یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

پایان نامه بررسی دلایل عدم انگیزش در کلاس درس در میان دانشجویان ورودی 1378 دانشگاه پیام نور میاندوآب

اختصاصی از یارا فایل پایان نامه بررسی دلایل عدم انگیزش در کلاس درس در میان دانشجویان ورودی 1378 دانشگاه پیام نور میاندوآب دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پایان نامه بررسی دلایل عدم انگیزش در کلاس درس در میان دانشجویان ورودی 1378 دانشگاه پیام نور میاندوآب


پایان نامه بررسی دلایل عدم انگیزش در کلاس درس در میان دانشجویان ورودی 1378 دانشگاه پیام نور میاندوآب

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:40

نام پروژه: بررسی دلایل عدم انگیزش در کلاس درس در میان دانشجویان ورودی 1378 دانشگاه پیام نور میاندوآب از دیدگاه خود آنان در سال تحصیلی 83-82

فهرست مطالب:

عنوان مطالب    شماره صفحه
صفحه شکل ها و جداول    
فصل اول (طرح تحقیق)    
فصل دوم (سابقه تحقیق)    
فصل سوم (روش تحقیق)    
فصل چهارم و پنجم (یافته ها و تجزیه تحلیل آنها)    
فصل ششم (نتایج و پیشنهادات)    
فهرست منابع و مأخذ    
ضمائم و پیوست ها    
خاتمه    



صفحة شکل ها و جداول

شماره شکل یا جدول    نام کامل شکل یا جدول    شماره صفحه
1    رابطه استاد با دانشجویان و عدم انگیزش در کلاس درس    
2    رابطه استاد با دانشجویان و ایجاد انگیزش در کلاس درس    
3    رابطه استاد با دانشجویان و ایجاد انگیزش در آنان    
4    رابطه استاد با دانشجویان و ایجاد انگیزش در آنان    
5    رابطه بین روشتدریس بد و عدم انگیزش درکلاس درس    
6    رابطه بین روش تدریس و امناسب و عدم انگیزش در کلاس درس    
7    رابطه بین روش تدریس فعال و پویا و ایجاد انگیزش در کلاس درس    
8    رابطه روش تدریس فعال و ایجاد انگیزش در کلاس درس    
9    رابطه فضای آموزشی بی روح و عدم انگیزش در کلاس درس    
10    رابطه بین روابط انسانی نا مناسب و عدم انگیزش در کلاس درس    
11    رابطه بین روابط انسانی نا مناسب و عدم انگیزش در کلاس درس    
12    رابطه بین مدیریت مناسب و ایجاد انگیزش در کلاس درس    
13    رابطه بین امید به آینده تحصیلی و شغلی و ایجاد انگیزش در کلاس درس    
14    رابطه بین امید به آینده تحصیلی و شغلی و ایجاد انگیزش در کلاس درس    
15    رابطه بین امید به آینده تحصیلی و شغلی و نقش استاد در این زمینه    
16    رابطه بین عدم امیدواری به آینده و عدم انگیزش در کلاس درس    
17    رابطه بین موضوع درس نا جالب و خسته کننده و عدم انگیزش در کلاس درس    
18    رابطه بین موضوع درس نا مناسب با علاقه و استعداد و عدم انگیزش در کلاس درس    
19    رابطه بین موضوع درس نا مناسب با علاقه و استعداد و عدم انگیزش در کلاس درس    
20    رابطه بین موضوع درس جالب و مناسب و ایجاد انگیزش در کلاس درس     

 

 

فصل اول (طرح تحقیق)  

درکلاس درس در میان دانشجویان ورودی سال 1378 دانشگاه پیام نور میاندوآب از دیدگاه خود آنان در سال تحصیلی 83-82 بپردازم بر اساس مطالعات انجام شده متغیر مستقل و وابسته به شرح ذیل می باشد.
1- عدم وجود رابطه عاطفی مثبت و دوستانه استاد با دانشجویان متغیر مستقل و عدم انگیزش مناسب دانشجویان در کلاس درس متغیر وابسته
می باشد.
2- روش تدریس خسته کننده و نامناسب استاد در کلاس درس متغیر مستقل و عدم انگیزش دانشجویان در کلاس درس متغیر وابسته می باشد.
3- مدیریت نا مناسب دانشگاه متغیر مستقل و عدم انگیزش مناسب دانشجویان در کلاس درس مستقل وابسته می باشد.
4- عدم امید به آینده تحصیلی و شغلی دانشجویان متغیر مستقل و عدم انگیزش مناسب دانشجویان در کلاس درس متغیر وابسته می باشد.
5- موضوع درس خسته کننده و نامناسب با علاقه و استعداد دانشجویان متغیر مستقل و عدم انگیزش مناسب دانشجویان در کلاس درس متغیر وابسته می باشد.

