یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود پروژه اثر امواج خارجی بر خط انتقال CEMTL

اختصاصی از یارا فایل دانلود پروژه اثر امواج خارجی بر خط انتقال CEMTL دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود پروژه اثر امواج خارجی بر خط انتقال CEMTL


دانلود پروژه اثر امواج خارجی بر خط انتقال CEMTL

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:144

فهرست مطالب:


o    چکیده ......................................................................................................3

o    فصل اول    -  محاسبه اثر امواج خارجی بر خط انتقال CEMTL.......................5

o    فصل دوم    -  محاسبه ماتریسهای اندوکتانس و خازنی  خط انتقال CEMTL......17

o    فصل سوم   -  معادله هلمهولتز در مختصات استوانه ای بیضوی و توابع ماتیو......35

o    فصل چهارم - اسکترینگ از استوانه هادی  بیضوی با پوشش دی الکتریک..........55

o    فصل پنجم   - نتایج.................................................................................108

o    ضمیمه A   - مختصات استوانه ای  بیضوی................................................128

o    ضمیمه B   -  استخراج معادلات MTL برای تحریک موج خارجی..................131

o    ضمیمه C ............................................................................................138

o   منابع .........................................................................................144

 

 

 

چکیده:

در این پروژه به بررسی اثر امواج خارجی بر خط انتقال CEMTL به روشی تحلیلی می پردازیم . این روش اولین بار برای بررسی اثر امواج خارجی بر یک مایکرواستریپ بکار گرفته شد[4] , سپس همین روش برای خط انتقال دایروی که شامل چند استریپ بود تعمیم داده شد [5]. در متن حاضر روش مذکور  گاهی روش برناردی نیز نامیده شده است .

ساختاری که این بار برای بررسی انتخاب شده است ساختاری بیضوی هم کانون می باشد که در ابتدای فصل اول به تفصیل معرفی شده است. در فصل اول کلیات روش به کار گرفته شده مورد بیان و بررسی قرار می گیرد تا دورنمایی از کار مشخص شود.

بعد از آن در فصل دوم به محاسبه ماتریسهای اندوکتانس و ظرفیت خازنی خط CEMTL می پردازیم . این پارامترها برای استفاده در روش حاضر ضروری می باشند. شالوده واساس کار در این بخش نگاشتهای همدیس   می باشد.

بعد از آن به طور خلاصه در فصل سوم به حل معادله هلمهولتز در مختصات بیضوی  و  همچنین توابع ماتیو جهت آشنایی و یادآوری اشاره شده است . توابع ماتیو در این فصل با رسم الخطی   تقریبا متفاوت با بعضی از مراجع و به مراتب ساده تر بیان شده اند. نکات این بخش در فصل چهارم به کار برده می شوند.

در فصل چهارم به محاسبه میدانهای اولیه پرداخته می شود . همانطور که در فصل اول بیان می شود , میدانهای اولیه میدانهای اسکتر شده  و همچنین درون دی الکتریک پوشش ساختار می باشند هنگامی که استریپها از ساختار خط انتقال حذف شوند و خط انتقال با موج صفحه ای تخت تحریک شود.

در پایان فصل چهارم آماده خواهیم بود که روابط فصل اول را که در ابتدا معرفی کردیم بکار ببریم تا اثر امواج خارجی را بر خط انتقال بیابیم.

در فصل پنجم چند مثال با استفاده از روش تحلیلی حل شده اند که نتایج حاصله  با  نتایج حاصل از نرم افزار HFSS مورد محک و آزمون واقع شده اند. نتایج حاصل گویای کارآمدی روش مذکور می باشند.


 

(فصل اول)
محاسبه  اثر ا موا ج  خا رجی  بر خط  ا نتقا ل  CEMTL



در این بخش به معرفی راهکار اصلی بررسی و محاسبه اثر امواج خارجی بر خط انتقال  CEMTL   می پردازیم . در ابتدای این بخش ساختار خط انتقال و هندسه ساختاری آن  را معرفی کرده سپس تشریح روش  به خدمت گرفته شده در این تحقیق جهت محاسبه اثر امواج خارجی می پردازیم.

(1-1  ساختار CEMTL :
ساختار CEMTL ساختاری است متشکل از یک مغزی هادی بیضوی با پوشش دی الکتریک که مرز این پوشش با هوا بیضی هم کانون با بیضی هادی مرکزی است . استریپها نیز از لحاظ شکل هندسی با ضخامت صفر فرض شده اند   که  قطعاتی از مرز بیضوی دی الکتریک-هوا را اشغال کرده اند همچنین ساختار در جهت z   یکنواخت می باشد (شکل 1-1).
 
ساختار خط انتقال CEMTL
شکل 1-1
قابل توجه است که در این تحقیق  هادیها  PEC  و دی الکتریک  بدون تلفات فرض شده اند. شکل 1-2 سطح مقطع عرضی خط انتقال را نشان می دهد ,  بر طبق هندسه مختصات استوانه ای بیضوی , سطح خارجی هادی مرکزی بیضی   بوده در حالیکه  مرز بیضوی دی الکتریک-هوا , بیضی   می باشد ,  کانونهای  هر  دو  بیضی  نیز  در  نقاط     واقع  شده اند( برای آشنایی با مختصات استوانه ای  بیضوی به ضمیمه A مراجعه شود) .

به طور کلی مکان هندسی استریپ i ام  به شکل      و    می باشد که   نقطه وسط استریپ i ام است , همچنین استریپها بدون ضخامت فرض می شوند.



 
 
   سطح مقطع عرضی CEMTL

      شکل 1-2








1-2   اثر امواج خارجی بر CEMTL و روش برناردی

هما نطور که  در ا بتدا  گفته  شد  هدف  از پژوهش  حا ضر بررسی  و     محا سبه  ا ثر ا مواج  خارجی  بر خط  ا نتقا ل  CEMTL  می با شد  .  موج  صفحه ا ی  تختی  به  ساختار تا با نده  شده  و ولتا ژها  و جریا نها ی             ا لقا یی  در طول  ا ستریپها  محا سبه  می شوند  .   روش  به  کا ر گرفته  شده  در ا ین  پژوهش  روش  برنا ردی  می با شد  که  ا ولین  با ر برای  تحقیق  وبررسی  ا ثر ا مواج  خارجی  بر سا ختا ر ما یکروا ستریپ  به  خدمت  گرفته  شد  [4]  .  ا گر چه  برنا ردی  راه  حل  را  برا ی  یک       ما یکروا ستریپ  به  کا ر برد  ,  در بررسی  ا ثر ا مواج  خارجی  بر خطوط  دا یروی  CSMSL , [5] ,  ا ین  روش  برا ی  خطوط  MTL  با ساختا ر دا یروی  توسعه  دا ده  شد  .  

فرض  اساسی  وبنیادی  در هر دو تحقیق  قبل  و همچنین  پژوهش  حاضر      ا ین  ا ست  که  موج  تا با نده  شده  به  خط  تنها  مد  غا لب  quasi-TEM  را  تحریک  کند  ,  ا ین  فرض  معتبر ا ست  ا گر ا بعا د  سطح  مقطع  خط  در مقا یسه  با  طول  موج  ,  موج  برخوردی  کوچک  با شد  .  علاوه  بر این  شرط  می با یست  ها دی ها  و دی ا لکتریک  به  کا ر رفته  در ساختمان  خط  انتقال  بدون  تلفات   باشند  . در ا ین  روش  کل  میدا نهای  الکتریکی  و مغناطیسی  به  دو بخش  میدانهای  اولیه  و ثانویه  تقسیم  می شوند  .  

محاسبه میدانهای اولیه  در واقع  حل  مساله  اسکترینگ  از ساختار خط  انتقال  است  هنگامی  که  استریپها  از ساختار خط  انتقال  حذف  شده  باشند  و همچنین  خط  بدون  استریپ  در راستای  امتدا د ش  بینهایت  فرض           شود , در ا ین  حا لت  موج  صفحه ا ی  به  ساختار بدون  ا ستریپ  بینهایت  فرض  شده  تا با نده  می شود  و  میدانها  از حل  معادله  موج  در درون  دی ا لکتریک  و خارج  آ ن  مشخص  می شوند  .  

حل  مساله  ا سکترینگ  برای  دو مد     و     موج  صفحه ا ی  تخت  به  صورت  جدا گانه  صورت  می گیرد  .  ا بتدا  ا سکترینگ  از ساختا ر هنگامی  که  موج  صفحه ا ی  تخت     به  آ ن  بتا بد  بررسی  می کنیم  و ولتاژ  و جریانهای  ا لقا یی  در خط  انتقال  محا سبه  می شود  سپس  همین  عمل  را  برای  موج  صفحه ا ی  تخت  ا نجام  می دهیم  .  
لازم  به  تدکر ا ست  که  بخش  ثانویه  میدانها  نا شی  از مد  quasi-TEM  در درون  خط  انتقال  MTL  ا ست  .  معا دلات  خط  ا نتقا لی  که  ا ثر امواج  خارجی  را  به  صورت  منا بع   ا لقا یی  گسترده  وارد  معادلات  می کنند  به  شکل  زیر می باشند  [2]  :


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.