یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود مقاله مدیریت زمان پروژه

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله مدیریت زمان پروژه دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود مقاله مدیریت زمان پروژه


دانلود مقاله مدیریت زمان پروژه

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:37

فهرست مطالب:

مقدمه
مدیریت زمان پروژه
i. تعریف فعالیت‌ها :Activity Definition
ii. فرآیند تعیین توالی فعالیت‌ها:
iii. فرآیند برآورد مدت زمان فعالیت‌ها:
iv. فرآیندهای تهیه زمان بندی (تهیه زمانهای شروع و پایان فعالیت‌های پروژه):
v. فرآیند کنترل زمان بندی Schedule Control:
بانک اطلاعات سوابق اجرایی:
مدیریت هزینه
نیاز واحدها به اطلاعات هزینه پروژه:
مدیریت بهینه هزینه پروژه:
i. برنامه ریزی منابع کاری:
چرخه حیات هزینه تکنیک‌های مهندسی ارزش:
(a ورودی لازم برای برنامه ریزی منابع کاری:
(b تکنیک‌ها و ابزار لازم برای برنامه ریزی منابع کاری:
(c نتایج حاصل از برنامه ریزی، منابع کاری:
ii. برآورد هزینه :Cost Estimating
قیمت گذاری:
(a ورودی لازم برای برآورد هزینه:
(b تکنیک‌ها و ابزار لازم برای برآورد هزینه:
(c نتایج حاصل از برآورد هزینه:
iii. فرآیند بودجه بندی :Cost Budgeting
(a ورودی لازم برای بودجه بندی:
(b تکنیک‌ها و ابزار لازم برای بودجه بندی:
(c نتایج حاصل از بودجه بندی
iv. فرآیند کنترل هزینه:
(a ورودی لازم برای کنترل هزینه:
(b تکنیک‌ها و ابزار لازم برای کنترل هزینه:
(c نتایج حاصل از کنترل هزینه
مدیریت منابع انسانی پروژه
i. فرآیند برنامه ریزی سازمانی:
(a ورودی لازم برای برنامه ریزی سازمانی:
(b تکنیک‌ها و ابزار لازم در برنامه ریزی سازمانی:
(c نتایج حاصل از برنامه ریزی سازمانی:
ii. فرآیند جذب نیرو:
(a ورودی لازم برا ی جذب نیرو:
(b تکنیک‌ها و ابزار لازم در جذب نیرو:
(c نتایج حاصل از جذب نیرو:
(a ورودی لازم برای بهبود سازمان:
(b تکنیک‌ها و ابزار لازم در بهبود سازمان:
(c نتایج حاصل از بهبود سازمان:
منایع و مأخذ:

 

 

مقدمه:

در اوایل قرن بیستم همزمان با انجام و تعریف پروژه‌های بزرگ در صنایع لزوم کنترل و مدیریت پروژه به صورت ساختار یافته به عنوان فعالیتی حیاتی مطرح شده و امروزه با پیچیده‌تر شدن پروژه‌ها تنها به کمک سیستم‌های نوین مدیریت پروژه امکان پذیر خواهد بود. تلاشهای زیادی در ایجاد نظام‌های میدریت پروژه بعمل آمده است که حاصل آنها نظام‌هایی است که در حال حاضر در ابعاد گوناگون مدیریت وجود دارد. به عنوان مثال می‌توان به ساختار سازمان پروژه‌ای، حسابداری قراردادی (پیمانکاری)،‌ نرم افزارهای کنترل پروژه و استانداردهای مشهوری همچون استانداردهای مؤسسه PMI با عنوان PMBOK اشاره کرد .

با وجود فراوانی در نظام‌ها و استاندارهای مدیریت پروژه کمبود یک سیستم پشتیبان تصمیم گیری که بر پایه این استانداردها ایجاد شده و مدیران پروژه را در تصمیم گیری یاری نماید کاملاً مشهود است.

