یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

کار آفرینی میخ و میخ پرچ

اختصاصی از یارا فایل کار آفرینی میخ و میخ پرچ دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

کار آفرینی میخ و میخ پرچ


کار آفرینی میخ و میخ پرچ

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:78

مقدمه:
ایجاد شناخت دقیق و جامع در حیطه تواناییهای فیزیکی و پتانسیل های مادی اعم از مواد اولیه محصولات تولیدی و سنجش قابلیتهای مصرفی آنها، مؤثری برای صنعتگران در برداشتن گامهای اولیه جهت انتخاب فرایند، برآوردهای فنی اعم از تجهیزات تولیدی، عوامل انسانی و ملزومات عمرانی و ترسیم روند مناسب تولید، می باشد که در این راستا با ارائه اطلاعات کلیدی در مورد بازار مصرف، میزان تقاضا و شاخصهای مالی متداول در بازار، انجام بررسیهای مختلف فنی و اقتصادی برای تعیین تکنولوژی، میزان سرمایه گذاری، نحوه دستیابی به مواد اولیه، کسب بازار فروش و سود عاید از طرح بنحو مطلوبی میسر گردیده و متعاقب آن جهت تداوم کار موفقیت آمیز واحد و دستیابی به امکانات مناسب برای بازگشت سرمایه در مدت کوتاه و متعارف و نیل به سایر شاخصهای ثبت، برنامه ریزی مناسبی را می توان ارائه نمود.
بررسی موارد مصرف، میزان نیاز، عرضه محصولات و قابلیت بازار برای جذب تولیدات، نقش اساسی در اتخاذ رویه مناسب اقتصادی در مطالعات امکان سنجی ایفا نموده از این رو در فصل حاضر به شرح و بررسی پیرامون شناسایی محصول از نظر عوامل مشخصه دخیل در دسته بندی کالا و استانداردهای شناخته شده و معتبر و وضعیت جذب بازار و عوامل مؤثر در قیمت محصول به اساس تحقیقات وسیع انجام شده از مراکز صنعتی دست اندر کار و مراجع مدون آماری و مشاورات متعدد پرداخته می شود. ارائه واقع بینانه نتایج بررسیها در این مجموعه، بی شک روشن ترین و قابل اعتمادترین دیدگاه را نسبت به جوانب مقدماتی و پیش درآمدی طرح ایجاد نموده و قابلیتهای ضروری و لازم را جهت سرمایه گذاری مطمئن نیز تصریح می نماید.
1-2)تعریف، ویژگیها و مشخصات فنی محصول
آهن معمولی ترین فلز تجاری است، از زمانهای قدیم کاربرد داشته، ولی بصورت طبیعی یافت نمی شود. مگر در سنگهای آسمانی، و ابزارهای اولیه مصریها ظاهرا از آهن نیکل های همین منابع ساخته شده اند. کانه های معمولی آهن عبارتند از: پیریتهای مغناطیسی، ماگنتیت،هماتیت و کربنات های آهن.
برای تحصیل آهن، کانه های ذوب، در این حالت اکسیژن، گوگرد و ناخالصیهای دیگر بیرون رانده می شود. گدازآور با کوارتز و خاک رس ترکیب و سرباره تشکیل می دهد. که بسهولت زدوده می شود. محصول، چدن خام است که برای تحصیل آهن خالص تجاری به ذوب مجدد و تصفیه بعدی نیاز دارد. یک تن کانه، با حدود 500 کیلوگرم، کک 270 کیلوگرم، سنگ آهک بطور متوسط 560 کیلوگرم چدن خام تولید می کند. آهن و فولاد کلوخه شده نیز بدون احیاء در کوره بلند با فشردن اکسید آهن خالص شده بین غلطکها و حرارت دادن 1200 درجه سانتیگراد ونورد گرم به صورت نوار ورق تولید می شود محصول نورد شده نهایی، مشابه آهن و فولاد سنتی است.