2- بیان سابقه تحقیق
تاریخچه مطالعه و انگیزش در رفتار آدمی: در مطالعه رفتار آدمی مسأله انگیزش یا علیت رفتار از قدیم موضوع اصلی فلسفه یا مطالعه در هستی انسان بوده است مردم همیشه کوشیده اند هنوز هم می کوشند که رفتار خویش را توجیه و تبیین کنند. بنابراین تاریخ مطالعه انگیزش به زمان پیدایش آدمی روی کره زمین بر می گردد و این تاریخ را باید در
نوشته های فیلسوفان قدیم از قبیل افلاطون، ارسطو و دیگران جستجو کرد. مثلاً افلاطون مفهوم آزادی اراده را مطرح می کند به نظر او انسان در فعالیت و انتخاب درست  یا نادرست آزاد است و اما درباره انگیزش در کلاس درس، علی اکبر شعاری نژاد در کتاب نظریه های انگیزش در آموزش و پرورش به دلایل چندی پیرامون عدم انگیزش در کلاس درس اشاره
می کند که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد.
چرا ممکن است دانش آموز یا دانشجویی در کلاس درس برانگیخته نشود: 1- موضوع درس برای او خسته کننده است. 2- روش تدریس خسته کننده است. 3- هدف های درس چنان که باید روشن نیستد. 4- دانش آموز یا دانشجو استعداد و توانایی لازم را ندارد 5- دانشجو از کلاس یا موضوع درس سابقه ذهنی و تجربه های منفی دارد 6- روشتدریس استاد مستلزم کوشش فردی دانشجو نیست 7- سطح آرزوهای دانشجویان پایین است
 8- دانشجو احساس می کند که چندان مورد توجه نیست و از تعلق خاطر و عزت نفس مطلوبش محروم است 9- محیط حاکم بر فضای آموزشی خسته کننده و بی روح است مکاری در سال 1371 به بررسی مسائل آموزشی و تحصیلی جوانان پرداخته است و طبق تحقیقات که انجام داده است
حدود 80-72 درصد جوانان دانشجو احترام نگذاشتن به شخصیت دانشجو را مشکل اساسی خود داشته و دلیل عدم انگیزش آنان در کلاس درس عنوان
کرده اند. و نیز علاقه بند در کتاب انگیزش در کلاس درس اشاره می کند مهم ترین دلیل عدم انگیزش دانشجویان در کلاس درس عدم ایجاد رابطه مثبت و دوستانه و حمایت کنده استاد با دانشجویان است وی معتقد است که استاد باید به تمام دانشجویان چه آنهایی که در کلاس درس موفق هستند و چه آنهایی که موفق نیستند این فرصت را بدهد که مورد محبت و احترام او قرار گیرند استاد باید به فراگیران خود در ادراک شایستگی و انگیزش درونی نسبت به درس و مدرسه کمک کند و این احساس را در آنان به وجود آورند برای این منظور استاد باید تلاش کند تا ارتباط ها مثبت و حمایتی و اعتقاد بر انگیز با دانشجویان داشته باشد. و دارای آرامش، ثبات، و
چشم پوشی، داشتن انتظارات بالا اما قابل دسترس برای موفقیت
دانش آموزان خود داشته باشد.
3- بیان مسأله یا مشکل عمده
به توجه به مطالبی که درمقدمه و نیز در تاریخچه تحقیق ذکر شد و به دلیل عدم انگیزش درکلاس درس یکی از مهمترین و دشوارترین مشکلات در سر راه یادگیری و تحصیل و مناسب و سازده می باشد و با توجه به فراگیر بودن مسأله عدم انگیزش درکلاس درس درمیان دانشجویان در سطح کل کشور و نیز در سطح منطقه و شهر ما و نیز در سطح دانشگاه پیام نور میاندوآب از اینرو در این تحقیق سعی شده است که به بررسی دلایل عدم انگیزش دانشجویان دانشگاه پیام نور میاندوآب ورودی 1378 درکلاس درس از دیدگاه خود آن دانشجویان پرداخته شود.
