یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

مقاله ماشین آلات ساختمانی

اختصاصی از یارا فایل مقاله ماشین آلات ساختمانی دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

مقاله ماشین آلات ساختمانی


مقاله ماشین آلات ساختمانی

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:55

فهرست مطالب:
مقدمه :    2
● تراکتورها و بولدوزرها    3
● کاربرد    4
● انواع تراکتورها    5
● بیل های مکانیکی    6
● انواع بیلهای مکانیکی:    7
● اسکریپر    8
● انواع اسکریپرها    8
● لودرها    9
● انواع لودر    10
● کامیونها    11
● تریلر    12
● عملیات با گریدر    14
● غلتک ها ( COMPACTORS )    15
● انواع غلتکها    15
دستورالعمل کار با لیفتراک ها    19
ایمنی ماشین آلات راهسازی و ساختمانی    20
انواع جرثقیلها    23
تکنولوژی جدید در عایقکاری رطوبتی ساختمان    27
عایق رطوبتی قیروگونی:    28
ویژگیهای عمومی قیرها:    29
اجزای تشکیل دهنده عایق بام :    31
ویژگیهای پلی استر نبافته :    32
مزایای عایقهای رطوبتی پیش ساخته:    34
معایب عایقهای رطوبتی پیش ساخته :    35
مشخصات ساختاری:    36
کاربردهای پیشنهادی :    36
مواد تشکیل دهنده عایق :    37
کاربرد‌:    39
نتایج :    42
سیستم مدیریت ساختمان چیست؟    42
کاربرد سیستم دیتا سنترها    53
ساختمان هوشمند چیست ؟    54
منابع:    55

مقدمه :
یکی از عوامل پیشرفت هر کشور در زمینه های اقتصادی ، علمی ، تکنولوژیکی و ...  داشتن زیر ساختهای قوی در این زمینه ها می باشد. امروزه کشورها سعی در توسعه همه جانبه خود دارند تا علاوه بر فراهم کردن رفاه اقتصادی ملت خویش ، در جهان امروز به عنوان کشوری قدرتمند و تأثیرگذار در معادلات بین المللی شناخته شوند.
از زیر ساختهای مهمی که بسیار تأثیرگذار است می توان به راه های هر کشور اشاره کرد. بنابراین داشتن راه های خوب و ایمن علاوه بر جابجایی مطمئن کالا و مسافر در توسعه اقتصادی نیز موثر است. از این روست که کشورها در برنامه ریزی های توسعه  خویش بحث راهسازی را در اولویت قرار داده و هر ساله مبالغ هنگفتی را صرف این کار می کنند.
ساختن راه های ایمن و استاندارد و نگهداری از آنها مستلزم استفاده از ماشین آلات مناسب راهسازی و راهداری می باشد. امروزه شرکتهای تولید کننده ماشین آلات راهسازی سعی در تولید ماشین آلات پیشرفته دارند تا علاوه بر کاهش زمان ساخت راه ها بتوانند سهم بیشتری از بازار چند میلیارد دلاری ماشین آلات راهسازی در جهان را به دست آورند. استفاده از فن آوریهای پیشرفته الکترونیکی و رایانه ای در این ماشین آلات باعث شده نیاز به استفاده از افراد متخصص و تحصیل کرده برای تعمیر و نگهداری آنها احساس شود. بنابراین با ایجاد رشته های دانشگاهی مرتبط با ماشین آلات راهسازی علاوه بر تأمین نیروهای متخصص مورد نیاز در این زمینه باعث می شود تا با برنامه ریزی های دقیق و علمی برای نگهداری ماشین آلات از میزان خواب دستگاه ها و در نتیجه هزینه های تحمیلی کاسته شود.
کشور ما نیز در زمینه ساخت و توسعه راه ها و بزرگ راهها سرمایه گذاریهای زیادی انجام داده است. از این رو هرساله ماشین آلات راهسازی زیادی وارد کشور شده و تعدادی نیز در داخل با همکاری کشورهای صاحب تکنولوژی تولید می شود. به همین خاطر مسئولین آموزشی جهت پاسخگویی به نیاز کشور در زمینه تربیت متخصص ماشین آلات اقدام به ایجاد رشته مهندسی تکنولوژی ماشین آلات راهسازی و راهداری با همکاری دانشگاه جامع علمی – کاربردی نمودند.
در سال 1387 از طریق کنکور سراسری دانشگاه جامع علمی – کاربردی اولین دانشجویان این رشته جذب شده و در دو  دانشگاه تکنولوژی راه تهران وابسته به وزارت راه و ترابری و هپکو اراک وابسته به شرکت هپکو مشغول به تحصیل شدند. یکی از مزایای این رشته علمی و کاربردی بودن آن است ، به گونه ای که دانشجویان علاوه بر فراگیری دروس پایه وتخصصی مهندسی مکانیک، به صورت کاربردی این دروس را در آزمایشگاهها و کارگاهها اجرا می کنند.
اصولاً ماشین آلاتی که در کارگاه مورد استفاده قرار می گیرنند عبارتند از:
ماشین آلات سنگین: مانند لودر، بلدوزر، گریدر، اسکریپر – غلتک، غلتک های استاتیکی و دینامیکی، بیل مکانیکی.
ماشین آلات نیمه سنگین: مانندکمپرسی، آبپاش، جرثقیل کامیونی، تراک میکسر، پمپ بتون فینشر.
ماشین آلات سبک: مانند لندرور، پیکان و غیره
سایر ماشین آلات کارگاهی (ماشینهای متفرقه(: مانند ویبراتور – دستگاه بتون بتونیر – موتور جوش – تسمه نقاله – سنگین شکن – ماسه شور و شن شور – ماسه ساز و غیره.
تراکتور از مهمترین ماشین الات راهسازی وساختمان سازی است که دارای کاربردهای متعددی است هدف اولیه تراکتوربه جلوراندن ویا کشیدن اقسام بارها میباشد    

