یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود مقاله بررسی دیدگاه نوجوانان درباره مد و مدگرایی

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله بررسی دیدگاه نوجوانان درباره مد و مدگرایی دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود مقاله بررسی دیدگاه نوجوانان درباره مد و مدگرایی


دانلود مقاله بررسی دیدگاه نوجوانان درباره مد و مدگرایی

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:24

فهرست مطالب:
عنوان                                                                         صفحه

چکیده    1

فصل اول
مقدمه    2
اهمیت موضوع    3
تعریف مد    6

فصل دوم
تاریخچه مدگرایی    7
مد از دیدگاه اسلام    12
رواج مد در ایران    13

فصل سوم
روش تحقیق    16
ارائه یافته ها    17
تحلیل یافته ها    18
نتیجه گیری    22
منابع    23

 

 

 

 چکیده
ما به طور کلی با انجام این پروژه می خواهیم دلایل گرایش جوانان و نوجوانان به مد را بررسی کنیم. که در راستای طرح خود سه فرض را مطرح کردیم.
فرض اول: زیبا نشان دادن. فرض دوم: جلب توجه قرار گرفتن فرض سوم: تقلید از پوشش دیگران مدهای غربی بود. که بر اساس این سه فرض پرسشنامه ای 4 گزینه ای تهیه شد . این پرسشنامه در میان 60 نفر از دانش آموزان که به طور تصادفی 30 نفر از آنها از دبیرستان پسرانه و 30 نفر از آنها از دبیرستان دخترانه در مقطع تحصیلی اول دبیرستان تا سوم دبیرستان بود توزیع گردید و پس از توزیع پرسشنامه از دانش آموزان خواسته شد پس از مطالعه پرسش نامه طبق نظر خود به سوالات پاسخ دهند و سپس جوابهای سوالات را بررسی کردیم. و برای آنها نمودار آماری رسم کردیم. و طبق آن جوابها یک درصد آماری گرفتیم. تا نتیجه گیری کلی کنیم. که چند درصد از افراد گزینه الف) کاملاً موافقم ب) موافقم ج) تا حدی موافقم د) مخالفم را انتخاب کرده اند. و تفاوت دو گروه را مشخص کنیم.
 
به نام خدا
مدگرایی افراطی پذیرفتن نیست و برای ایجاد تنوع در لباس نباید از مدهای غربی تقلید کرد بلکه می توان با ارائه الگوهای بومی، ایرانی و ملی و... این نیاز را تأمین کرد.
مقام معظم رهبری

فصل اول
مقدمه
هدف از این پروژه بررسی دلایل گرایش جوانان ونوجوانان دانش آموز به مد و مدگرایی است. تا دریابیم که آیا جوان و نوجوان ایرانی به دلیل عدم شناخت اسطوره های ملی مذهبی خود به مد گرایش پیدا می کنیم؟ و یا برای جلب توجه دیگران است؟ آیا دلیل گرایش به مد زیبا نشان دادن خود است؟ و هزاران سوال دیگر که ما با وجود محدودیت زمانی به بعضی از این سوالات از طریق بررسی نظر دانش آموزان پاسخ
می دهیم.
آنچه در دنیای امروز به اثبات رسیده است و تاریخ با همه ی زشتی ها و زیبایی هایش بر آن صحه می گذارد این است که هر گاه ملتی ارزش های ملی مذهبی خود را فراموش کند ملل دیگر که آرمان های اصیل خویش را می شناسد و با تکیه بر این
آرمان ها توانسته است به توسعه برسد به میان آمده و فرهنگ خود را چه خوب و چه بد به این ملت از خود بیگانه عرضه می کند حال باید دید که آیا این ملت یا ملل قادر به نجات خود از این بند هستند؟
حفظ ارزشهای دینی  و انسانی از مهمترین وظایفی است که برعهده اعضاء اجتماع است. اصالت فرهنگ هر فرد با عمل کردن به وظایفی که از لحاظ اجتماعی و دینی بر عهده اوست حفظ می شود و توجه به اصول فرهنگی و اخلاقی در زندگی و رعایت آنها میزان ارتباط فرد با این موازین را بیان می کند.
هر جامعه ای برای خود اصولی دارد که تخطی از این اصول ناهنجاری تلقی
می شود.
در این میان تهاجم فرهنگی که سالهای اخیر از سوی کشورهای غربی با هدف از بین بردن فرهنگ اصیل و اسلامی مردم کشورهای مسلمان تدارک دیده شده از جمله خطراتی است که جوامع اسلامی باید به همین دلیل در برابر آن مقاومت کنند. یعنی باید برای حفظ اصالت فردی و اجتماعی خویش در برابر این تهاجم از خود مقاومت نشان دهند. از جمله نمونه های این تهاجم، رواج مدگرایی در سطح جامعه است.
مدگرایی و مدزدگی یکی از اشکال تهاجم فرهنگی است که دشمنان با رواج آن درصدد ایجاد خلل در فرهنگ جوامع دیگر هستند و مدگرایی باعث می شود و هر روز به یک سو کشیده می شود.
انسان مدزده تا حدود زیادی از مسئولیت های اجتماعی تهی می گردد. هم او چیزی دیگری است در هر موضعی که باشد در انجام مسئولیت خود سستی می کند برای این انسان تنها مشکل این است که به هر نحوی شده بگوید که من هم پیشرفت کرده ام.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.