فرمت فایل : word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:40
فهرست مطالب:
مقدمه:
مطالعات امکان سنجی (پیش از سرمایه گذاری)
1) مساحت زمین مورد نیاز و چگونگی تهیه آن وسرمایه مورد نیاز برای خرید زمین:
1- ارائه خدمات سخت افزاری کامپیوتر( تعمیر و تعویض قطعات):
2- ارائه خدمات نرم افزاری کامپیوتری:
3- ارائه خدمات آموزشی کامپیوتر(آموزش برنامه های کامپیوتر):
ارائه خدمات اینترنتی:
تجهیزات و دستگاههای ومورد نیاز سخت افزار :
تجهیزات مورد نیاز بخش نرم افزار:
تجهیزات مورد نیاز بخش آموزش :
تجهیزات مورد نیاز برای قسمت خدمات اینترنتی :
راهنمای ثبتی شرکتهای
(( سهامی خاص ))
تجهیزات مورد نیاز قسمت سخت افزار :
دستگاهها و تجهیزات مورد نیاز بخش نرم افزار:
نقطه سر به سر :
فروش شرکت
فروش دایره اینترنت :
ماشین آلات و تجهیزات :
1- چارت تشکیلاتی شرکت :
نمودارهای سازمانی :
از روزگاری که انسانها حساب و کتاب اموال و احشام خود را به کمک کیسه های
حاوی سنگ ریزه ها نگاه می داشتند تا روزگاری که از کاغذ وقلم برای ثبت
رویداد های مالی استفاده شد زمان بسیار دطول کشیده اما از هنگامی که نخستین
ماشین های حساب ساده مورد استفاده حسابداران قرار گرفت تا امروز که بدون
وجود کامپیوتر نگاهداری حسابهای اکثر سازمانها و موسسات ممکن نیست مدت
چندان طولانی نگذشته است.
امروزه کامپیوترها در انواع متنوع ابزار کار نظامهای اطلاعاتی به شمار می روند.
رواج کامپیوترهای کوچک و اصطلاحا رومیزی پر قدرت سبب شده است تا دربسیاری
از موارد ، کار گردش اطلاعات و نگهداری آن در امور حسابداری به کامپیوتر
سپرده شود.
مطالعات امکان سنجی (پیش از سرمایه گذاری)
با توجه به ماهیت شرکت (خدمات کامپیوتری) که ماهیت خدماتی دارد و به هیچ
وجه خط تولید و کارخانه ای وجود ندارد و فضای آن باید به گونه ای باشد که برای خدمات زیر مشخص باشند:
4-ارائه خدمات اینترنتی.
با توجه به عملیات و خدماتی که در بالا ذکر شد باید فضای شرکت را طوری
طراحی کنیم که بتوان حداکثر استفاده را از فضای مورد نظر برد.
قابل توجه است که با توجه به بازار فروش شرکت خدمات کامپیوتری و وقت زیاد
احداث یک ساختمان باید از ساختمان و محیط و فضایی که قبلا خریداری نموده ایم
استفاده کنیم0
از این رو به بهد با توجه به فعالیتهایی که در بالا ذکر شد فضا و مساحت مورد نیاز
برای هر یک از قسمتهای نامبرده در بالا تشریح می گردد .
به طور کلی ارائه خدمات سخت افزاری کامپیوتر به دو روش کاملا مجزا از هم می توان عملی نمائیم:
روش1) تعمیراتی که در قسمت تعمیرات شرکت انجام می شود.
روش2) تعمیراتی که در منزل و یا محل کار مشتری انجام می شود.
روش اول) مکان و فضای مورد نیاز جهت تعمیرات سخت افزار کامپیوتر برای
روش اول است در صورتی که روش دوم چون تعمیرات در محل شرکت انجام
نمی شود نیاز به فضا و مکان ندارد.
در این نوع تعمیرات مشتری کامپیوتر خراب خود را به محل شرکت می آورد و
شرکت باید کافی و مناسب هم برای نگهداری و هم برای تعمیرات کامپیوتر داشته باشد .
روش دوم) تعمیراتی که در منزل یا محل کار مشتری انجام می پذیرد:
در این نوع تعمیرات باید همیشه یک نفر باشد که به محظ درخواست مشتری بتواند
پاسخگوی مشتری باشد و با او به منزل یا محل کار او برود وکامپیوتر او را تعمیر کند.
2- ارائه خدمات نرم افزاری کامپیوتری:
این نوع خدمت مثل خدمات سخت افزاری به دو شکل متفاوت انجام میپذیرد: