یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحقیق مدل نوین رفتار و گرایشات هزینه ها

اختصاصی از یارا فایل تحقیق مدل نوین رفتار و گرایشات هزینه ها دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

تحقیق مدل نوین رفتار و گرایشات هزینه ها


تحقیق مدل نوین رفتار و گرایشات هزینه ها

 

 

 

 

 



فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:16

فهرست مطالب:

چکیده
مقدمه
رفتار چسبندگی هزینه ها
فرضیه های تحقیق
جامعه و نمونه آماری
آزمون فرضیه اول
بررسی فرضیات و تحلیل نتایج آماری
نتیجه گیری
منابع

 

 

 

چکیده
برنامه ریزی و کنترل از وظایف مهم مدیریت است. اطلاعات مرتبط با هزینه ها که مدیران برای انجام این وظایف نیاز دارند ممکن است از اطلاعات طبقه بندی شده ی منعکس در صورتهای مالی قابل دریافت نباشد. اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را نمی توان به سهولت از صورت های مالی استخراج کرد. گرایش هزینه ها به چگونگی واکنش هزینه ها در برابر تغییر در سطح فعالیت اشاره دارد. مدل های سنتی رفتار هزینه ها در ادبیات حسابداری بین هزینه های ثابت و متغیر با توجه به تغییرات سطح فعالیت تفاوت قایل می شوند. هزینه های ثابت، فرض می شود که از سطح فعالیت مستقل باشند در حالی که هزینه های متغیر، فرض می شود به صورت خطی و در تناسب با تغییرات در سطح فعالیت تغییر کنند. در زیر مجموعه مدل سنتی رفتار هزینه ها، یک دسته از فرضیات قرار دارند که جدا از ساده سازی جهان واقعی، این مدل را از روشی که هزینه ها در واقعیت رفتار می کنند دور نگاه می دارد. برخی از فرضیات ادعا می کند که هزینه ها به طور متفاوت نسبت به تغییرات صعودی و نزولی سطح فعالیت واکنش نشان می دهند این ویژگی باعث شده که از آنها تحت عنوان هزینه های چسبنده یاد شود. در این تحقیق نیز ما با استفاده از مطالعات انجام شده در رفتار و واکنش هزینه ها در سطوح مختلف فعالیت که در انگلیس، آمریکا، فرانسه، آلمان، برزیل و... انجام شده، رفتار چسبندگی هزینه ها را مورد بررسی وکنکاش قرار می دهیم.
کلمات کلیدی : هزینه اداری، عمومی و فروش – چسبندگی – رفتار هزینه ها – سطح فعالیت