● تراکتورها و بولدوزرها
تراکتور از مهمترین ماشین الات راهسازی وساختمان سازی است که دارای کاربردهای متعددی است هدف اولیه تراکتوربه جلوراندن ویا کشیدن اقسام بارها میباشد برروی تراکتورانواع لوازم مکانیکی را میتوان نصب کرد لوازمی ازقبیل : بیل های مکانیکی ریپرها تیغه های بولدوزر دکل های لوله گذار جانبی کج بیل ها نهرکن ها وغیره به علاوه ازتراکتور استفاده های دیگری هم میکنند نظیرکشیدن اسکریپر واگن وغیره ...
اصولاً تراکتور وسیله ای است برای هل دادن و کشیدن اسکریپرها – واگنها – غلتکها. اگر به ابتدای این وسیله یک تیغه نسبتاً بزگ هم برای حمل مواد وصل شود و این تیغه ثابت باشد ماشین حاصله بلدوزر نامیده می شود. یک تیغه متحرک باشد به آن آنگلدوزر گویند.

در انگلدوزر، زاویه چرخش در صفحه قائم حدود 30 الی 40 درجه است. همچنین به بلدوزر چرخ لاستیکی مفصل دار و کمرشکن نیز گویند که این مفصل باعث زیاد شدن قدرت مانور ماشین می شود.
موارد استفاده از بلدوزر، زاویه چرخش در صفحه قائم حدود 30 الی 40 درجه است. همچنین به بلدوزر چرخ لاستیکی مفصل دار کمرشکن نیز می گویند که این مفصل باعث زیاد شدن قدرت مانور ماشین می ش
تراکتورها ازموتورهای دیزل که معمولا توربوشارژهستند نیرومیگیرند ودرانواع استاندارد ودنده اتوماتیک موجودهستند همچنین کنترل آنها به صورت کنترل هیدورلیک ودنده اتوماتیک است تراکتورها بردونوع کلی چرخ زنجیری وچرخ لاستیکی میباشند .
● کاربرد
▪ بولدوزرها موارد استفاده فراوانی دارند که ازمیان میتوان به موارد زیراشاره کرد
۱) تصطیح زمین وپاک سازی آن ازبوته ها وکنده های درخت
۲) ایجاد راههای اولیه درکوهستانهای وزمینهای سنگ لاخی
۳) جابجا کردن توده خاک به صورت فشاردادن درحجم های زیاد
۴) کمک به هل دادن اسکریپرها
۵) پخش کردن خاک درخاکریزها
۶) پشته کردن خاک درکنارنهرهای ایجادشده
۷) تصطیح وپاک سازی بقایای مانده ازعملیات ساختمانی
۸) نگهداری راههای موقت خاکی
۹) پاک سازی گودالهای کف معادن (برای دیدن ادامه متن برروی «ادمه» کلیک نمایید)
● انواع تراکتورها
الف) تراکتورهای چرخ زنجیری
تراکتورهای چرخ زنجیری انواع مختلفی دارد این تراکتورها معمولا برحسب اندازه وزن وقدرت طبقه بندی میشوند دربسیاری ازپروژه ها مقدار وزن تراکتور چرخ زنجیری مهم است زیرا مقدار حداکثر نیروی کششی که یک دستگاه تراکتور میتواند به وجود آورد بدون توجه به قدرت تولیدی موتورآن به حاصل ضرب مقدار وزن درضریت کشش سطح جاده ای که روی آن کارمیکنند محدود میباشد وجود زنجیره ها باعث میشود که تراکتوربتواند درزمینهای با مقاومت فشاری کم وقدرت کششی مناسب فعالیت داشته باشد
ب) تراکتور چرخ لاستیکی
تراکتورچرخ لاستیکی ازاین جهت ساخته شده که سرعت بیشتری درکشیدن وهل دادن اسکریپرها وکارهای نظیرآن داشته باشد این نوع ماشین ها درانواع دوچرخ وچهارچرخ وجوددارد نوع دوچرخ آن حتما باید بایک ماشین دیگر نظیراسکریپر کارکند تابتواند تعادل خودرا حفظ کند نوع چهارچرخ آن دردونوع یک دیفرانسیل ودودیفرانسیل موجود است باین همه آسیب پذیری لاستیکهای این ماشینها درموقع کار درزمینهای دارای سنگهای تیزکه باعث بریده شدن لاستیک میشود استفاده ازآن را دراین نوع زمینها محدود میکند البته زنجیرها ی سیمی مخصوص جهت حفاظت لاستیکها وجوددارد که میتوان برازدیاد اصطحکاک لاستیکها باسطح زمین آنها رابکاربرد