4- بین اهداف کلی تحقیق
یکی از اهداف کلی این تحقیق اینست که دلایل عدم انگیزش دانشجویان درکلاس درس بر ما روشن شود و هدف کلی دوم اینستکه مسئولان آموزش و پرورش دانشجویان دانشگاه پیام نور میاندوآبه به دلایل عدم انگیزش دانشجویان در کلاس درس آگاه شده و با استفاده ازنتایج و پیشنهادات ارائه شده در این تحقیق رفتار خود را در برخورد با دانشجویان در جهت انگیزش مناسب آنان درکلاس درس تغییر دهند و بدینوسیله خدمتی به دانشجویان و مسئولان دانشگاه شده باشد.
5- بیان اهداف جزئی
هدف اول: دلایل عدم انگیزش دانشجویان ورودی 78 دانشگاه پیام نور میاندوآب در کلاس درس روشن شود. هدف دوم: دلایلی که بیشترین اثر را در عدم انگیزش دانشجویان در کلاس درس می گذارند روشن شود.
هدف سوم: با استفاده از نتایج این تحقیق به تغییر رفتار مسئولان و استادان دانشگاه و تغییر فضای آموزشی اقدام شود. هدف چهارم: به جامعه دانشجویان کمک شود تا با انگیزش مناسب در کلاس درس حضور یابند و فعالانه به امر یادگیری و آموزش اقدام نمایند.
6- بیان فرضیه های تحقیق
فرضیه های مورد نظر در این تحقیق عبارتند از:
1-    بین عدم وجود رابطه عاطفی مثبت و دوستانه و حمایت کننده استاد با دانشجویان در کلاس درس و عدم انگیزش دانشجویان در کلاس درس یک رابطه مثبت وجود دارد.
2-     بین روش تدریس خسته کننده و نا مناسب استاد و عدم انگیزش دانشجویان در کلاس درس یک رابطه مثبت وجود دارد.
3-     بین مدیریت نا مناسب دانشگاه و عدم انگیزش دانشجویان در کلاس درس یک رابطه مثبت وجود دارد.
4-     بین عدم امید به آینده تحصیلی و شغلی دانشجویان و عدم انگیزش آنان در کلاس درس یک رابطه مثبت وجود دارد.
5-     بین موضوع درس خسته کننده و نامناسب با علاقه و استعداد دانشجویان و عدم انگیزش آنان در کلاس درس یک رابطه مثبت وجود دارد.
7- بیان روش تحقیق
در این تحقیق از روش کلی و معمولی استفاده شده است و جامعه مورد مطالعه در این تحقیق دانشجویان دانشگاه پیام نور میاندوآب که در سال 1378 به دانشگاه وارد شده اند می باشد و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده حدود 100 نفر از میان آنان انتخاب شده و مورد مطالعه قرار گرفته اند. ابزار جمع آوری اطلاعات نیز پرسشنامه می باشد و برای پاسخگویی به سئوالات و تنظیم پرسشنامه از مقیاس درجه بندی لیکرت استفاده شده است و از روش آماری خاصی استفاده شده است و از روش درصد گیری برای تجزیه و تحلیل پاسخ های پرسشنامه و نتیجه گیری استفاده شده است.
متغیرات مستقل در این تحقیق عبارتند از: 1- عدم وجود رابطه عاطفی مثبت و دوستانه و حمایت کننده استاد با دانشجویان 2- روش تدریس
نا مناسب و خسته کننده استاد 3- مدیریت نا مناسب دانشگاه 4- عدم امید
به آینده تحصیلی و شغلی دانشجویان 5- موضوع درس خسته کننده و
نا مناسب با علاقه و استعداد دانشجویان می باشد و متغیر وابسته عبارت است از عدم انگیزش مناسب دانشجویان در کلاس درس.