آهن فلزی مایل به خاکستری است، که تا این اواخر هرگز بطور خالص بکار برده نشده بوده است. در 1535 درجه ذوب و در 2800 درجه به جوش می آید. اضافه کردن مقدار کمی کربن، نقطه ذوب آن را کاهش می دهد. دارای وزن مخصوص 85/7 است. کلیه آهن های تجاری، به استثنای آهن شوش و آهن الکترولیتی، محتوی مقادیر محسوس کربن هستند، که برروی خواص آن تاثیر می گذارد. به آهن محتوی بیش از 15/0 درصد کربن ترکیب شده بطور شیمیایی، اصطلاحا فولاد گفته می شود.
آلومینیم فلزی است که متمایل به آبی، علامت AL، وزن اتمی 97/26 که بطور عمده از بوکسیت تهیه می شود فراوان ترین عنصر بعد از اکسیژن و سیلیسیم، و در کلیه خاکهای معمولی یافت می شود. فلز آلومینیم ابتدا با استخراج آلومین(اکسید آلومینیم) از بوکسیت با یک فرایند شیمیایی تهیه می شود. سپس آلومین در یک الکترولیت مذاب حل و جریان برق از آن عبور داده می شود که باعث می شود آلومینیم فلزی روی کاتد رسوب کند این فلز در سال 1727 کشف، ولی فقط به میزان جزئی تهیه شده تا اینکه در سال 1885 به شکل الکترلیتی احیا گردید. وزن مخصوص آن 7/2 و نقطه ذوب آن 7/658 درجه، در قبال خوردگی و بسیاری مواد شیمیایی مقاوم، ولی تحت تاثیر قلیائی ها و اسید کلریدریک قرار می گیرد. به هر صورت، در حرارت بیش از 400 درجه خوردگی فلز شدید ودر 600 درجه به اکسید تبدیل می شود مگر اینکه آلیاژ گردد.
آلومینیم خالص از لحاظ چکش پذیری بعد از طلا قرار دارد. فلز دارای وجوه مرکز دار و به آسانی نورد سرد می شود. استحکام کششی آلومینیم ریختگی 4/8 کیلوگرم بر میلیمتر مربع، با ارزش 30 درصد و سختی 30 برنیل است.
بیشتر آلومینیمی که در محصولات ساختمانی بکار برده می شود به شکل آلیاژ است. قسمت عمده تولید آلومینیم به علت استحکام بخصوص و وزن آن در دستگاههای حمل و نقل و قسمتهای متحرک ماشین آلات بکار برده می شود. همچنین برای کارهای زینتی معماری، ظروف، لوازم آشپز خانه، دستگاههای شیمیایی  و... بکار برده می شود. اما به علت اینکه استحکام تسلیم فلز در حرارت بیش از 240 درجه سانتیگراد بصورت فاحش سقوط می کند، لذا در ساختمانهای بزرگ که احتمال خطر آتش سوزی یا کاربرد موضعی حرارت می رود جانشین فولاد نمی گردد. به آسانی فشار کار می شود. بصورت گردوفلس در رنگها و آتش بازیها، جوشکاری ترمیمی و بعنوان یک کاتالیزور بکار برده می شود.
میخ مفتولی
