یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود تحقیق انیمیشن

اختصاصی از یارا فایل دانلود تحقیق انیمیشن دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود تحقیق انیمیشن


دانلود تحقیق انیمیشن

 

 

 

 

 


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:108

فهرست مطالب :

مقدمه :
تاریخچة انیمیشن جهان
ماهیت متحرکسازی
آگهی های تجاری تلویزیونی
آگاهیهای تبلیغاتی – سینمایی
متحرکسازی برای فیلمهای سرگرم کنده سینمایی
فیلمهای داستانی بلند

 

 

مقدمه :

متحرکسازی یکی از شیوه های فیلمسازی است که بسرعت در سراسر جهان گسترش یافته است .

هر آنچه حرکت می کند جاندار می نماید . بویژه متحرکی که به دلیل دارا بودن حیات حرکت می کند . فیلها همگی حرکت را نشان می دهند . پس می توان گفت که در واقع همة فیلمها متحرک نما هستند . ولی فیلمساز هنگامی واژة «متحرکسازی» را به کار می برد که دریافت ویژه ای از آن داشته باشد .

هر فیلم ، از تقطیع حرکت به یک رشته حالتهای ایستا ساخته می شود . هنگامی که «ماره» در دهة‌ هشتاد سدة پیش با دوربین خود پرواز پرنده ای را روی فیلم ثبت کرد ، در واقع تجزیة تصویری حرکات پرنده را به صورت یک دسته تصویرهای ایستا که پیوندی تنگاتنگ با هم داشتند ، فراهم آورد . بنابراین ، می توان گفت هر فیلم که با سرعت معمولی نمایش داده می شود ، تجزیه ای است از هر لحظه کنش موجود زنده به صورت تعداد معینی از مرحله های پیاپی حرکت . هرگاه فیلمی را با سرعت معمولی نمایش دهیم ، زنجیره متوالی تصاویر بی حرکت ، توهمی از حرکت طبیعی و بی وقفه را بر پرده می آفریند .

از نخستین روزهای سینما ، آشکار بود که فیلم ابزاری برای نگارگر پدید آورده است که با آن می توان رشته ای از طرحهای ایستا را به گونه ای به جنبش در آورد که روی پرده ،‌تصویری متحرک پدیدار سازد . سینما پهنة گسترده ای فراروی طرح حرکات گشود تا بتواند فرصتهایی که اختراع تصویر متحرک در اختیار هنرمند طراح قرار داده بود ، تا حد زیادی شکوفا سازد . هنگامی که فیلمسازی واژة «فیلم متحرکسازی» را به کار می برد ، منظورش دقیقاً کار هنرمند نگارگر روی کاغذ یا طلق است ، آفرینش مراحل جداگانة حرکت که هنگام نمایش بر پردة سینما تصوری از یک کنش پیوسته را به تماشا می گذارد .

اگر نگارگر بخواهد توهمی از زندگی و حرکت را روی تصویر ایستایی بیافریند که بر سه پایه قرار دارد ، باید بکوشد تا حالتی آنی را متمایز سازد که نشان دهد موضوع در حال حرکت تصویر شده است ، چرخش دست ، گردش چشم ، موهای افشان و پریشان از باد ، همگی نشان دهندة آن است که تصویر ایستا در مرز حرکت حرکت متوقف مانده است . برای نمونه ، می توان حال تعادل بدن چرخانی که دیسک را پرتاب می کند ، تنها در آنی از ثانیه ثبت کرد . هنرمند - پیکرتراش یا نگارگر - لحظه‌های حرکت را از هم جدا می کند و از طریق آن ،‌جنبشهای پس و پیش هر مرحله را نیز ارائه می دهد . زندگی ، آمیزه ای است از جنبشهای آنی ، مانند لبخندی روی لب .

