فرمت فایل : word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:81
فهرست مطالب:
تاریخچه سایپا:
بخش اول: ورود خودرو به ایران
تولید اتومبیل به صورت مونتاژ
تأسیس شرکت سهامی ایران
تولید اتومبیلهای ستروئن
تولید انواع پراید
تولید انواع نیسان
تولید انواع خودرو کلاس متوسط
استرتژی و برنامههای گروه خودروسازی سایپا
بستن درب جلو
بستن چراغهای جلو (بزرگ و کوچک)
بستن تخته جداکننده، بلندگوهای عقب و چراغ استپ
انجام کارهای پایانی قبل از بستن باطری
بستن رادیاتور
بستن هواکش و دسته موتور
جلسه سیزدهم:
جلسه چهاردهم تا بیستم:
حضور در قسمت رتوش مکانیک:
سیستم جرقه
ترانزیستوری
کویل
چگونگی تولید ولتاژ زیاد
کویل با مقاومت
ساختمان مقاومت کویل
دلکو
پلاتینها
خازن
آوانس جرقه
شرح
مکانیزم آوانس جرقه
آوانس وزنهای
عملکرد آوانس وزنهای
نمودار آوانس خلائی
اجزا دلکو
وظیفه دلکو
درب دلکو
چکش برِق یا مقسم
شمع
مکانیزم احتراِ
بازه گرمایی
شمعهای نوک پلاتینی
مولد سیگنال
مدول
کنترل زاویه داول
محدود کننده جریان
سیستم جرقه زنی ترانزیستوری IIA
آوانس جرقه الکترونیکی ESA
DLI (احتراِ بدون دلکو)
چکیده:
صنعت خودرو سازی
خودرو
خودرو فقط یک کالا یا محصول صنعتی نیست، بلکه به تنهایی یک فرهنگ است. شمول آن بر حوزه های متنوع و گسترده علومئ و ئفنون، تجارب و مهارتهای انسانی، شیوه های گوناگون مدیریت و انجام کارها، تأثیر آن بر شئون مختلف زندگی اجتماعی و آرایش شهرها و از همه مهمتر حضور روزافزون و غیرقابل اجتناب دیدگاههای زیبائی شناسانه و … از آن چیزی فراتر از یک کالای صنعتی معمولی ساخته است.
مانند هر عرصه صنعتی دیگر، رقابت در این عرصه نیز مبتنی است بر تولید هر روز کاملتر، کاراتر، ایمن تر و زیباتر آن. بر همین اساس، شاخصهای کیفی محصول که تا چند دهه پیش اتنتظار می رفت با تاکید بر کنترل ویژگیهای خود محصول تولیدی حاصل آید امروزه با استقرار نظامهای کیفیت مدیریت تضمین می شوند.نظامهای کیفیت را می توان تلاش برای ارتقا فرهنگ تولید و مناسبات داخلی آن دانست با این فرض منطقی که کیفیت پدیده ای تصادفی نبوده و برای تحقق آن بایستی به فرایند تولید رویکردای سیستمی داشت.برای صنعت خودروسازی ما که چند دهه قدمت دارد هم اکنون کیفیت به چالشی سرنوشت ساز تبدیل شده است. به نحوی که بدون تحقق آن نه در بازارهای جهانی خودرو جایی خواهیم داشت و نه در بازار قطعات آن. بر این اساس است که بایستی نهضت کیفیت را با نهایت درایت و هوشمندی سازماندهی کرده و توسعه داده و پیش برانیم، توفیق در این کار بزرگ نه تنها شایستگی ها و قابلیتهای صنعت گران ماست بلکه بسیاری از معضلات اقتصادی کشور را نیز می تواند پاسخگو باشد.
پذیرش نظام مدیریت کیفیت بایستی یک تصمیم راهبردی سازمان باشد. طراحی و اجرای نظام مدیریت کیفیت در سازمان تحت تأثیر نیازهای در حال تغییر، اهداف ویژه آنه، محصولات، فرایندهای بکارگرفته شده، اندازه و ساختار سازمان قرار می گیرد.امروزه صنعت خودروسازی در تمامی کشورهای صنعتی پیشرفته از جمله صنایع اساسی ومهم است. به عنوان مثال ۱۰ درصد از ارزش افزوده صنعتی و همچنین ۱۰ درصد اشتغالصنعتی کشورهایی مانند ژاپن و آمریکا از قبل این صنعت ایجاد میگردد.