یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحقیق بررسی فعالیت های مربوط به جوشکاری و برشکاری شرکت ایران کاوه سایپا

اختصاصی از یارا فایل تحقیق بررسی فعالیت های مربوط به جوشکاری و برشکاری شرکت ایران کاوه سایپا دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

تحقیق بررسی فعالیت های مربوط به جوشکاری و برشکاری شرکت ایران کاوه سایپا


تحقیق بررسی فعالیت های مربوط به جوشکاری و برشکاری شرکت ایران کاوه سایپا

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:58

فهرست مطالب:
فصل اول : جوشکاری
1- قسمت قطعات جانبی و تانک باد
2- روش RW و موارد استفاده آن
3- تولید- شاسی
4- تولید- گردان
5- تولید- کمپرسی
6- تولید- تانکر
7- تولید- تریلر

فصل دوم : برشکاری
1- برشکاری برق
2- برشکاری اکسی استیلن
3- برشکاری پلاسما
4- برشکاری لیزر
5- برشکاری با استفاده از روشهای مکانیکی- گیوتین/ استفاده از اره آهن بر

فصل سوم : تست و آزمایشهای جوش

فصل چهارم :پروژه سیستم های تولید صنعتی
1- بازرسی ضمن کار از طریق کنترل مستقیم توسط CMM
2- سیستم Direct machining and control (DMAC)
3- بازرسی توسط لیزر
4- ابزارهای اسکن لیزری
5- معرفی دستگاه (Gemetric Machine optical )GOM
6- بازرسی اتوماتیک توسط اسکن لیزری برای قطعات با شکل آزاد free from
7- طرح بازرسی اتوماتیک
8ـ قیود اسکن کردن یک نقطه روی سطح
9- الگوریتمهای برنامه‌ریزی بازرسی
10- نحوة استفاده از این الگوریتم

مقدمه
صنعت و تکنولوژی در دنیا هر روز با طرح ها و ایده های جدید در حال پیشرفت است یکی از همین صنایع رو به پیشرفت در جهان ماشین سازی و صنایع مربوط به آنهاست. صنعتی که با روند رو به افزون تولید ماشین و تقاضای بیشتر هر شرکتی را وادار به تولیدهای متنوع تر کرده است تولیداتی مطلوب تر، با کیفیت و به اصطلاح مشتری پسندتر.
شرکت ایران کاوه سایپا، شرکتی است با تولیداتی در رابطه با ماشین آلات سنگین که تحت نظر شرکت سایپا دیزل فعالیت می کند. عمده محصولات شرکت، تریلر، کانتینر، اطاق بار، کمپرسی، تانکر... است که هرمحصول چرخه تولید و ساخت بخصوصی دارد. در هر محصول از روشهای متعدد جهت برشکاری، سوراخکاری، مونتاژ و جوشکاری استفاده می شود. در ساخت هر سازه با توجه به کیفیت و برآورد هزینه سعی شده است که از بهترین نوع برشکاری و جوشکاری استفاده شود که در این شرکت تقریباً تمامی روشهای جوشکاری و برشکاری بکار گرفته می شود. روشهایی همچون برشکاری با گاز و برق، برشکاری پلاسما، لیزر، روش های مکانیکی و جوشکاریهایی مانند SAW,RW,MAG,MIG,MMAW که هر کدام به نوبه خود و در جای معینی که برای آن تعریف شده است بکار گرفته می شود. جوشکاری و برشکاری از مهمترین قسمت های بخش تولید شرکت است. بطور مثال در جایی نیاز به سطح ظاهری جوش بسیار عالی باشد از روش RW یا MIG استفاده می شود در جایی نیاز به استحکام بسیار بالا است که SAW بهترین روش است . در جایی نیاز به شیار برش بسیارکم و درز برش بسیار صاف و عالی است هیچ روشی غیر از لیزر نمی تواند چنین نتیجه ای در برشکاری بدهد و در مواقعی برای ما فقط برشکاری مهم است و نیازی به ظریف کاری در برش نداریم که می توان از برشکاریهای گاز و برق هم استفاده کرد. در کل شرکت ایران کاوه سایپا باکادر مهندسی مجرب و کارگرانی کارآزموده روز به روز در بهینه سازی محصولات خود گام برمی دارد. قسمت هایی از فعالیت های مربوط به جوشکاری و برشکاری در اینجا قید می شود که عناوین آن عبارتند از :