برای سازندة فیلم متحرکسازی ، چنین لحظه ای چیزی نیست جز مرحله ای از رشته مراحلی که ثانیة جنبش را روی پرده بازآفرینی می کند . او باید مجنوعة جنبش را به صورت به هم پیوسته اش در نظر بگیرد . کمترین کاری که طراح حرکات می تواند انجام دهد ، تهیة نواری از فیلمی زنده است تا از روی آن مراحل پیاپی کنشهای تصویری را قاب به قاب روی کاغذ بکشد . سپس می تواند این مراحل را به صورت طرح هایی که برای کشیدن پیکری نیاز دارد ،‌ بازآفرینی کند . برای نمونه ، حرکات فیلمبرداری شدة یک رقصندة باله ، می تواند به حرکات ترسیم شده در فیلم کارتون قصلة پریان انتقال یابد .

به این ترتیب او از طریق چنین تجریباتی می آموزد که حرکات زندگی واقعی چگونه انجام می گیرد . وی در حقیقت می کوشد تا دو جهان یکسره جدا از هم - جهان واقعی و جهان کشیده بر تابلو - را با هم می آمیزد . بی گمان ، طراحی و نگارگری برای رویارویی یک انگارة نمایشی در برابر یک عکس خوب ، جای درخوری دارد ، اما چنین می نماید که این میدان هیچ نفعی برای فیلم متحرکسازی ندارد . فرآیند بازآفرینی واقعیت به صورت فیلم متحرکسازی ، کاری بسیار فنی و دشوار استا . از این رو همواره ، ساختن فیلمی زنده از زندگی شاه پریان را برتر از بازآفرینی دقیق نسخة بدل زندگی به شیوة متحرکسازی می دانند .

بنابراین متحرکسازی روی پرده تقریباً همیشه با پیرایش تصویری همراه بوده است . این فرآیند ،‌گوهر و سرشت مبارزه جویی و سرگرم کنندگی متحرکسازی بوده است . نگارگری که به پیشة فیلمسازی متحرکسازی روی می آورد ، زود در می یابد که هنری توانفرسا و پرزحمت را برگزیده است .

از سال 1950 به این‌سو نیازها و شرایط اقتصادی تلویزیون معاصر ، آگهی‌های بازرگانی (25 درصد از آنها به شیوة فیلم متحرکسازی ساخته می شود.) تولید فیلم متحرکسازی را به گسترده ترین کرانه هایی که تاکنون به خود دیده ، رهنمون شده است . این شرایط به فن متحرکسازی چرخشی 180 درجه دادند و طراحان نقاشی متحرک را واداشتند تا با نگاهی دوباره به هنر خویش ، به بررسی و بازیابی آن بر حسب دوره های آغازین و حتی ابتدایی اش بپردازند .

 

تاریخچة انیمیشن جهان

باید دانست که فیلم متحرکسازی فقط فیلم کارتون نیست . عرصه دیگر آن ، فیلم عروسکی و نیز فیلمهای قطعات متحرک و سیه سایه است که با استفاه از اتصال اندامهای مجزا ساخته می شوند .

به طور کلی ، تاریخ فیلم متحرکسازی چهار دورة اساسی را پشت سر گذارده است:

1-دورة‌اولیه ترفندها و حیله ها

2-پایه گذاری فیلمهای کارتون در کنار آگهیهای بازرگانی (بویژه در دهة‌ 1920)

3-دورة کارورزیهای فنی و تولید فیلمهای بلند داستانی (دهه 1930 تا 1940)

4-دورة کنونی که ناظر گسترش چشمگیر فیلمهای متحرکسازی در همة زمینه ها هستیم ؛ از آگهی های بازرگانی گرفته تا فیلمهای خاص آموزشی .

