فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:11
فهرست مطالب:
عنوان
چکیده
تقدیر و تشکر
مقدمه
مرحلة اول: توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله
مرحلة دوم: گردآوری اطلاعات (شواهد1)
مرحلة سوم: تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها
مرحلة چهارم: انتخاب راه جدید به صورت موقت
مرحلة پنجم: اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
مرحلة ششم: گردآوری اطلاعات (شواهد 2)
مرحلة هفتم: ارزشیابی بر تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن
مرحلة هشتم: تجدید نظر و تصمیم نهایی
منابع
چکیده :
موضوع: چگونه می توانم دانش آموزان را به درس تعلیمات اجتماعی علاقه مند سازم.
هدف از این پژوهش بررسی و تبین عدم فعالیت عملی و محسوس دانش آموزان در درس تعلیمات اجتماعی است. بی حوصلگی و خستگی در کلاس درس است و یافتن پاسخ مناسب به سؤالی که (چرا کلاس درس تعلیمات اجتماعی بی نشاط و خسته کننده است) و چگونه می توانم دانش آموزان کلاس را به درس تعلیمات اجتماعی علاقه مند سازم. در این زمینه سعی شد از خود دانش آموزان و همکاران و میسر مدرسه و کتابهای روش های تدریس تعلیمان اجتماعی و مجلة پیوند برای رفع این مشکل استفاده گردد. با توجه به نظرات و پیشنهادات بیان شده و بحث هایی در این زمینه صورت گرفته و اطلاعات حاصل از آن بحث ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته شده است و اشکالات و علتها و کاستی های کلاس درس تعلیمات اجتماعی تا اندازه ای مشخص و روشن گردیده و فواید و اصول لازم برای تعلیمات اجتماعی تعیین شده است و آموزش انواع روشهای تدریس تعلیمات اجتماعی و اهمیت دادن به این درس و طولانی کردن مدت تدریس و عملی کار کردن در سر کلاس. از میان راه حلهای ارائه شده یک راه مناسب برای اجرا در نظر گرفته شده است که با توجه د عملی و مدارک و اسناد و منابع موجود در نتیجه مثبت در درس تعلیمات اجتماعی صورت گرفته است که با اجرای این روش می توان تحولی در درس ورزش بوجود آورد و همچنین دانش آموزان را در این درس فعال نمود و در آن ها شور و شوق و علاقه نسبت به رنگ تعلیمات اجتماعی بوجود آورد در نهایت به این نتیجه رسیدم که تعلیمات اجتماعی اگر با علاقه و تدریس عملی باشد با شور و شوق همراه است. و دانش آموزان را فعال ساخته و از خسته شدن دانش آموزان در کلاس و نفهمیدن درس جلوگیری می کند.