فصل اول : جوشکاری
بخش قطعات جانبی
در این قسمت قطعات جانبی که بر روی تانکرها ، کانتینرها و تریلرها ماشینهای سنگین نصب می شوند جوشکاری می شود. عمده جوشکاری در این قسمت از کارگاه، جوشکاری MIG و گاهی اوقات MAG می باشد همچنین از جوشکاریهای مقاومتی و الکترود دستی نیز استفاده می شود کارهای مربوط به جوش مقاومتی بنا به کمبود نیاز ، کمتر استفاده میشود از جوش مقاومتی نقطه ای برای به هم جوش دادن تسمه ها و کاسه چراغ ها استفاده می شود چرا که نیاز به سطحی صاف و ظاهری بی عیب دارند. قطعات تولیدی درسالن قطعات جانبی به شرح زیر هستند:
1- سپر جلو خودروی بادسان : سپر جلو از سه قسمت مجزا از هم ساخته شده است که با استفاده از روش SMAW توسط جوشکار به هم جوش داده می شود الکترود مصرفی E6013 است. Powersurce برای جوشکاری سپر رکتیفایر می باشد که از برق کارگاه تغذیه می شود پس از جوشکاری سپر برای صاف کردن سطح گرده جوش و به منظور کاهش تنشهای ایجاد شده درگرده آن را سنگ زده و آماده نصب می کند.2- پایه سپر جلو: به همان سپر جوشکاری می شود و چون داخل سپر است و به ظاهر و سطح بیرونی کاری نداریم، نیازی به سنگ زدن نیست. 3- براکت بکسل بند4- پایه صندلی شاگرد 5- پایه کپسول آتش نشانی 6- پایه تانک سوخت 7- پایه تانک باد 8- پایه اتصال 9- نگهدارنده گلگیر 10- جعبه تقسیم  11- تانک باد 12- تانک سوخت 13- کلمپ ؛ که همه این قطعات توسط دستگاه MIG جوشکاری می شود. رکتیفایرهای MIG جریان برق را یکسو کرده و به عنوان منبع انرژی جوشکاری استفاده می شود. گازهای مصرفی در جوشکاری MIG در این بخش همه MIX هستند که نسبت آرگون  (Ar)به دی اکسید کربن Co2 82 به 18 می باشد که تقریباً بهترین گاز برای جوشکاری MIG است. درجه خلوص (Ar)حدوداً 99% است.
این خلوص به همراه گاز (Co2)نرخ رسوب و عمق نفوذ را بالا برده و جوش انگشتی نتیجه میدهد. همچنین حفاظت گاز موجب سیالیت یا ویسکوزیته مذاب، جلوگیری از اکسیداسیون، نفوذ کامل جوش، برهم افتادگی مهره های جوش، جلوگیری از داخل شدن رنگ و چربی به حوضچه مذاب، مانع از سریع سرد شدن حوضچه جوش، جلوگیری از پاشش جوش و... را موجب می شود علت استفاده از روش جوشکاری MIG در بیشتر قسمت های شرکت ایران کاوه سایپا، نرخ رسوب بالا، عدم نیاز به تمیزکاری بعد از جوشکاری Post welding پاشش جوش کم، سطح ظاهری جوش عالی، نبود گل جوش پس از جوشکاری و ... است. 14- کاسه چراغ جلو 15- تسمه تانک باد 16- تسمه تانک سوخت 17- تسمه تانک آب؛ مابقی قطعات و لوازم مورد نیازی است که بیشتر جوش آنها توسط projection welding , spot walding انجام می شود. جوش نقطه ای برای جوش ورقهای نازک و همچنین در قسمت هایی که نیاز به سطح ظاهری جوش خوبی است استفاده می شود. همچنین از این فرایند در قطعاتی که در پروسه جوش آنها نمی توان از جوشهایی مانند SMAW یا MIG استفاده کرد مانند کاسه چراغ که جوش های MIG یا الکترود دستی باعث تغییراتی در سطح ورق و در برخی مواقع به دلیل نازک بودن ورق، از بین رفتن    قطعه کار می شود استفاده می کنند از بین رفتن قطعه کار به این صورت برای کارگاه و شرکت مقرون به صرفه نیست پس با استفاده از Spot welding می توان تلفات کاری را کاهش و همچنین راندمان را نیز بالا برد از دیگر جوشهای این بخش Projection welding است که بیشتر برای جوش مهره ها به سطح ورقها به کار می رود. در جوش مهره ها نیز نمی توان به علت ظرافت کار از روشهای MIG و الکترود دستی استفاده کرد پس برای این کار از جوشکاری مقاومتی استفاده می شود که بهترین عنوان، جوشکاری مقاومتی از پیش طراحی شده است که با استفاده از زائده های زیر مهره که در اثر فشار حرارت و شدت جریان بالای جوش مقاومتی و سطح مقطع کم زایده ها در ورق پایینی فرو رفته و باعث جوش بسیار با کیفیت و مناسبی برای اتصال هایی مانند این نوع کار می شود.
 


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.