فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:9
فهرست مطالب:
عنوان
چکیده
تقدیر و تشکر
مقدمه
مرحلة اول: توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله
مرحلة دوم: گردآوری اطلاعات ((شواهد 1))
مرحلة سوم: تجزبه و تحلیل و تفسیر داده ها
مرحلة چهارم: انتخاب راه جدید به صورت موقت
مرحلة پنجم: اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
مرحلة ششم: گردآوری اطلاعات ((شواهد 2))
مرحلة هفتم: ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن
مرحلة هشتم: تجدید نظر و تصمیم نهایی
نتیجه گیری
چکیده
مقصود و هدف از این تحقیق و پژوهش، بررسی علل و دلائل ضعف یا عدم فعالیت عینی و محسوس دانش آموزان در درس انشاء و علت بی نشاطی کلاس و نشکفتن دانش آموزان در درس انشاء و همچنین یافتن پاسخ مناسب به سؤال دلایل بی نشاطی و بی روحی و یافتن طرق برای تشویق و علاقمند نمودن در این مورد دو زمینه سعی بر این شده تا از خود دانش آموزان و عالمان متخصص و پژوهشگران و مدیران و والدین و کتب، راهکاری برای رفع اشکال این معضل یاری گیریم. با عنایت به آراء و پیشنهادات و ارائه طریقها از طرف متوجهین، بحثهایی در این زمینه صورت گرفته که اطلاعات حاصل از این بحثها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و اشکالات و کم و کاستیهای کلاس درس مشخص و روشن گردیده و اصول لازم برای تدریس درس انشاء از میان راه حلهای ارائه شده روش و طریق مناسب برای اقدام عملی و اجرا در نظر گرفته شده است. با توجه به شواهد عینی و مدارک و اسناد موجود، تغییر مثبت در تدریس درس انشاء صورت پذیرفته است که با اجرای این روش می توان تحولی در چگونگی تدریس در انشاء بوجود آورد و همچنین دانش آموزان را تا حدودی در این درس فعال نموده و در آنان شور و شوق نسبت به درس مزبور ایجاد کرد.