8- بیان اهمیت تحقیق
بیان هدف آنی: هدف آنی از انجام این تحقیق اینست که با انجام این تحقیق و پی بردن به دلایل عدم انگیزش دانشجویان در کلاس درس نیاز روانی به دانستن این مسأله ارضاء شود و هدف از انجام این تحقیق آنست که اولاً دلایل عدم انگیزش دانشجویاندر کلاس درس بر استادان و مسئولان دانشگاه روشن شده باشد ثانیاً مسئولان و استادان با استفاده از نتایج و پیشنهادات این تحقیق به تغییر رفتار خود و نیز تغییر فضای آموزشی و عاطفی حاکم بر دانشگاه اقدام نمایند. ثالثاً به جامعه دانشجویان کمک شود تا با انگیزش مناسب در کلاس درس حاضر شده و فعالانه در امر یادگیری خود شرکت کنند.
9- بیان محدودیت های تحقیق
بنده در انجام این تحقیق با موانع و مشکلات عدیده ای مواجه بودم که از جمله مهمترین آنان نبود زمان کافی برای انجام تحقیق مورد نظر
می باشد. همچنین نبود منابع کافی در دسترس برای مطالعه و نیز عدم همکاری دانشجویان در تکمیل درست پرسشنامه بوده است.



10- خلاصه و چکیده از فصول کار عملی
این پروژه از شش فصل تشکیل یافته است. فصل اول آن به بیان طرح تحقیق می پردازد در فصل طرح تحقیق به بیان وضوع با تاکید بر متغیرهای دخیل درآن- بیان سابقه تحقیق- بیان مسأله یا مشکل ایجاد شده- بیان اهداف کلی و جزئی تحقیق- بیان فرضیه های تحقیق- بیان روش تحقیق- بیان اهمیت تحقیق- بیان محدودیت های تحقیق= بیان خلاصه و چکیده از فصول کار عملی و تعریف مفاهیم و واژه ها می پردازد. فصل دوم به بیان سابقه تحقیق می پردازد سابقه تحقیق به بیان مطلعات و تحقیقاتی که توسط
علی علاقه بند و یا شعاری نژاد و نیز مکاری و گیل و چپمن اشاره شد که هر کدام عواملی چند را به عنوان دلایل عدم انگیزش در کلاس درس عنوان کرده اند.
در فصل سوم به بیان روش تحقیق پرداخته شده است و جامعه مورد مطالعه که دانشجویان ورودی سال 1378 دانشگاه پیام نور میاندوآب
می باشد و از روش تحقیق علی و معلولی در این تحقیق به عنوان روش استفاده شده است و برای گزینش نمونه ها از روش نمونه گیری تصادفی استفاده شده است و برای تجزیه و تحلیل آماری پاسخ ها از روش
درصد گیری استفاده شده است و ابزار جمع آوری اطلاعات نیز پرسشنامه می باشد. اشاره شده است.
و در فصل چهارم و پنجم به بیان یافته ها و تجزیه و تحلیل آنها اشاره شده است دراین فصل هر کدام از فرضیه ها به روش درصد گیری نظرات دانشجویان مورد اثبات یا رد قرار گرفته اند. در فصل ششم به بیان نتایج و پیشنهادات پرداخته شده است نتایجی که از فصل دوم تحقیق و نیز از فصل چهارم و پنجم تحقیق بدست آمده است دراین فصل بیان می شود و پیشنهاداتی برای مسئولان و مدرسان و استادان پیرامون کمک به دانشجویان در ایجاد انگیزش درونی اشاره شده است.
11- تعریف مفاهیم و واژه ها
تعریف انگیزش: مفهوم انگیزش یعنی بر انگیختن را وقتی به کار می بریم که می خواهیم از علت یا علت ها یا تعیین کننده های رفتار یا رفتارهای شخص یا اشخاص (فرد یا گروه) بحث کنیم و در یابیم که چه عامل درونی یا بیرونی باعث پیدایشرفتارهای خاص در شخص (یا گروه) می شود آن رفتار را هدایت می کند و جهت می دهد و شخص را تا دست یافتن به خواسته اش (خاموش کردن انگیزش) فعال نگه می دارد. به عبارت دیگر در بحث از انگیزش رفتار، در واقع به تحلیل (علت یابی) رفتار یا افکار و اعمال فرد یا گروه می پردازیم.

 


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.