میخ مفتول وسیله ای است جهت اتصال و محکم کردن قطعات به یکدیگر و جزء ابتدایی ترین وسایلی محسوب می شود که بشر جهت اتصال دو قطعه به یکدیگر استفاده نموده است. شاید این وسیله راحت ترین وسیله جهت اتصال دو قطعه باشد و از لحاظ هم ناپایدارترین اتصال در میان اتصالات.
میخ مفتولی، میله است که یک سر آن بصورت هرمی شکل است که نوک حمله میخ به قطعه کار می باشد و سر دیگر آن بصورت سر پهن می باشد که جهت چکش خواری و ضربه پذیری بدین صورت تبدیل می شود. از انواع میخ مفتولی می توان به :معمولی، سرپهن، یا سرتخت، سر پهن مخصوص، سوزنی، سرالماسی، تفال کوبی،خاردار،بیضی سر پهن، بیضی بی سر، میخ پرچ واشردار،میخ دوسرراست، دوسر، شیاردار نیم پیچ و دو کلاهه مورد مصرف قرار می گیرد، اشاره نمود. این وسیله جهت اتصال و محکم کردن قطعات مختلف به یکدیگر بکار می رود. این قطعات ممکن است اجزای یک ماشین، دستگاه یا لوازم خانگی و ... باشند. میخ پرچ بر حسب مورد استفاده بصورتهای مختلف ساخته می شود یکی از انواع میخ پرچ(Blind Rivet) می باشد. این میخ پرچ در محلهایی مورد استفاده قرار می گیرد که به آن طرف قطعه دسترسی نباشد. میخ پرچ از دو قسمت محور و ساقه تشکیل شده است که جنس محور از فولاد معمولی(کم کربن) و فولاد زنگ نزن ساخته می شود. و ساقه نیز از جنس آلومینیم می باشد.
ویژگیهای محصول همانطور که گفته شد میخ پرچ کور، معمولا در جاهایی مورد استفاده قرار می گیرد که آن طرف قطعه کار قابل دسترسی نباشد واین جزء ویژگیهای منحصر به فرد این محصول می باشد وجود یک نقطه شکست در محور میخ باعث استفاده آسان از این محصول می شود بطوریکه پس از پرچ شدن ساقه آلومینیمی در دو طرف قطعه کار به راحتی از محل شکست جدا شده و زائده ای از خود بجا نمی گذارد. این محصول به دو صورت “سرپهن” و “سر مخروطی” ساخته می شود. برای این محصول استانداردی در ایران وجود ندارد. استاندارد آلمانی این محصول DIN 7337 می باشد. این استاندارد که شامل موارد کاربرد، میزان مقاومت و... می باشد در 9 صفحه تدوین شده است.
میخ مفتولی با توجه به کاربرد آن از جنس فولاد معمولی(کم کربن) و فولاد زنگ نزن در ابعاد معینی ساخته می شود. در استانداردهای مختلف تمام یا بخشی از این ویژگیها توضیح داده شده است. در استاندارد انگلیسی(BS 1202:part1.1974) مشخصات انواع میخ مفتولی ذکر گردیده است.
در استاندارد ژاپنی این کالا بطور جامع تری تحت عناوین مختلف و همچنین کاربردهای مختلف طبقه بندی گردیده و مشخصات آنها ذکر گردیده است که عبارتند از :
میخ مفتولی گرد    Round Wire Nails     A 5500    JIS
میخ تجاری    Wonden Consdruction Nails    A 5551    JIS
میخ تخت خورده چوب    Nails for Gypsum Boards    A 5552    JIS
    Sheating insulation fibreboards Nails    A 5553    JIS
میخ فولادی زنگ نزن    Stainless steel Nails    A 5554    JIS

