یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری مصرف کنندگان مایع ظرفشویی+پرسشنامه

اختصاصی از یارا فایل دانلود پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری مصرف کنندگان مایع ظرفشویی+پرسشنامه دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری مصرف کنندگان مایع ظرفشویی+پرسشنامه


دانلود پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری مصرف کنندگان مایع ظرفشویی+پرسشنامه

 

 

 

 

 

 



فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:84

فهرست مطالب:

چکیده پایان نامه
مقدمه
2- بیان مسئله تحقیق

3- اهمیت و ضرروت تحقیق
4- اهداف تحقیق
سؤالهای تحقیق
تعریف واژه ها
متغیرهای تحقیق:
فصل دوم: ادبیات تحقیق :
تصمیم گیری مصرف کننده:
مقدمه
تئوری فروید درباره انگیزش
تئوری مارلو درباره انگیزش
انواع رفتار خریدار                       
فرآیند یادگیری مصرف کننده
(فرآیند تصمیم گیری )
ارزش و رضایت و کیفیت
تئوری های رضایت
1- بکارگیری استراتژی برای تسهیل کننده مربوط به عملکرد
2- عادت بعنوان یک استراتژی تسهیل کننده
الف) ایجاد رفتار خرید مجدد:
ب) بازاریابی برای خریداران عادتی سایر مارکها (رقبا):
ج) بازاریابی برای خریداران عادتی مارک خود:
3- وفاداری به مارک به عنوان یک استراتژی تسهیل کننده
4- قیمت به عنوان یک استراتژی تسهیل کننده
تصمیم گیری با درگیری کم و مبتنی بر احساس:
استفاده از مارک و وضعیت وفاداری
مارک موفق
یک مارک موفق چیست؟
مارکها چگونه عمل می کنند
جایگاه تبلیغات در فرآیند مدیریت بازاریابی
ارزش مارک
بازاریابی
خط مشی های بازاریابی
هدف تبلیغ
نگرش
تعریف نگرش
تعریف کلاسیک گردن آلپرت نیز به شرح زیر است:
اجزای نگرش ها:
نگرش های مصرف کننده و مدیریت مارک
تئوری های نگرش
جدول‌شماره1- میزان اهمیت ویژگی های یک مایع ظرفشویی از لحاظ مصرف کننده الف
جدول2 – میزان رضایت
جدول شماره 3 – محاسبه عقیده سنجی
کاربردهای مفاهیم مدل چند خاصیتی:
فرصت کاربرد پنچ استراتژی برای تغییر نگرش
استراتژی اول : افزایش امتیاز عقاید برای مارک مورد نظرمان
استراتژی دوم: افزایش اهمیت یک ویژگی کلیدی.
استراتژی سوم: افزودن یک ویژگی کاملاً جدید
استراتژی چهارم: کاهش اهمیت یک ویژگی ضعیف
استراتژی پنجم: کاهش امتیاز عقیده برای مارکهای رقیب
تحقیقات انجام گرفته در راستای تحقیق
فصل سوم: روش تحقیق
روش انجام تحقیق
جامعه آماری
روش نمونه گیری و حجم نمونه
روش جمع آوری اطلاعات
تجزیه و تحلیل سوالات پرسشنامه ( پیوست در ضمیمه )
روشهای آماری مورد استفاده
فصل چهارم: یافته ها پژوهش
بخش اول: آمار توصیفی
جدول: تکرار یک یا بیشتر از یک مارک مصرف شده مایع
جدول: مارک های مصرف شده به عنوان اولویت اول
جدول: مارک های مصرف شده بعنوان اولویت دوم
جدول: مارک های مصرف بعنوان اولویت سوم
جدول: اولین ویژگی اشاره شده یک مایع ظرفشویی
جدول: دومین ویژگی اشاره شده یک مایع ظرفشویی دلخواه
جدول : سومین ویژگی اشاره شده یک مایع ظرفشویی دلخواه
جدول انتظارات یا اهمیت ویژگی ها از دید مصرف کنندگان
جدول: جدول فراوانی مارکهایی که بیشتر از همه مصرف شده است
جدول سطوح رضایت
جدول گروه بندی خریداران
جدول وضعیت وفاداری
جدول فراوانی شروع مصرف مایع ظرفشویی
فراوانی از نظر من
جدول فراوانی از نظر تحصیلات
فصل پنجم ک نتایج و پیشنهادات
نتایج کلی
نتایج سوالات اصلی تحقیق
نتایج جانبی تحقیق
پشنهادات
پرسشنامه

 

 

چکیده پایان نامه

تحقیق حاضر با هدف کلی شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری مصرف کنندگان مایع ظرفشویی انجام گرفت. روش انجام پژوهش از نوع اکتشافی بود. تعداد نمونه در این پژوهش دویست نفر بود که بطور تصادفی از دو فروشگاه رفاه و مشهورند انتخاب شدند (انتخاب فروشگاهها نیز بصورت تصادفی بوده است). ابزار جمع آوری اطلاعات در این پژوهش، پرسشنامه به همراه پرسشگر بود و برای تحلیل داده ها از آزمون آ، کای حو، تحلیل و اریانس یکطرفه استفاده شد. از آنجایی که موضوع وفاداری در بازاریابی محصولات مصرفی حائز اهمیت فراوان است، تحقیق حاضر تنها از دیر بازار مصرفی به وفاداری مصرف کنندگان به مارکهای مختلف مایع ظرفشویی پرداخته است که نتایج زیر حاصل شد:

- بین رضایت و وفاداری رابطه معنی داری وجود دارد. بطوریکه هرچه رضایت بیشتر باشد وفاداری بیشتر است .

