یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحقیق بررسی وضعیت روحی کارکنان ارتش جمهوری اسلامی

اختصاصی از یارا فایل تحقیق بررسی وضعیت روحی کارکنان ارتش جمهوری اسلامی دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

تحقیق بررسی وضعیت روحی کارکنان ارتش جمهوری اسلامی


تحقیق بررسی وضعیت روحی کارکنان ارتش جمهوری اسلامی

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:43

فهرست مطالب:
عنوان                                                                       
فصل اول :
مقدمه ............................................................................................8
اهمیت موضوع مورد مطالعه ....................................................11
فرضیه ها ...................................................................................12
بیان مسأله مورد تحقیق ...........................................................13
هدف از انجام تحقیق ................................................................14
فصل دوم :
مطالعه منابع ..............................................................................16
فصل سوم :
جامعه مورد تحقیق ..................................................................18
نمونه وروشهای نمونه گیری ................................................ 18
تعاریف عملیاتی متغیرها ........................................................18
تعیین روشهای جمع آوری اطلاعات ....................................20
فصل چهارم :
وضعیت روحی کارکنان .......................................................23
عوامل مؤثر در روحیه ..........................................................25
موارد تقویت روحیه ..............................................................34
فصل پنجم :
نتیجه ......................................................................................38
پیشنهادات ........................................................................40.
محدودیتها ................................................................42
منابع .......................................................................43..


 

خلاصه تحقیق :
روحیه حالتی است در فرد که باعث میشود در انجام وظائف خود کوشا بود ه و کارهایی که مربوط به سازمان نامبرده می باشد را به نحو احسن انجام دهد. که مستلزم داشتن شرایط ویژه می باشد لذا به منظور کارایی بیشتر کارکنان بایستی این حالت در سازمان و افراد به وجود آورد و آن را تقویت نموده این تحقیق به بیان گذشته های از تقویت روحیه و تضعیف روحیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخته است .با توجه به اینکه روحیه رابطه مستقیم در کارآیی فرد در سازمان دارد عوامل مؤثر در روحیه که شامل بی کفایتی و نا شایستگی فرماند ، ناراحتی خیال برای معیشت خانواده ، عدم توجه به شخصیت کارکنان ، فشارهای زیاد و بی مورد تنبیه و تشویق بی مورد ، وجود شایعات ناراحت کننده و عدم توجه به استعدادهای شخصی می باشد ر ا بررسی نموده و در پایان راههای کار و نحوۀ تقویت روحیه در کارکنان تشریح گردیده است . خلاصه هدف محقق در این تحقیق بررسی روحیه و عوامل مؤثر درآن و راههای تقویت ایجاد انگیزه در کارکنان بوده است .

فصل اول

مقدمه :
رشد و شکوفایی در جامعه بستگی به شرایط موجود درآن جامعه دارد . به عبارت دیگر هر قدر زمینه پرورش استعدادها بیشتر مهیا باشد را ه رسیدن به قله های پیشرفت را هموارتر وآسانتر و سریع تر می نماید برای  رسید ن به این نتیجه دو گیاه را انتخاب کنید یکی را در شرایط فوق العاده خوب پرورش دهید و کارهای مربوط به نگهداری آن را به موقع انجام دهید و دیگری را در شرایط نامطلوب رسیدگی نمائید و در نگهداری و پرورش آن دقت نمایید مسلماً نتیجه ای که خواهید گرفت درمی یابید گیاهی که در اثر شرایط خوب پرورش یافته سالم ، شاداب و باطراوت ، می باشد و ثمرۀ بهتری دارد . کارکنان ما به مثابه گلها و گیاهانند ، هرچه قد بیشتر به آنها توجه کنیم و شرایط روحی و رفاهی بهتری داشته باشند در زندگی دغدغه کمتری و کارآیی بهتری خواهند داشت . امروزه ما کارهایی را براساس عوامل زیر انجام می دهیم اولاً یا مسلمان هستیم و یا پایبند به دینی هستیم که براساس آن دین کار خود را انجام می دهیم ثانیاًٌ اگر به دین پایبند نباشیم در جامعه ای زندگی می کنیم که درآن قانون وجود دارد و بر اساس احترام به قانون کار خود را بطور صحیح انجام می دهیم . ثالثاً فکر کنیم که پایبند به هیچ دینی نیستیم  و در جامعه قانون هم وجود ندارد و آن صورت حسی در همه انسانها وجود دارد که به آن وجدان می گویند که براساس آن کار خود را انجام می دهیم و پایبند به آن هستیم خوشبختانه در جامعه ما سازمان وجود ما همۀ این عوامل موجود می باشد . چرا که کار ما و شغل ما هدف نهاییش از لحاظ دینی بالاترین و والاترین هدف ها را داراست که رسیدن به این هدف روحیه شهادت طلبی را در وجود ما زنده می کند و خصوصیتی که امروز ارتش ما را نسبت به سایر ارزشهای دنیا مسثنی کرده همین ولایی بودن و اسلامی بودن و شهادت طلبی بودن کارکنان آن به پیروی از آقا و سرورمان حضرت ابا عبداله الحسین ( ع ) می باشد. مورد دوّم که قانون بود خوشبختانه در جامعه ما قانونی که براساس دستورات و تعالیم اسلامی بوده مدون گردیده که پایه و اساس ارتش هم بر قانون استوار بود . و امّا عامل سوم در وجود هر انسانی وجود دارد بخصوص در وجود ما ایرانیان که دارای حس نوع دوستی و انسان دوستی وطن دوستی هستیم در کنار این عوامل و سایر عوامل نظامی که در موفقیت یگان مؤثر می باشد روحیه که تأثیر مستقیم در موفقیت فرد دارد و تأثیر مثبت فردی آن موفقیت جمع و درنهایت پیشرفت سازمان را به دنبال خواهد داشت . در این تحقیق به مبحث روحیه و عوامل مؤثر درآن خواهیم پرداخت چرا که به قول معروف   قوا روحیه می باشد ، می  پردازیم .


اهمیت موضوع مورد مطالعه :
با توجه به اینکه موضوع فوق به مشکلات جامعه نمونه که کارکنان ارتش جمهوری اسلامی می باشد پرداخته و تأثیر آن را بر کارآیی کارکنان سازمان مورد بررسی قرار می دهد لذا از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.