شماره تعرفه میخ 17/73 می باشد ودر کارتنهای 25 کیلوگرمی بسته بندی می شود.
ورود این کالا موکول با موافقت بازرگانی و وزارت صنایع می باشد.
2-2)چگونگی و میزان کاربرد بعنوان کالای نهایی یا واسطه ای و مصرفی و مقایسه کالاهای قابل جانشینی با محصول اصلی
با توجه به اینکه از میخ پرچ در ساخت محصولات و کالاهای مصرفی و واسطه ای و سرمایه ای مختلفی استفاده می گردددر زمره کالاهای واسطه ای قرار می گیرند.
کیفیت هر محصولی متاثر از سه عامل اصلی دخیل در شکل گیری آن(مواد- تجهیزات- نیروی انسانی) می باشد که ذیلا به شرح اجمالی هر یک از عوامل فوق در ارتباط با میخ و میخ پرچ پرداخته می شود. در تولید میخ و میخ پرچ از میله های فولادی و لوله های آلومینیمی استفاده می شود. رعایت انتخاب مواد اولیه مناسب و نیز تابع استانداردهای جهانی تاثیر عمده ای برروی کیفیت محصولات خواهد گذاشت.
تجهیزات تولید میخ در داخل کشور تولید می گردد ولی وجود دستگاههای مشابه خارجی و مرغوبیت تجهیزات مصرفی و سرعت تولید سبب افزایش کیفیت محصولات، مقدار تولید، سوددهی طرح می گردد.
با عنایت به پیوسته بودن فرایند تولید میخ و میخ پرچ و نقش اساسی دستگاهها در کیفیت و روند کار تخصص نیروی انسانی چنان که در قسمتهای بعد نیز توضیح داده خواهد شد از حساسیت و اهمیت به مراتب کمتری برخوردار بوده، لذا کیفیت محصول را چندان متاثر از حضور خود نمی نماید. تحلیل واقع بینانه موارد سه گانه فوق دال بر آنست که تنها عامل افتراق در تعیین کیفیت محصولات ایرانی و خارجی در ماشین آلات نهفته بوده و می توان با انتخاب تجهیزات مناسب یا جستجوی نقاط ضعف و سعی در برطرف کردن آن می توان کیفیت محصولات را هر چه بیشتر به نمونه های خارجی نزدیک نمود.
کالاهایی که کاربردی مشابه دارند نظیر انواع پیچ، سایر انواع پرچ و برخی از انواع چسبها محصولاتی هستند که در برخی از موارد می توانند جایگکزین میخ و میخ پرچ شوند. اما کاربرد خاص میخ پرچ کور در مواردی که امکان دسترسی به آن سوی قطعات امکان پذیر نمی باشد. باعث می گردد که این محصول در کنار اقلام مشابه همچنان باقی مانده و موقعیت منحصر بفرد خود را حفظ نماید و از طرفی سهولت کاربرد میخ و ارزان تر بودن آن در مقایسه با کالاهای مشابه باعث گردیده مصرف گسترده این محصول ادامه یابد.
3-2)ارائه دیدگاههای کلی در مورد قیمت وامکان فروش و چگونگی روند تغییرات  قیمت فروش محصول در داخل و خارج از کشور
اصلی و شاخص قیمت فروش محصول(هزینه های اولیه یا قیمت تمام شده، هزینه های پس از تولید و سود) را متاثر از شرایط حضور خود می نماید که ذیلا مهمترین آنها برشمرده می شوند :
- میزان عرضه و تقاضا.
- معیارهای رقابت نزد تولیدکنندگان و فروشندگان.
- گستره کاربرد ونوع کانونهای مصرف کننده محصول.
- سیاستهای اقتصادی کشور.
- معیارهای کیفی کالا.
- روند رشد صنایع جنبی.
- وضعیت صادرات و واردات.
تولید این محصول به تبع نوسان و تاثیر شاخصهای اقتصادی بر کشور و رشد عمومی قیمتها را می توان از دلایل افزایش قیمت این محصول دانست. همچنین تاثیر ازدیاد نرخ تورم نیز بصورت مضری براین روند افزایش به انحاء مختلف مشهود بوده و کماکان در قیمت گذاری نقش اساسی را ایفاء می نماید.
از بین عوامل مختلف مؤثر در نیل به قیمت نهایی و فروش محصول یک واحد تولیدی تنها آنهایی قابل کنترل خواهد بود که عمدتا اجزای هزینه های اولیه را شامل می شوند. وجود منابع عظیم و صنایع بزرگ تولید مفتولهای فولادی می تواند فرایند تولید میخ پرچ را از لحاظ تامین مواد اولیه از منابع خارجی، کاملا بی نیاز نمود و اتکا کامل آن را به بازار داخلی محرز نماید. از طرفی اجتناب ناپذیر بودن استفاده از تجهیزات و ماشین مختص این صنعت به همراه قیمت بالای آن مبین سهم عمده و نقش تعیین کننده هزینه سرانه دستگاهها بر قیمت محصول نهایی بوده و لزوم یا میزان تاثیر اختصاص تسهیلات وام و سرمایه گذاری جهت فائق آمدن به تنگناهای مالی را تاکید و تصریح می نماید.
کیفیت کالا نیز عامل عمده ای در تعیین قیمت فروش بوده و از این رو رعایت استانداردهای مورد قبول ملی وجهانی ضمن ارتقاء کیفیت محصول قابلیت رقابت و قیمت فروش آن را بالا می برد. بالاخص در این مورد که مسائل ایمنی و دوام در بسیاری از کاربردها بطور جدی مطرح بوده و باید دقت عمل خاصی در رابطه با مسائل دسته بندی، جلوگیری از فساد و پوسیدگی و برخورداری از ظاهر خوب، اعمال نفوذ، جمع بندی بررسی های فوق، پیش بینی بازار و قابلیت جذب محصول و عوامل مرتبط با قیمت محصول منتسب نموده و بعلاوه براورد شرایط و پتانسیلهای عرضه محصول به بازارهای خارجی جهت ثبات بخشیدن به طرح را ایجاب می نماید. علاوه بر ویژگیهای کیفی محصول، قیمت فروش آن، شاخص اصلی جلب تقاضا می باشد.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.