مقدمه
فرآیند مدیریت هزینه مستلزم برنامه ریزی، کنترل و تصمیم گیری است. مدیران می توانند هر یک از این وظایف سه گانه را با دسترسی به موقع به اطلاعاتی که توسط سیستم حسابداری فراهم می شود، به گونه ای مؤثر اجرا کنند، بسیاری از این اطلاعات برهزینه هایی که در شرکت رخ می دهد تمرکز دارد. مثلاً در برنامه ریزی جداول پرواز  هواپیمایی در شرکت های خطوط هوایی، مدیران باید به هزینه های سوخت هواپیما، ‌حقوق کارکنان پرواز، هزینه های نشست و برخاست هواپیما و نظیر آن توجه کنند. کنترل هزینه های ساخت رایانه های شخصی در یک شرکت سازنده این گونه              رایانه ها مستلزم این است که هزینه های ساخت به دقت اندازه گیری و ردیابی شود. درتصمیم گیری راجع به ساخت یک قطعه از قطعات منفصله این گونه رایانه ها در داخل شرکت یا خرید آن از تولید کنندگان بیرونی نیز مدیریت باید نسبت به هزینه هایی که در نتیجه ساخت این قطعه در داخل یا خرید آن از بیرون واقع می شود، توجه داشته باشد.
همه ی موارد بالا نمونه هایی از وضعیت هایی است که هر یک از آن ها بر نوع و مفهومی معین از هزینه ها تمرکز دارد. اولین اقدام مهم در مطالعه و بررسی هزینه ها دستیابی به شناخت از انواع رفتار هزینه هایی است در یک شرکت رخ می دهد یا مطرح می شود .
هزینه ها را می توان از جنبه های گوناگون و برای مقاصد مختلف به گروه های متفاوت، طبقه بندی و توصیف کرد. ماهیت عملیات واحدهای انتفاعی نیز می تواند بر این طبقه بندی و توصیف اثر بگذارد. اگر چه شرکت های تولیدی، بازرگانی و خدماتی ممکن است هزینه های مشابهی را متحمل شوند اما طبقه بندی و توصیف هزینه های واقع شده در هر یک از این شرکت ها می تواند متفاوت باشد. در هر حال، اندازه گیری و طبقه بندی هزینه ها براساس رفتارهایی که در شرایط مختلف بروز می دهند در انواع مؤسسات انتفاعی فوق العاده حایز اهمیت و از لحاظ دستیابی به عملیات موفقیت آمیز در مؤسسات تولیدی، موضوعی حیاتی است.
اهمیت شناخت رفتار هزینه ها
مدیران یک شرکت اغلب با مسائلی نظیر برنامه ریزی و کنترل در شرکت تجاری روبرو هستند. در مرحله برنامه ریزی مدیران به اطلاعات مربوط به هزینه ها جهت پیش بینی هزینه های آتی نیاز دارند. با توجه به آن که تغییرات هزینه های آتی را می توان در ارتباط با تغییرات درآمد فروش تعیین کرد بنابراین با مشخص شدن این ارتباط می توان میزان هزینه ها را با توجه به ارتباط آنها با درآمد فروش پیش بینی کرد. همچنین حسابرسان با توجه به وجود این ارتباط می توانند میزان صحیح این هزینه ها و تغییرات آنها را با توجه به میزان و تغییرات درآمد فروش معین کنند و تحریف های احتمالی را که در مورد میزان هزینه ها در صورتهای مالی مورد حسابرسبی وجود دارد را کشف نمایند. بنابراین تجزیه و تحلیل ارتباط درآمد فروش با هزینه های یک شرکت ضروری به نظر می رسد.

رفتار چسبندگی هزینه ها
        تولید محصولات  و ارائه خدمات به مشتریان در زمان معین و کسب درآمد و تحمل   هزینه ای که در بلند مدت سود معقولی را برای شرکت داشته باشد ، هدف اصلی واحد تجاری می باشد . برای تعیین اهداف یک واحد تجاری و استفاده منابع این واحد جهت دستیابی به اهداف تعیین شده، برنامه ریزی  که یکی از وظایف اصلی مدیریت می باشد، به کار  می رود . در مرحله برنامه ریزی مدیران به اطلاعات مربوط به هزینه های از پیش تعیین شده سود احتیاج دارند . میزان هزینه های از پیش تعیین شده را می توان با تعیین رفتار این هزینه ها در ارتباط با درآمد فروش مشخص کرد . در واقع می توان تغییرات هزینه را به وسیله تغییرات درآمد فروش از طریق ارتباط هزینه با درآمد تبیین نمود .چسبندگی هزینه یعنی با افزایش درآمد فروش، هزینه با سرعت بیشتری افزایش می یابد نسبت به زمانی که با کاهش درآمد فروش (معادل افزایش دزآمد فروش )کاهش می یابد . به طور مثال اگر درآمد فروش %10 افزایش یابد هزینه %9 افزایش می یابد اما اگر درآمد فروش %10 کاهش یابد (معادل میزان افزایش ) هزینه %8 کاهش می یابد ، در چنین وضعیتی هزینه مورد نظر چسبنده خواهد بود .


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.