از دید تماشاگران نخستین ، پیکره متحرک ، گونة دیگری از افسونهای نوین سینما به شمار می رفت . در فرانسه ، «امیل کول» در سال 1908 آدمکهایی را از چوب کبریتهای کوچک سفیدی ساخت که در برابر زمینة سیاهی بازیگری می کردند . سال بعد وینسور مک کی آمریکایی فیلم گرتی ، دایناسور تربیت شده را ساخت (گفته می‌شود برای ساخت آن نزدیک به 10.000 طرح کشیده بود) و تماشاگران را با فیلمهای کوتاه متحرکسازی به عنوان بخشی از برنامة‌ نمایشی معمول آشنا ساخت . سالهای 1913 تا 1917 شاهد پیدایش یک رشته فیلمهای متحرکسازی امریکایی بود. کلنل هیزالیار ساخته جان آر. بری گربه دیوانه ساخته بن هاریسون و مانی گولد فلیکس گربه ساخته پت سولیوان وسرانجان کوکوی دلقک ساخته ماکس فلایشر.

از سال 1908 تا 1917 یعنی طی یک دهه فیلمهای متحرکسازی از نمایشهایی که تماشاگر را از کاربرجسته اش به شگفتی می انداخت به جایی رسید که تماشاگران با شادی وغوغا پذیرای نمایشهای خنده آور آن شدند. دست هنرمند با حرکاتی تند وسریع پیدایش شخصیتهای کارتونی را رقم زد شخصیتهایی که از صاحب قلم جدا می شدند وبرای خود زندگی خاصی می یافتند. چنان می نمود که این امربه افسونگریهای تازه سینما وابسته است. طراحیها به خامی و سادگی طرحهای اولیه داستانهای مصور- خنده دارکنونی بود و واژه های شکسته بسته ای که در میان دایره هایی نشان داده می شود با حرکت لبهای قهرمانان فیلم هماهنگ شد. فیلمهای کارتون به همان اندازه نام آور شدند. رشته ماجراهای انها به شکل داستانهای مصور در هفته نامه ها و روزنامه ها نیز انعکاس یافت. این شهرت به قدری بود که برای نمونه فلیکس گربه حتی آواز و آهنگ ویژه خود را داشت.

اما فیلم متحرکسازی تا هنگام پیدایی حاشیه صوتی به جایگاه راستین خویش دست نیافت. « والت دیسنی » که فیلم هودمهاجم کوچک وقرمزرا پس از برپا کردن استودیوی خود در سال 1923 ساخت این آینده بینی را داشت که ارائه نخستین فیلمهای کوتاه میکی ماوس را تا سال 1928 به تعویض اندازد تا صدای همزمان از راه برسد. درسالهای 1928- 1928 گسترش شگفت انگیزی در فیلمهای میکی ماوس دانالد داک ومجموعه سمفونی خل خلی بود که با ساختن و پخش فیلم کارتون تجاری وبلند سفید برفی وهفت کوتوله به پایان رسید. رنگ موسیقی و جلوه های صوتی دست به دست هم فیلم کارتون را به پایه ای از بالندگی رساندند که شانه به شانه فیلمهای بلند سرگرم کننده می سایید.

آنتونی گروس وهکتور هوپن فرانسوی در آغاز سال 1943 کارتون پرآوازه شادی زندگی را ساختند. آنان برای کارخود خطوطی به کار بردند که نسبت به شیوه طراحان والت دیسنی بسیار ساده تروآزادتر بود. هنرمندان کارگاه والت دیسنی بیشتر آموخته بودند که کاریکاتور اندیشه برانگیز را فدای طبیعت گرایی در رفتاروحرکت شخصیتهای انسان وار فیلمهایشان کنند. گرچه پیش از این هنرمندانی همچون وایکینگ اگرلینگ والترروتمان فرنان لژه فرانسیس پیکابیا وموهولی ناگی که سینما را ابزار هنری شایسته ای برای تجربه های انتزاعی می دانستند برای ساختن فیلم کوششهایی می کردند ولی « اسکارفیشینگر» در سال 1933 ساخت نخستین الگوهای حرکتهای انتزاعی خود را آغاز کرد که برداشتی از نوای موسیقی بود. پس از او لن لی انگلیسی در سال 1933 سلسله فیلمهای رنگی تجربی وانتزاعی خود را ساخت – این فیلمها نخستین نمونه هایی بودند که نورمن مک لارن از روی آنها فیلمهایی برای سازمان ملی فیلم کانادا ساخت.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.