در سال‌های ابتدایی قرن بیست و یکم کشور ما از جمله کشورهایی است که به تأسی از کشورهای در حال توسعه، با اولویت بخشیدن به رشد و سازندگی، ساخت و بهره برداری از پروژه‌های مختلف عمرانی را در عرصه‌های مختلف اقتصادی – صنعتی در دستور کار خود قرار داده است. به گونه‌ای که بیش از یک دهه است که همه ساله سهم بودجه عمرانی دولت از بودجه جاری آن پیشی گرفته، از این رهگذر اولویت اقتصادی کشور، توجه به ساخت و تدارک پروژه‌های زیربنایی مختلف اعم از نفت، گاز، برق، آب و ….. می‌باشد.

هر چند مسابقه افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های مختلف، با وجود بیش از 900 پروژه نیمه تمام در کشور، که موجب اتلاف و استهلاک میلیاردها دلار سرمایه می‌گردد، از جمله ایرادهای استراتژیک مدیران ارشد کشور در مسیر فوق الذکر به شمار می‌رود، مشکلات دیگری نیز در این رهگذار به چشم می‌خورد.

طولانی شدن بسیار زیاد زمان اجرای پروژه‌ها، ضعف مشهود کیفی پروژه‌های اجرا شده، هزینه تمام شده بسیار بالای پروژه‌ها نسبت به برآوردهای اولیه، فقدان استراتژی اجرای قوی جهت انجام پروژه‌ها، ضعف آموزش در جهت بهره برداری از پروژه‌های اجرا شده و …. را می‌توان به عنوان بخشی از زنجیره مشکلات مهم پروژه‌های کشور ارزیابی نمود.

هر چند عدم تخصیص اعتبارات در زمان مناسب نقش بسیار مهمی را در طولانی شدن پروژه‌ها ایفا می‌کند، و هر چند توجه به ساخت داخل ممکن است در ابتدای امر به پایین آمدن کیفیت تجهیزات ساخته شده، و طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌ها بیانجامد، اما به اعتقاد نگارنده، منشأ عمده مشکلات و معضلات فوق الذکر، فقدان مدیریت صحیح و یکپارچه علمی در ارتباط با پروژه‌های کشور می‌باشد.


مدیریت زمان پروژه

Progect Time Management

  1. I. مدیریت زمان پروژه :Project Time Management

نکته مهم: به یاد داشته باشید تحقق (حداقل) یک فرآیند در اجرای هر یک از مراحل پروژه ضروری است.

  1. i. فرآیند تعریف فعالیت‌ها
  2. ii. فرآیند تعیین توالی فعالیت‌ها
  3. iii. فرآیند برآورد مدت زمان فعالیت‌ها
  4. iv. فرآیندهای تهیه زمان بندی (تهیه زمانهای شروع و پایان فعالیت‌های پروژه)

v. فرآیند کنترل زمان بندی Schedule Control

 

  1. i. تعریف فعالیت‌ها :Activity Definition

 

(a ورودی لازم برای تعریف فعالیت‌ها:

  1. ساختار شکست: نوعی دسته بندی عناصر تشکیل دهنده پروژه با محوریت نتایج آن، بیان فعالیت‌های پروژه به صورت ساخت یافته.
  2. بیانیه محدوده کار پروژه: مشخصه‌های اصلی محدوده کار پروژه و شرح مختصر هر یک از آنها در یک مجموعه جمعبندی و تدوین می‌گردد. این مجموعه مدرون را بیانیه محدوده کار پروژه می‌نامند . ضمن ایجاد دیدگاه مشترک و کامل از محدوده کار بین متولیات و دست اندرکاران، مبنای اتخاذ تصمیمات اصلی آنان در طول اجرای پروژه می‌باشد.
  3. اطلاعات و سوابق مرتبط: سوابق واطلاعات پروژه‌های مشابه قبلی.
  4. محدودیت‌های کاری و محیطی
  5. فرضیات: فرضیات عموماً با درجه‌ای از ریسک همراه بوده و قطعیت تحقق صد در صد را ندارد. اما از حیث ماهیت باید واقع بینانه و مطمئن باشند.
  6. آرا و نظرات خبرگان: به صورت فردی یا جمعی توسط گروه مدیریت پروژه سایر واحدهای سازمان و یا افراد و سازمانهای متخصص وابسته به مراجعه ذیصلاح ارائه شود.

دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.