یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

مقاله زندگی بیل گیتس

اختصاصی از یارا فایل مقاله زندگی بیل گیتس دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

مقاله زندگی بیل گیتس


مقاله زندگی بیل گیتس

 

 

 

 

 

 



فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:27

فهرست مطالب:
پیش گفتار    0
زندگی و روزگار بیل گیتز    1
فصل اول    3
فصل دوم    6
فصل سوم:    8
فصل چهارم    9
فصل پنجم    11
فصل ششم    13
فصل هفتم    15
فصل ده    22
نقد بررسی(نظریه) دانشجو    26

 

 

 

پیش گفتار
در سال 1977 یک فرد غیر حرفه ای و نا شناخته دانشگاه هاروارد را تمام نکرده  تا در یک شرکت کوچک نرم افزار کامپیوتر کار کند. همچنین فرد در سال 1980 برنده مناقصه ای شدکه برای کامپیوتر شخصی آی بی ام سیستم عامل تهیه کند.
کارشناسان مدیریت به ما می گویند که در دنیای تجاری معاصر یادگیری منبعی است برای برتری جاه طلبانه . مدیران همواره باید مهارت ها و شیوه های جدید را فرا گیرند تا برای نبرد گروهی آماده شوند. سازمانها باید به عنوان سازمانهای فراگیرنده که در آن یاد گیری در مرکز و محور وجودی و فرهنگ آنها قرار دارد خود را بازسازی کنند. همه اینها بدون شک بطور نظری صادق است. ولی در عمل سازمانهای یاد دهنده واقعی وجود ندارند. واقعیت این است که مدیران اجرایی مهارت خیلی خوبی در آموزش ندارند.
موفقیت در بازار دادوستد بطور فزاینده ای بستگی به آموزش و یادگیری دارد با این وجود بیشتر افراد نمی دانند چگونه یاد بگیرند. افزون بر این ،آن اعضا سازمان که بسیاری فکر می کنند که در آموزش و یادگیری بهترین هستند در واقع در این مورد خیلی مهارت ندارند.
اما تصور کنید که مدیران چگونه یاد می گیرند. ابتدا آنها این کار را از طریق تجربه می آموزند با این وجود که کریس آگریس خاطر نشان کرده، تجربه تضمینی برای یادگیری نیست. چند مدیر اجرایی را می شناسید که همه تجربه ها را در دنیا داشته ولی بینش یا خرد واقعی چندانی نداشته اند؟ ممکن است ادعا کنند که تجربه 30 ساله دارند ولی اغلب آنها تجربه یکساله را 30 با تکرار کرده اند.
دومین منبع یادگیری برای مدیران اجرایی برنامه های آموزشی است. بیشتر مدیران ارشد حداقل یک برنامه اجرایی دانشکده بازرگانی یا برنامه دیگر را طی کرده اند.
سومین منبع فراگیری، یادگیری ازیاران وهمکاران می باشد. این کار خیلی موثر است.
تئوری برای کسانی است که وقت و زمان را در دستشان دارند. روی دادن تئوری همان چیزی است که مدیریت و کسب و کار همه در این باره است. از بیل گیتز بپرسید.
زندگی و روزگار بیل گیتز
پدیده بیل گیتز
 بیل گیتز در سن 43 سالگی ثروتمندترین مرد جهان بود. او از سن 20 سالگی تا کنون رئیس شرکت مایکروسافت بوده است که ارزش آن چیزی در حدود 50 بیلیون دلار است(گرچه خود گیتز تاکید دارد که بیشر پول وی در سهام مایکروسافت صرف شده) و ثروت او به اندازه ای است که خارج از درک مردم است. به این دلیل ثروت وی هم مایه رشک ما است و هم کنجکاوی ما را بر می انگیزاند. ویلیام، هنری سوم گفته " بیشتر موفقیت گیتز در توانایی وی نسبت به برگرداندن دیدهای فنی به استراتژی بازار و آمیختن خلاقیت با بینش فنی بستگی دارد.از زمان تشکیل مایکروسافت ، گیتز این تصور خود را که " روزی که روی هر میز و در هر خانه یک کامپیوتر باشد" دنبال نموده است.ضریب هوشی بالا و شور و شوق زیاد گیتز ورود او را به دانشگاه هاروارد حتمی نمود . در پاییز سال 1937 بدون اینکه سمت و سوی واقعی او مشخص باشد وارد معتبرترین محل یاد گیری یعنی کمبریج ،ماساچوست گردید.
فلسفه کسب و کار
سرگذشت مایکروسافت تقریبا سرگذشت یکی از شرکتهایی است که رشدی سریع و بی وقفه در یکی از رقابتی ترین صنایع جهانی داشته است . تحت رهبری بیل گیتز که شرکت را به کمک پل آلن در سال 1974 بنیان نهاد شرکت مایکروسافت با دو نفر آغاز بکار نمود و در حال حاضر بیش از 20500 نفر را در استخدام داشته و فروش آن افزون بر 8/8 بلیون دلار در سال میباشد.


شرکت مایکروسافت موفقیت خود را ناشی از 5 عامل زیر می داند :
-    نگرش بلند مدت ،
-    جهت دهی به نتایج ،
-    کار گروهی و تلاش همه جانبه فردی ،
-    دلبستگی به فرآورده های خود و مشتریان ،
-    گرفتن واکنش مشتری بطور پیوسته.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.