یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

مقاله هورمونهای رشدی

اختصاصی از یارا فایل مقاله هورمونهای رشدی دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

مقاله هورمونهای رشدی


مقاله هورمونهای رشدی

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:18

فهرست مطالب:
عنوان     صفحه
مقدمه     
چکیده     
هورمونهای رشدی     
1ـ‌ اکسین     
نقش اکسین     
شکل (1) اکسین     
2ـ جیبرلین     
نقش جیبرلین     
شکل (2) جیبرلین     
3ـ سیتوکنین     
نقش سیتوکنین     
شکل (3) سیتوکنین     
هورمونهای بازدارنده     
1-    نقش اسید آبسیسیک     
2-اتیلن     
نقش اتیلن     
نتیجه گیری     
منابع مورد استفاده     
 

 

 

مقدمه :

واژه هورمون به مواد معینی اطلاق می شود که در بخشی از موجود زنده ساخته شده و پس از انتقال اثرات فیزیولوژیکی محسوسی در دیگر قسمتهای آن موجود به جا می گذارند و در تراکم های بسیار کم فعالند. این تصور کلی در اصل در قلمرو فیزیولوژی حیوانی پدید آمد و واژه هورمون از ریشه یونانی به معنی ((تهیج کردن)) گرفته شده است. هورمونهای گیاهی که اغلب فیتوهورمون خوانده می شود در بافتهای هر سیستمی و یا لااقل جوان از هر نوع ساخته می شود و غالباً بعد از انتقال یافتن اثر خود را در بافتی می گذارند که تا حدودی از بافتی که در آن ساخته شده اند به دور است. هورمونها با آنزیم ها ، ویتامین ها و در این خاصیت مشترکند که به غلظت بسیار کم یا ناچیز باعث ایجاد اثرات فیزیولوژیکی عمیقی می شوند.

واژه هورمون باید به ترکیباتی محدود گردد که به طور طبیعی در درون موجود زنده ساخته می شود. بنابراین برای ترکیب هایی که اثر هورمون مانندی روی گیاهان دارند ولی معلوم نیست که به طور طبیعی در آنها یافت شوند باید واژه تنظیم کننده رشد اطلاق گردد. (4)


چکیده :

تولید هورمون های گیاهی خود تحت تأثیر نسبی عوامل محیطی می باشد و بدین وسیله است که عوامل محیطی پیغامهای خود را به سلولهای گیاهی می رسانند. هورمونها در حقیقت پسغامبرانی هستند که از محلی به محل دیگر گیاه سفر کرده و سنتز و یا سرعت واکنش های آنزیمی به خصوص را کنترل می کنند.

هورمون عبارت است از یک ماده آلی که در نقطه ای از گیاه تولید شده به نقطه دیگر منتقل گشته در آنجا عملیات کنترل کننده خود را به وسیله تظاهرات فیزیولوژی گیاه نشان می دهد. از خصوصیات مهم هورمونها این است که با مقدار بسیار جزئی و کم تأثیرات بسیار شدید و بازدارنده دارد.

هورمونهای گیاهی ممکن است به طور غیر مستقیم با ساختمان ژنتیکی سلولهای گیاهی ترکیب شده و یا اینکه به طریق تقلیل آنزیم و یا تحریک در تولید آنزیم متابولیسم سلول را کنترل کنند.

تحریک کننده رشد : اکسین ، جیبرلین ، سیتوکنین

بازدارنده رشد : اتیلن ، اسید آبسیسیک


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.