فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:22
فهرست مطالب:
چکیده :
معرفی
2ـ عملکرد های مرتبط
نسخه برداری کامل
نسخه برداری افزایشی
2ـ2ـ پروتکل :
از دو مرحله استفاده می کند :
تجمع ، اجتماع ، گروه زنبوران :
3ـ الگوریتم های مورچه أی
1ـ3ـ ایده أی بنیادی الگوریتم
2ـ3ـ یک الگوریتم مورچه أی ساده
توپولوژی پویا :
کار محلی :
کیفیت پیوند :
4ـ الگوریتم مسیریابی مورچه أی برای ها
1ـ4ـ مرحله کشف مسیر :
2-4 حفظ مسیر :
3ـ4ـ برخورد با شکست و خرابی مسیر
4ـ4ـ خصوصیات :
5ـ4 مخارج و هزینه های
5ـ نتیجه شبیه سازی
1-5- محیط شبیه سازی
2ـ3ـ مقایسه با الگوریتم های مسیر یابی موجود.
6ـ نتیجه گیری و عملکرد آینده
چکیده :
یک شبکة موبایل مجموعه أی از گزینه های موبایل است که روی رادیو (از طریق امواج رادیویی) ارتباط برقرار می کند. این شبکه ها یک فایده هم دارند ، آنها نیازی به زیر ساخت های موجود (در حال حاضر) و یا مدیریت مرکزی ندارند. بنابراین ، شبکه های موبایل برای پیوندهای ارتباطی سریع (اضطراری) مناسب هستند. هر چند که این انعطاف پذیری های خود را دارد : در نتیجه تغییرات مرتب توپولوژی ، سازماندهی ارتباط شکل می شود. در این مقاله ما یک الگوریتم مسیریابی به مجرد درخواست (می توان گفت عندالمطالبه) برای شبکه های موبایل ارائه می دهیم. این الگوریتم بر الگوریتم های که یک کلاس از است پایه گذاری شد.
الگوریتم های سعی در نگاشتن توانایی حل اجتماع به مسایل مهندسی و ریاضی را دارد.
الگوریتم مسیریابی بر پایه کلنی یا بسیار وفق پذیر کارآمد و قابل تغییر است. هدف اصلی در طراحی الگوریتم کاهش مخارج کلی برای مسیریابی بود. علاوه بر آن ، ما کارایی را با پروتکل های مسیریابی دیگر از جمله از طریق نتایج شبیه سازی ، مقایسه می کنیم.
معرفی
یک شبکه موبایل مجموعه أی از گره های موبایل است که از طریق رادیو ارتباط حاصل نموده و نیازی به هیچگونه زیر ساخت (یا زیر بنا) ندارد. این شبکه بسیار انعطاف پذیر و برای چندین نوع کاربرد مناسب می باشند ، چرا که این شبکه ها اجازة برقراری ارتباط اضطراری بدون هیچ گونه زیر ساخت از پیش نصب شده را می دهند. (شکل1)
در نتیجه برد محدود مخابرات در واسط های بی سیم ، در اغلب موارد ارتباط باید طی گره های میانی تقویت شود (رله شود). بنابراین در شبکه های موبایل هرگز همچنین باید یک مسیریاب نیز باشد.
گذشته از حادثه (یعنی هنگام بلایا از این موبایل روش مسیریابی استفاده کنند) و دامنه کاربرد نظامی ، بکارگیری شبکه های موبایل برای کاربردهای چند رسانه أی یک حوزة قابل توجه دیگر است. هرچند که ، راندمان چنین شبکه هایی باید قبل از تحقق بخشیدن به این امر بهبود یابد.
با تکنولوژی های نمایان شده جدید رادیویی مثلاً و بلوتوث تحقق بخشیدن به کاربردهای چند رسانه أی از طریق شبکه های موبایل بیشتر واقع گرایانه می شود. (می توان گفت : واقع گرایانه)
یافتن یک مسیر بین نقاط انتهایی (دو نقطه انتهایی) ارتباط (مخابره) بزرگترین مسئله در شبکه هاب موبایل می باشد. هنگام متحرک بودن گره ها شکل بیشتر تشدید می شود. روش های مختلف زیادی برای برطرف کردن این شکل در سالهای اخیر پیشنهاد شده ولی تاکنون هیچ الگوریتم مسیریابی برای همه موقعیت ها مناسب نبوده است.
همچنین جنبه های دیگر شبکه های موبایل در معرض تحقق و بررسی قرار داده شده اند ، خصوصاً پیکربندی آدرس گره ها (یا می توان گفت پیکر بندی آدرس گره ها بصورت پویا).
در این مقاله ما یک روش جدید برای یک الگوریتم مسیریابی عندالمطالبه ، ارائه می دهم که بر بنا نهاده شده است.
الگوریتم های مورچه أی زیر مجموعه أی از بوده و سعی در تقلید توانایی مورچه ها در حل مسایل پیچیده از طریق همکاری بدون ارتباط مستقیم دارند. چندین الگوریتم که بر الگوریتم های کلنی مورچه أی پایده گذاری شده در سالهای اخیر برای حل بعنوان مثال بهینه سازی ، معرفی شده اند. برای نشان دادن اینکه الگوریتم ها برای شبکه های موبایل مناسب است ما برخی نتایج را که بر پایه شبیه سازی های انجام گرفته اخیراً در حاصل شده اند ارائه می کنیم.
باقی ماندة این مقاله بصورتی که در ادامه می آید ساماندهی شده است بخش 2 دور نمایی از الگوریتم های موجود شبکه های موبایل ارائه می دهد. در بخش 3 ، اصول مقدمات الگوریتم های مورچه أی را ارائه می کنیم. در بخش 4 الگوریتم مسیریابی را به ذکر جزئیات توصیف نموده و در مورد فوائد و مشکلات آن بحث می کنیم.
متعاقباً در بخش 5 برخی نتایج شبیه سازی را برای نشان دادن روش و مقایسه آن با روش های مسیریابی موجود ارائه می دهیم.
و نهایتاً در بخش 6 یک نتیجه داده می شود.