقاط جهان با نصب اولین خط تلگراف
در سال 1236 هجری خورشیدی یعنی چهارده سال بعد از موفقیت مورس ،بین تهران و چمن سلطانیه در نزدیکی زنجان ( اردوگاه تابستانی ناصرالدین شاه ) تحقق یافت . دو سال بعد خط تلگراف سلطانیه بهسمت زنجان و تبریز و جلفا امتداد یافت و به شبکه ی تلگرافی روسیه پیوست . توسعه ی تلگراف بسیاری از شهرها را سال به سال در نوردید، تا اینکه ایران در سال 1248 به عضویت اتحادیه بین المللی تلگراف درآمد . اداره تلگراف در سال 1255 به وزارت تلگراف  
                  ارتقاء یافت .
                  مرحله ی دوم توسعه فناوری مخابرات با نصب تلفن آغاز می شود . اگر
                  چه اولین خط تلفن در حدود دوازده سال پس از اختراع آن ، یعنی سال
                  1269 در تهران راه اندازی شد ، اما گسترش شبکه تلفن درسرزمین
                  پهناور ایران از سال 1320 شروع گردید .
                  در سال 1269 بین دو ایستگاه ماشین دودی و شهــــرری ارتباط تلفنی
                  برقرار شد ، بعد از آن بین کامــــرانیه ( شمیران ) و عمارت
سلطنتی وزارت جنگ ( تهران ) و سپس مقر ییلاقی شاه ( سلطنت آباد) و عمارت سلطنتی تهران ارتباط تلفنی دایر شد ، در آبان ماه 1305
                  تلفن جدید برروی 2300 رشته کابل آماده بهره برداری شد ، در مرداد
         1308 به موجب مصوبه ای ، رسیدگی به امور تلفن که دردست شرکتها
                  بود ، به وزارت پست و تلگراف واگذار و نام آن وزارتخانه به وزارت


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.