فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:15
فهرست مطالب:
اصول تئوری عکاسی
لنز: اصلی مهم برای تصاویر خوب
چیپس تصویر
ضبط دیجیتالی تصویر
تجهیزات
کارت گرافیک
کارت صدا
کارت ویدیو
هارد دیسک
ضبط نوار ویدیویی
نرم افزار فشرده سازی
کپی کردن تولید
صدا
تصاویر ثابت
نور و صوت
کد زمانی و سرعت نوار
فرمت های مختلف دیجیتالی
قدرت زوم
تثبیت تصویر
مونیتور و و چشمی
مبدل DV
فیلتر
تله کنورتور
اصول تئوری عکاسی
در همۀ دوربین ها یک لنز یا عدسی وجود دارد که وظیفه آن جمع کردن نور بر روی سطح یا صفحه ای حساس به نور است. در دوربین هایی که از فیلم استفاده می شود «دوربین های فیلمبرداری سینمایی»، تصاویر بر روی فیلمی پلاستیکی که از طریق مواد شیمیایی به نور حساس شده است، ضبط می شوند. بعد از فیلمبرداری باید فیلم را ظاهر و کپی کرد، که در این مرحله می توان، ان را به وسیله پروژکتور بر روی دیوار مشاهده کرد.
در یک دوربین ویدیو، یک چیپس الکترونیکی یا آی سی کوچک، نور را تبدیل به علامات یا سیگنال های الکترونیکی میکند که مانند سیگنال های کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرند. این نور در هر ثانیه به وسیله 25 تصویر تبدیل به علامات الکترونیکی می شود و هر تصویر اصطلاحاً دو بار «جارو» می شود. تصویر از منتهی الیه سمت چپ بالا تا منتهی الیه سمت راست پایین، ایجاد می شود. نتیجه اینکه 720 نقطه در 576 نقطه (576×720) بر روی صفحه، تصویر را می سازند.
لنز: اصلی مهم برای تصاویر خوب
وظیفه لنز، جمع آوری نور از روی سوژه یا موضوع فیلمبرداری و فوکوس کردن آن بر روی سطح حساس به نور دوربین است. هیچ تصویری نمی تواند شفاف تر و دارای وضوحی بیشتر از آن چه لنز تولید میکند باشد. از این رو یک لنز خوب به معنی شرط لازم برای یک تصویر خوب است.
لنز از یک یا چند ذره بین تشکیل شده است. تعداد عدسی ها رابطه مستقیمی با بهتر شدن تصویر ندارند، اما یک لنز با تعداد ذره بین کمتر می تواند از یک لنز یا ذره بین های بیشتر، بدتر باشد. لنز با دو عامل نشان داده می شود: فاصله کانونی و حداکثر قدرت باز شدن دیافراگم. این اصطلاحات از زمان کودکی هنر عکاسی یعنی از صد و اندی سال پیش در محدودۀ تصویربرداری مطرح بوده اند. اجازه دهید کمی بیشتر آنها را شرح دهم:
لنز واید در عمس بالا می تواند دوست ما را همراه با محیط پیرامون ان نشان دهد. عکس پائین با لنز تله بیشتر سوژه اصلی را نشان می دهد و آنرا از محیط خود جدا کرده است.
• فاصله کانونی لنز، قدرت لنز را در نمایش کم یا زیاد در تصویر مشخص میکند. فاصله کانونی به میلی متر بیان می شود. هر گاه مقدار آن کم باشد، به معنی لنز واید است، یعنی مقدار زیادی از سوژه را نشان می دهد. اندازه بیشتر به معنی تله بودن لنز است و به معنی آن است که لنز، سوژه را نزدیک تر نشان می دهد.
• حداکثر قدرت باز بودن دیافراگم، قدرت لنز را در انتقال نور به درون دوربین نشان می دهد. اگر لنز بتواند مقدار زیادی نور وارد دوربین بکند، شاید احتیای به استفاده از فلاش نباشد. قدرت باز بودن دیافراگم در درجه های مختلف نشان داده می شود. هر گاه اندازه آن بیشتر باشد، یعنی نور کمتری به داخل دوربین راه پیدا میکند.