- از بین عوامل آینده بازاریابی ، همه عوامل به غیراز مقدار کف مایع ظرفشویی، علامت استاندارد و قیمت مایع ظرفشویی از نظر دو گروه مورد بررسی در این تحقیق ( وفادار و غیر وفادار ) از اهمیت یکسانی برخوردار بوده اند. فقط در سه عامل فوق الذکر بین انتظارات در گروه تفاوت معنی داری مشاهده شد.

 

مقدمه

امروز در دنیای تجارت ، حرف اول متعلق به مصرف کننده است. دریک رفتار مصرف کننده و شناخت ویژگیهایی از محصول که بیشترین اهمت را در تصمیم گیری وی داراست، باعث می شود تا تولید کننده بداند که چه باید تولید کند. مایع ظرفشویی از جمله کالایی است که در مقایسه با بقیه کالاها، خرید راحت و مکرری دارد. با وجود اینکه امکان دارد این کالا با حداقل مقایسه با کالاهای رقبا خریداری شود، ولی در این میان از عادت به خرید مجدد از یک مارک خاص و تعهد و وفاداری مصرف کنندگان نسبت به یک مارک نباید غافل ماند.

 

2- بیان مسئله تحقیق

مسئله مورد بررسی در این تحقیق ، عبارتست از: بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری مصرف کنندگان مایع ظرفشویی .

 

3- اهمیت و ضرروت تحقیق

بخش بندی بازار هسته مرکزی استراتژی بازاریابی است. و استراتژی بازاریابی نیز خود شامل انتخاب بازار هدف و تدوین برنامه بازاریابی مؤثر برای موفقیت در بازار هدف می باشد. بسیاری از بازارها را می توان بر اساس وضعیت مصرف کننده خصوصاً وضعیت وفاداری مصرف کننده مستقیم کرد. مشخص کردن مارکهایی که نسبت به آنها وفاداری وجود دارد و همچنین شناخت مصرف کنندگان وفادار، به نوعی باعث تقسیم بازار و تعیین بازار هدف می شود. برای تولید کننده انتخاب بازار هدف و یافتن جایگاه محصول در ذهن مصرف کننده از اهمیت خاصی برخوردار است.

از طرفی آگاهی از عواملی که باعث وفاداری مصرف کننده می شود باعث پاسخ؟ نیازهای گوناگون مشتریان و استفاده بهینه از منابع شرکتها می شود. مصرف کننده بدنبال، مارکی است که اکثر خواسته هایش را بپوشاند. پس با آگاهی از عوامل مؤثر بر وفاداری مشتری، همچنین کسب رضایت بیشتر مصرف کننده های وفادار باعث می شود که آنان در وفاداری باقی بمانند. و از طرفی مصرف‌کننده های بی تفاوت؟ مارک مورد نظر جذب شوند.

 

4- اهداف تحقیق

بررسی تأثیر عوامل بازاریابی بر وفاداری مصرف کنندگان مایع ظرفشویی

بررسی تأثیر توصیه دیگران و مردم بر وفاداری مصرف کنندگان به انواع مایع ظرفشویی

ارائه راه حل برای تولید کنندگان مایع ظرفشویی

سؤالهای تحقیق

آیا بین سطوح رضایت از (مایع ظرفشویی) و وضعیت وفاداری رابطه وجود دارد؟

آیا بین ویژگیهای محصول و وضعیت وفاداری مصرف کنندگان رابطه وجود دارد؟

آیا بین تبلیغات و وضعیت وفاداری مصرف کنندگان رابطه وجود دارد؟

آیا بین توزیع(در دسترس بودن محصول) و وضعیت وفاداری مصرف کنندگان رابطه وجود دارد؟

آیا بین قیمت منابع و وضعیت وفاداری مصرف کنندگان رابطه وجود دارد؟

 

تعریف واژه ها

وفاداری مصرف کننده به مارک (Brand Loyalty) یعنی میزان تعرمدی که مشتریان نسبت به یک مارک یا محصول خاص با خرید مداومشان از آن محصول نشان می دهد.

آگهی تجارتی(adrertising) هر نوع معرفی غیر مشخصی و ترویج ایده ها، کالاها و یا خدمات در مقابل پول که یک سازمان یا مؤسسه آن را انجام می دهد.

توصیه دیگران: اطلاعاتی که مصرف کنندگان بطور شفاهی در مورد محصولی به یکدیگر می گویند. که اثر این اطلاعات ممکن است مثبت یا منفی باشد.

نگرش نسبت؟ مارک: یعنی احساس تمایل یا عدم تمایل به یک مارک

 

متغیرهای تحقیق:

در این تحقیق وفاداری مصرف کنندگان به انواع مارکهای مایع ظرفشویی متغیر وابسته می باشد و متغیرهای مستقل عبارتند از ویژگیهایی محصول ، قیمت محصول، تبلیغات برای محصول و توزیع محصول می باشد.

شکل صفحه بعد رابطه بین متغیرها را در این تحقیق نشان می دهد.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.