● بیل های مکانیکی
بیل های مکانیکی ازاولین ماشین آلات مدرن ساختمانی است که درعملیات خاکی بکاررفته است بیل های مکانیکی عمدتا" برای گود برداری درخاک وبارکردن آن با کامیون یا تریلی ویا تسمه نقاله ها بکارمیرود انواع پرقدرت آن قادربه گودبرداری درتمام انواع خاکها بجزصخرخ سنگها بدون تخریب اولیه میباشد
بیل های مکانیکی ازسه قسمت اساسی تشکیل شده است : ارابه – قسمت اتاقک گردان روی ارابه وقسمت الحاقی جلوی ماشین .
ارابه یا شاسی – شاسی به دونوع تقسیم میشود شاسی چرخ زنجیری شاسی چرخ لاستیکی ( کامیون )
شاسی چرخ زنجیری با ثبات وقابل اطمینان برای اتاقک چرخنده فوقانی ایجاد میکند و قابلیت تحرک بسیارخوبی درمحل خاک برداری ایجاد میکند درضمن به دلیل سطح وسیع چرخها فشارکمی برروی خاک ایجاد میکند که امکان کاربرروی خاکهای سست را فراهم میکند درموارد ی که برحسب نوع خاک اصطحکاک بیشتری مورد نیازبوده ومسئله لغزندگی وجود داشته باشد نقش زنجیر درماشین اهمیت پیدا میکند درعوض اینگونه بیلها سرعت کمی دارند
شاسی های چرخ لاستیکی دارای سرعت حرکتی بیشتری بوده ولذا برای کارهای کوچکی که تعداد سفرزیاد بوده وسطح راه مورد استفاده محکم باشد مفیدترند این نوع شاسی خودبردونوع است : نوع خود متحرک که ازاتاقک فرمان میگرد ونوع دیگرکه درقسمت عقب کامیون نصب میشود وآن را کامیونی میگویند
سرعت نوع اول ۵۰ وسرعت نوع دوم ۸۰کیلومتر درساعت میرسد .
● انواع بیلهای مکانیکی:
الف) بیل مکانیکی با جام معکوس
به این بیل اسامی متعددی داده می شود از قبیل:کج بیل – بیل پشت خم وبیل کششی.
این بیلها در دو نوع مکانیکی و هیدرولیکی هستند وبرای حفاری مناسبند.
ب) بیل مکانیکی با سیستم کابلی
این بیل مکانیکی عبارت است از اطاقک گردانی که سوار بر چرخها بوده ودر انتهای جلویی آن بیل متصل شده است. این بیل در دو نوع مکانیکی و هیدرولیکی می باشند.
ج) بیل کششی (دراگلاین)
بیل کششی دراگلاین ازیک اطاقک فرمان – جرثقیل – جام بیل کششی و کابلهای لازم جهت کنترل قسمتهای مختلف تشکیل شده است.بیل کششی قادر است در سطوح خیلی بالاتر وخیلی پایینتر از سطح اتکاء خود است ودر انواع زمینهای مورد استفاده قرار می گیرد. بازوی طویل آن برای حفاری و تخلیه مواد کنده شده مفید بوده وزمان سیکل کار کوتاه از محاسن این ماشین میباشد.
د) جرثقیل
جرثقیل تشکیل شده از اطاق فرمان ویک تیر بلند مشبک وقلب جرثقیل و معمولا برای باند کردن اجسام سنگین وحرکت دادن آنها بکار میرود. با اتصال دستگاههای مختلف به انتهای تیر مشبک بلند جرثقیل می توان از استفاده های دیگری نمود.جرثقیل ها هم بر دو نوع مکانیکی و هیدرولیکی می باشند که امروزه بیشتر هیدرولیکی می باشند.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.