یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

پروژه آشنایی با ماده شیمیایی بنزین

اختصاصی از یارا فایل پروژه آشنایی با ماده شیمیایی بنزین دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پروژه آشنایی با ماده شیمیایی بنزین


پروژه آشنایی با ماده شیمیایی بنزین

 

 

 

 

 

 



فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:46

فهرست مطالب:

مقدمه
الف – چگالی نسبی
ب – تقطیر
ج – فشار بخار  
د – صمغها
ه – پایداری
و – گوگرد
ز – عدد اکتان ( آرام سوزی )
انواع مواد افزودنی  
فرایندهای پالایش در پالایشگاه
تقطیر نفت خام
رفرمینگ (تبدیل) کاتالیزی و همپارش
بازیابی بخار (واحد صنعتی گاز )
آلکیل دار کردن
نحوه سوختن بنزین در موتور
حالت تنفس:

2 - حالت تراکم:

3 - حالت انفجار

4 - حالت تخلیه:

سوخت های جایگزین بنزین
انواع سوختهای جایگزین
بیودیزل:
تفاوتهای اساسی در ترکیب بیودیزل و گازوئیل :
ترکیب زنجیرهای اسیدهای چرب :
تولید بیودیزل :
- سوخت های الکلی:
- متانول:
روش تولید:
اثرات زیست محیطی:
ملاحضات ایمنی:
اتانول
    اتانول    بنزین
روشهای تولید:
انتشار گازهای آلاینده:
- سوخت های سری P
انتشار مواد آلاینده :
جمعبندی:
منابع

 

 

مقدمه :
بنزین برشی از نفت است که برای سوخت موتورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد . این سئخت مخلوطی است از گروههای مختلف هیدروکربنی که در مولکولشان بین 4 تا 12 کربن دارند . نقطه های جوش آنها بین 30 تا 120 درجه سانتی گراد است .
دو نوع سوخت مونور در بازار عرضه می شود : 1 – بنزین معمولی 2 – بنزین سوپر ، که تفاوتشان در عدد اکتان (درجه آرام سوزی ) است . این دسته بندی بنزین اتومبیل بر مبنای عدد اکتان در حقیقت بر پایه مرغوبی بنزین است . زیرا هر چه عدد اکتان بنزین بالاتر باشد ، مرغوبتر است .
از دهه 1920 به بعد برای بالا بردن درجه اکتان از ترکیبات سرب دار مانند تترااتیل سرب ( TEL ) استفاده می شود . به علت سمی بودن این ماده و جلوگیری از آلودگی محیط زیست ، اغلب کشورهای صنعتی به تدریج استفاده از این ماده ممنوع شده است . به جای آن از بنزین بدون سرب استفاده می شود . در ایران پالایشگاه اراک ، اولین پالایشگاهی است که بنزین بدون سرب تولید می کند . بررسی مشخصات بنزینها معمولا از نظر کاربردشان در موتور مورد توجه قرار می گیرد . در زیر این گونه مشخصات ارائه گردیده است .
 
الف – چگالی نسبی
چگالی نسبی نمی تواند به تنهائی کیفیت یک بنزین را مشخص کند . چگالی نسبی بنزین معمولی 76/0 و در بنزین سوپر 77/0 می باشد .
ب – تقطیر
منحنی تقطیر ASTM انعکاسی از ترکیب بنزین است و اطلاعاتی درباره سهولت راه اندازی موتور در سرما ، رقیق شدن روغن و امکان فرسایش پوشش ها می دهد .
چنانچه دمای 10% تقطیر بین C 60-50 باشد ، مقدار حداقلی از برشهای سبک وجود دارد که تبخیرشان برای راه اندازی موتور در سرما کفایت می کند . اگر نقطه 50% بین C 110-90 باشد ، فراریت قسمت میانی بنزین مناسب است و تبخیر سوخت به خوبی صورت می گیرد ، در نتیجه امکان استفاده از حداکثر قدرت موتور میسر می شود . برای قسمت انتهایی بنزین نقطه 95% کمتر از c 205 در نظر گرفته شده است . در قسمت انتهایی ، هیدروکربن های سنگین قرار دارند که از نظر ارزش گرمائی مفیدند ولی فراریت اندکشان موجب بعضی اشکالات می شود از قبیل تبخیر نامناسب بنزین و تولید رسوب در نتیجه احتراق ناقص ، شستشوی پوششها و رقیق کردن روغن . این اشکالات بلافاصله پس از راه اندازی موتور به وجود می آید . همچنین تا زمانی که موتور به دمای عادیش نرسیده و جریان سوخت حاوی قطرات مایع است ، توزیع تترااتیل سرب در سیلندرها مناسب است زیرا دمای جوش این ماده C 200 است و دیرتر تبخیر می شود و در قطرات تبخیر نشده غلضتش افزایش می یابد و در مواقع خروج ، رسوبهایی بر روی سوپاپ ها به جا می گذارد .
با توجه به گستره تقطیر بنزین ، مشخص می شود که هیدروکربن های سازنده آن از C4 تاC12 می باشند و نقطه آنها میان 30 تا 210 درجه سانتیگراد است .


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.