یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

مقاله چگونه یک معلم خوب باشیم ؟

اختصاصی از یارا فایل مقاله چگونه یک معلم خوب باشیم ؟ دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

مقاله چگونه یک معلم خوب باشیم ؟


مقاله چگونه یک معلم خوب باشیم ؟

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:18

فهرست مطالب:

چگونه یک معلم خوب باشیم ؟
مدیریت کلاس درس
دلسبور باشید
برنامه ریزی درسی
یک معلم خوب چیست؟
10 سوال کلیدی از یک معلم خوب
کیفیت های شخصی
معلمان شایسته ( ممتاز )
چکیده
مقدمه
ارتباط
حمایت سازمانی
نتیجه گیری

 

 

چگونه یک معلم خوب باشیم ؟

یک معلم خوب شدن می تواند بهترین و هیجان انگیز ترین کار در دنیا باشد . اما ، معلمی شدن که به طور مؤثر نمی تواند یک کار پر استرس ، دردناک و خسته کننده باشد ، در اینجا برخی نکات مهم برای شما آورده شده است که چگونه بهترین معلم باشید .

مراحل

 

مدیریت کلاس درس

تنظیم مثال ـ به خاطر داشته باشید که شما معلم هستید . این مسئله برای شما مهم است که در چشم دانش آموزان خود شبیه به یک سوپرقهرمان باشید . به خاطر داشته باشید که دانش آموزان به شما نگاه می کنند و بنابراین سعی خواهند کرد خصلت های شما را تقلید کند . این مسئله حیاتی است که دانش آموزان شما به عنوان شخصی با اعتماد بنفس ببینند . بنابراین آنها رهبری شما را دنبال خواهند کرد و برای اعتماد به شما احساس راحتی خواهند نمود .دانش آموزان ، از تمام سنین ، به کسی نیاز دارند که بتوانند به او تکیه کنند ، او را نگاه کنند و قادر باشند به او اعتماد کنند .

ترتیب به خوبی تعریف شده داشته باشید برای شکستن قوانین ترتیب های خاصی را تنظیم کنید . ترتیب های شما باید روندی را دنبال کند که با یک سیگنال عند گفتاری آغاز می شود ( مانند ، فقط نگاه کردن به دانش آموز ) به سمت یک سیگنال گفتاری پیش رود ( درخواست از دانش آموز برای توقف صحبت کردن ) به سمت یک هشدار گفتاری ( اگر این وضعیت ادامه یابد ، عواقبی وجود خواهد داشت ) و به سمت اجرای عواقب پیش روی کند ( عواقب (ترتیب ها ) بر عهده ی شما هستند و به برنامه ی مدرسه بستگی دارد . بسیاری از مدارس دارای یک سیستم تأدیب هستند ( دانش آموزان این تنبیه ها را کوچک می شمارند ) یا شاید دارای خطوط نوشتاری باشند یا دور از سایر دانش آموزان بنشینند .

 

دلسبور باشید

معلمان بزرگ روابط قوی با دانش آموزان خود تشکیل می دهند و نشان می دهند که مراقب آنها هستند . آنها گرم ، معقول ، مشتاق و مراقب هستند . آزادانه پس از ساعات کلاس در مدرسه بمانید تا به دانش آموزان کمک کنید و در کمیته های توسعه ی مدرسه و فعالیت ها شرکت کنید و تعهدی را به مدرسه نشان دهید .

برخی قوانین تغییر مقدرات ( قوانین اساسی ) تنظیم کنید . شما باید 3-5 داشته باشید که دانش آموزان آنها را می دانند . این قوانین ، قوانینی هستند که زمانی که شکسته شوند به عواقبی ارجاع و اده می شوند که طی برنامه ی طرد می شده اند . سعی کنید به کلاس اجازه دهید تا قوانین اساسی پیش نهاد دهند . یک بحث کلاسی داشته باشید و ایده ها را بنویسید . این باعث می شود ، که کلاس احساس کند که به آنها گوش داده می شوند و شما مراقب نظریه ها آنها هستید . همچنین در عین حال برخی کارهای اساسی را تنظیم کنید که آنها احساس کنند به دلیل ایجاد آنها توسط خودشان به آنها وفادار خواهند بود . به عنوان یک واسطه عمل کنید تا مطمئن شوید که قوانینی که بر اساس آن تصمیم می گیرید ، مناسب هستند . برای مثال زمانی که معلم در حال صحبت کردن است ممکن است ساکت باشند ، به یکدیگر احترام بگذارند و تکالیف و کار کلاسی را تمام کنند .

 

برنامه ریزی درسی

یک هدف داشته باشید . زمانی که شما درس را برنامه ریزی می کنید به ضروری ترین بخش آن هدف آن است ، بعد از درس شما از دانش آموزان می خواهید چه کاری انجام دهند . اگر هدف قوی و عمیق باشد و آنچه را که شما واقعاً می خواهید دانش آموزان یاد بگیرند بازتاب کند ، آن در درس بازتاب خواهد شد .

یک برنامه ی ثابت برای درس های خود داشته باشید . هر درسی باید به 3 بخش ساده تقسیم شود که هدف شما را بازتاب نماید .

بخش اول باید بخش ارائه ی درس باشد ، و این جائی است که شما چیز جدیدی را به کلاس آموزش می دهید ( در زمانی که قابل کاربرد باشد پرسش یا پیش نهاد را نیز اجازه می دهید .

بخش دوم کلاس را به چیزی اختصاص می دهید که شامل یک تیم گروه جمعی باشد جائی که دانش آموزان بتوانند با هر کسی که بخواهند کار کنند. زمانی که به پایان این بخش نزدیک می شوید.شما می توانید یک جلسه ی بحث داشته باشید . جائی که گروه ها یا سنه ها / نظریه های خود را می گویند و علائمی برای مشارکت مناسب ارائه می دهند .

بخش پایانی هر درس باید جائی باشد که دانش آموزان به صندلی های خود باز می گردند و به صورت کیفی بر یک تکلیف نهائی مانند پاسخ به سؤالات خاص نوشته شده بر روی تابلو یا کشیدن یک تصویر مرتبط با چیزی که آنها از آن درس یاد گرفته اند ، کار می کنند .

دانش آموزان تنها باید با شما اگر آنها دوباره آنچه انجام می دهند یا چگونه آن را انجام بدهند سوالی داشته باشند ) یا شخصی که مسقیماً کنار آنها نشسته است صحبت کنند این یک بخش استراحت است ، زمانی که دانش آموزان فرصت دارند تا بر روی مطالب خود کار کنند و آنها را درک نمایند .

تکالیف مربوط را تعیین کنید . عاقلانه است به جای تعیین یک چیز متفاوت در هر شب ، یک یا دو تکلیف اساسی را برای روزهای دوشنبه تعیین کنید و سپس این تکالیف را در روز جمعه جمع آوری کنید .

ارائه ی کوئیز را در نظر بگیرید . شما ممکن است بخواهید هر جمعه برای ارزیابی میزان درک مطالب توسط دانش آموزان یک کوئیز داشته باشید . شما می توانید قضاوت کنید آموزش شما تا چه مقدار خوب بوده است و به چه میزان اکثریت دانش آموزان شما کوئیز را خوب اجرا کرده اند .


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.