یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

مقاله آموزش از راه دور

اختصاصی از یارا فایل مقاله آموزش از راه دور دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

مقاله آموزش از راه دور


مقاله آموزش از راه دور

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:16

فهرست مطالب:
عنوان     صفحه
مقدمه     
1ـ تعاریف آموزش از راه دور     
2ـ خودآموزی و آموزش از راه دور     
3ـ مراکز رابط برای آموزش از راه دور     
4ـ دوره های تکاملی آموزش از راه دور     
1ـ4ـ دوره اول : آموزش مکاتبه ای     
2ـ4ـ دوره دوم: آموزش چند رسانه ای     
3ـ4ـ دوره سوم : الکترونیکی    
5ـ روش های آموزش در آموزش از راه دور     
1ـ5ـ روش خودآموزی یا یادگیری انفرادی     
2ـ5ـ روش راهنمایی از دور     
3ـ5ـ روش درس مجازی     
6ـ آموزش الکترونیکی     
1ـ6ـ تعاریف آموزش الکترونیک     
2ـ6ـ مزایا و محدودیت های آموزش الکترونیک     
7ـ تفاوت بین آموزش از راه دور با آموزش سنتی     
8ـ تفاوت آموزش از راه دور سنتی با آموزش از راه دور بر خط     
9ـ تأملاتی برای مربیان آموزش از راه دور درباره ویژگی بزرگسالان     
10ـ آموزش از راه دور یکی از ویژگی های فراصنعتی شدن     
1ـ10ـ مشخصات جامعه فرا صنعتی (به نظر گینز)     
1ـ1ـ10ـ سرمایه داری صنعتی     
2ـ1ـ10ـ فاصله زمانی و مکانی     
3ـ1ـ10ـ مکانیسم های نامحدود و سیستم های تخصصی     
4ـ1ـ10ـ انعطاف پذیری     
5ـ1ـ10ـ فردگرایی    
11ـ نظریه های آموزش از راه دور     
1ـ11ـ نظریه ویرمایر     
2ـ11ـ نظریه اتوپیترز     
3ـ11ـ نظریه هولمبرگ     





مقدمه
آموزش از راه دور را می توان در کشاورزی برای آموزش های بدو و حین خدمت بکار گرفت. مثلاً تحصیل برای کسب و مدرک تخصصی، آموزش از راه دور نیازمند خود ـ برنامه ریزی و خود ـ تنظیمی است. این نوع آموزش را می توان به راحتی در قالب آموزش رسمی همچون رشته های تحصیلی رسمی ارائه شده توسط موسسات آموزش از راه دور ارائه داد. این موسسات از رهیافت چند رسانه ای و آماده سازی        بسته های آموزشی که شامل اطلاعات نوشتاری، ضبط صوت و در بعضی موارد حتی موادی ساده برای تمرین های آزمایشگاهی است، بهره می برند. در بسیاری از کشورها، موسسات آموزش از راه دور برنامه های رادیویی و تلویزیونی را گسترش داده و مراکز محلی که در آن فراگیران در صورت نیاز بتوانند از راه دور، با مدرسان خصوصی ملاقات نمایند را بنا نهاده اند. در این مراکز فراگیران می توانند مهارتهای عملی را که نیازمند ابزار و تجهیزات است و احتمالاً در محل زندگی در دسترسشان نیست را فراگیرند.
تعاریف آموزش از راه دور
صاحب نظران این رشته تعاریف متعددی برای واژه ی آموزش از راه دور ارائه می دهند. مور (1990) آموزش از راه دور را چنین تعریف می کنند. آموزش از راه دور روشی است برای توصیف انواع ترتیبات آموزشی که در آنها فراگیر و معلم به طور معمول از لحاظ زمان و یا مکان از یکدیگر جدا می باشند، در حالی که ارتباط بین آنها از طریق رسانه برقرار می شود. فیزلی (1982) آموزش از راه دور را نوعی از آموزش        می داند که در خارج از آموزشگاه اتفاق می افتد. هولمبرگ (1995) چنین تعریف          می کند: آموزش از راه دور اصطلاحاتی برای بیان روش های مختلف تدریس و یادگیری که مستقیماً تحت راهنمایی معلم و در یک زمان و مکان معین انجام می گیرد، و از یک برنامه ریزی و آموزش سازمان یافته برخوردار است که به وسیله ی یک سازمان آموزشی راون تری (1992) مطرح می کند. آموزش از راه دور، عبارت است از آموزش به کمک بسته های آموزشی از پیش تعیین شده که به وسیله معلم تهیه می گردد، و در فرآیند آموزش معلم و فراگیران از نظر زمانی و مکانی از یکدیگر جدا هستند. فراگیران همیشه تحت راهنمایی و هدایت معلم قرار می گیرند.
اکوا (1979) می گوید: آموزش از راه دور سیستمی است که با استفاده از رسانه های آموزشی به تقویت فرآیند یاددهی و یادگیری مستقل می پردازد، و از سطح پوشش جغرافیایی بالایی برخوردار است.
خودآموزی و آموزش از راه دور:
آموزش از راه دور به خودی خود در مواردی بکار می رود که تعداد فراگیران نسبتاً زیاد و در عین حال پراکنده بوده و نمی توانند شغل خود را برای مدت زمان طولانی ترک کنند. از این روش عمدتاً در مناطق روستایی استفاده می شود. بنابراین برنامه های آموزش از راه دور برای آموزش تکمیلی کارکنان میدانی، برای به روز نمودن دانش آنان و همچنین برای یادگیری موضوعات جدید می توان بسیار مفید باشد.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.